SteamOS היא מערכת הפעלה חדשה המבוססת על לינוקס ובנויה סביבה שירות Steam. היא מתוכננת במיוחד על מנת להזרים משחקים מהמחשב האישי למסך הגדול שיש לכם בסלון.

SteamOS תאפשר לגיימרים לשחק במשחקי ה-Steam שלהם, לחלוק אותם עם בני משפחה (או כל אחד שמתמש בטלוויזיה שלהם) ולהשתמש בכל שירות אחר ש-Steam מציע מהנוחות של הספה בסלון – והכל לגמרי בחינם.

בהודעה הרשמית Valve כותבת:

"בזמן שעבדנו על להביא את Steam לסלון, הגענו למסקנה שהדרך הכי טובה לספק את הסחורה ללקוחות שלנו היא מערכת הפעלה הבנויה סביב שירות Steam עצמו. SteamOS מחברת את הארכיטקטורה היציבה של לינוקס עם חווית משחק המותאמת למסך הגדול. היא תהיה זמינה בקרוב כמערכת הפעלה חינמית למכשירים שבסלון שלכם."

"עם SteamOS הצלחנו להשיג שיפור משמעותי בעיבוד גרפיקה, ואנחנו כעת מכוונים לשפר את האודיו ולהפחית את ההשהייה (latency) בעיבוד המידע ברמת מערכת ההפעלה. מפתחי משחקים מנצלים את השיפורים האלה כבר עכשיו בזמן שהם עובדים על משחקיםפ עבור ה-SteamOS."

חוץ מספריית משחקים ענקית, Valve גם עובדת עם "שירותי מדיה רבים שאנחנו מכירים ואוהבים" בכדי להביא תוכן טלוויזיוני, קולנועי ומוסיקלי למערכת ההפעלה החדשה.

SteamOS תהיה זמינה בקרוב להורדת חינמית, לגיימרים ומפתחים כאחד.