אחרי שהחנות השנייה בעולם של Nintendo נפתחה כאן בתל אביב ולהשקה באו אלפי איש, חשבתי שההתלהבות וכמות האנשים תפחת משמעותית והחנות תהיה קצת יותר שקטה. טעיתי. כשהגעתי להשקה של Super Mario Maker 2, לא ציפיתי שכמות גדולה כזאת של אנשים תבוא להשקה ותקנה את המשחק.

במשך מספר השעות שבהן נכחתי שם, התור בחנות לקופה היה ארוך מאוד, כזה שחצה כמעט את כל המתחם ולא חדל להיות ארוך במשך כל הזמן ששהיתי בחנות. היה אפשר לזהות את אלו שקנו את המשחק החדש Super Mario Maker 2 בכך שהם עזבו את הקופה עם פוסטר וסטיילוס של המשחק, יחד עם חיוך מרוח על הפנים. אלו היו כמחצית, אם לא יותר, מהאנשים שרכשו מוצר בחנות.

אחד הדברים שהכי הפתיעו אותי, היה שלא מעט מעריצים שקנו את המשחק, לא יצאו מהחנות, אלא שלפו את ה-Switch שלהם והתחילו להתחרות אחד בשני ובאלו ששיחקו בעמדת המשחק הראשית ששם. ביחד הם הורידו את אותו שלב קשה וראו מי יסיים אותו ראשון. צוות החנות מדי פעם עמד איתם, עודד, ויצר עוד עניין סביב התחרות הקטנה שהתחילה שם, דבר שאישית היה מאוד מבדר ומשמח לראות.

דבר נוסף שמאוד הפתיע אותי, פשוט כי עוד לא יצא לי לראות דברים כאלו בארץ, היה תיירים שבאו למסיבת ההשקה. תוך כדי שוטטות בחנות וצפייה בעמדת המשחק הראשית, ראיתי כמה תיירים שבמהלך שיחה עם המוכרים הצהירו כי הם אכן באו במיוחד, בתור מעריצים של Nintendo, להשקה ולחנות.

הדבר היחיד שחסר לי מעט במסיבת ההשקה היה פריטים בחנות שקשורים למשחק. פריטים שכאלו היו מוסיפים מאוד, גם למעריצים שיוכלו לחגוג את ההשקה בקנייה של מוצר השייך לסדרה, וגם כקישוט לחנות לכבוד השקת המשחק החדש.

לאחר זמן מה שצפיתי בנעשה בחנות, החלטתי לשבת לשחק קצת במשחק באחת העמדות בעצמי. אני לא חושב שיש מישהו שלא גדל על משחקי מריו, או לכל הפחות שהמשחק מהווה זיכרון ילדות בשבילו. המשחק התפתח והתאים את עצמו לכל דור, תוך כדי שמירה על הזהות שלו, ו-Super Mario Maker 2 עושה בדיוק את זה.

Super Mario Maker 2 מתאים את עצמו בכך שיש בו הכל. מצב סיפור בסיסי המכיל כמות נכבדת של שלבים שעוצבו על ידי המפתחים, וכמובן עיצוב השלבים, ש-Nintendo החכימו ופשוט הקלו על היוצרים בכך שהם נתנו להם עוד כמה אופציות שלא היו קיימות בקודמו.

היה מדהים לראות שכבר ביום ההשקה היו אלפי שלבים מעניינים לשחק שנוצרו על ידי הקהילה. כך המשחק בדיוק מתאים את עצמו להיום – כמות אינסופית של שלבים לבחור, לשחק ולהתחרות בהם מול העולם במרחק לחיצה קצרה.

זו הייתה ההשקה הכי מהנה ומעניינת שיצא לי לראות בארץ, נהנתי מכל רגע בחנות, וזה הבטיח את חזרתי אליה ואל שאר האירועים שהם מתכננים בעתיד. אני מקווה שאותם אירועים עתידיים יהיו גדולים יותר ויותר, הן בכמות המעריצים שיבואו וגם בהשקעה של Nintendo בהם.