יש סיכוי גדול שלא שמעתם יותר מדי על Sid Meier's Starships. הוא שוחרר בשקט, ללא הכרזות או הכנות – יום אחד הוא פשוט היה שם. השם ללא ספק מתקשר ל-Sid Meier's Civilization: Beyond Earth, אבל "חלליות" לא בדיוק נכנס לאותה קטגוריה. מדובר במשחק ניהול צי חלליות עם מעט עומק טקטי, שסובב סביב סימולטור אימפריה פשוט, והכל באריזה קטנטנה שמתאימה למחשב או לטאבלט.
המשחקיות של "חלליות תדרוש מכם להבין שני מנגנונים בסיסיים כדי להצליח. הראשון הוא איך לנהל אימפריה, שזו משימה הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה לכם, בעיקר עקב העובדה שאין פה ממש "ניהול"; יותר כמו שדרוג של מה שחסר לכם באותו רגע. יש סך הכל חמישה משאבים, כל אחד נדרש למטרה אחרת – אנרגיה בשביל הספינות, מתכות לשדרוג כוכבי לכת, מדע כדי לשדרג… מה אתם יודעים? מדע, אוכל לבנייה של ערים וכסף (אבל זה העתיד אז זה קרדיטים) שנועד לקנות משאבים שחסרים לכם. עם כל המשאבים הללו אתם תשדרגו את הפלנטות תחת שליטתכם כדי לייצר עוד משאבים שבתורם יתנו לכם שדרוגים יותר יקרים, מה שאומר עוד שיפורים ועוד משאבים וחוזר חלילה.
כפי שכנראה ניחשתם, במשחק עם שם כמו "חלליות", ייתכנו מספר של ספינות-חלל. שליטה וניהול של הצי מרגיש קצת כמו לשחק Heroes of Might and Magic, אם לכל סיעה הייתה גישה לגיבור אחד בלבד. במקום "נקודות תנועה", לצי שלכם יש "מד עייפות" שמתרוקן עם כל פעולה שאתם עושים עד שהצוות המותש שלכם צריך אפטר כדי לנוח ולחדש כוחות, מה שמסיים את התור שלכם. כמובן, עם הדרך הרגועה שבה "חלליות" מתייחס לאסטרטגיה, אתם יכולים לבטל את הצורך בתנועה מעייפת לאורך הגלקסיה, ופשוט לבנות רשתות של שערי שיגור (Warp Nexus) בין הפלנטות שאתם שולטים בהם – מה שהופך טיולים בחלל למיידים ונטולי מאמץ. לטיולים בין הפלנטות יש גם בונוס – זו דרך נהדרת לאסוף משאבים מכיוון ובפלנטות תקבלו לא מעט משימות רנדומליות. מה שמוביל אותנו לחלק האחרון במשחקיות של "חלליות": הקרב.
ניהול האימפריה והצי שלכם זו משימה קלה למדי, אבל שום דבר ב"חלליות" לא פשוט וקל כמו הקרבות. לכל ספינה בצי שלכם יש בחירה של מערכות משנה שמדורגות מ-1 עד 8, שמכסה כל מה שתצטרכו כדי להפוך מישהו לאבק חלל. יש לייזרים לטווח ארוך, תותחי פלזמה לטווח קצר, מגנים, שריון ועד כל מיני מערכות משנה. תיאורטית, כל אחת מספינות החלל שלכם תתמקד בתת-מערכת אחת – יהיו לכם את סירות הפלזמה המהירות, ספינות הלייזר המסורבלות שלכם, ואולי כמה נושאות מטוסי (ספינות) קרב משוריינות. בתכל'ס, מכיוון ושדרוגים הם זולים ומשאבים יש בשפע, כל הצי שלכם יסתכם בספינות זהות עם נתונים מקסימליים. כדי להוסיף עוד נדבך טקטי לקרבות, שדה הקרב מזוהם באסטרואידים שמתפקדים גם כמכשולים וגם כמחסה – מספר האסטרואידים משתנים באופן דינמי, ודרכים נפתחות ונסגרות בהם באופן רנדומלי.
העלבון הגדול ביותר לז'אנר הטקטיקה ש"חלליות" אשם בו הוא הצגה של מכניקות חדשות ומיד לאחר מכן ללמוד את השחקן איך להפוכה אותן לחסרות תועלת לחלוטין. לדוגמא: הרעיון של תשישות נראה נהדר על הנייר – עד שאתם מבינים ששערי שיגור עולים כמעט כלום. לטילי טורפידו יש מנגון השהייה אבל נזק עצום, מה שיכול להוסיף עוד טיפה מחשבה טקטית אם לא היה מבנה ייחודי (Wonder) שמבטל את כל הנזק שהספינות שלכם חוטפות מטורפידו. יש משימות שלמות שהקושי שלהם מתבטל לחלוטין עם תוספת קטנה או שדרוג יחיד.
Sid Meier's Starships שוחרר בשקט מסיבה ברורה. מדובר במשחק אסטרטגיה "לייט" שלא יחזיק אתכם מרותקים ליותר מכמה שעות (אם בכלל) והתכונה הטובה היחידה שלו, סנכרון וטעינת שמירות מ-Beyond Earth, לא נותנת שום תועלת. תפעילו מדחפים קדמיים ותתרחקו במהירות.