Bioware, בשיתוף עם חברת EA, הואילה בטובה להציג לנו שני קטעים חדשים מתוך משחק התפקידים האקשני שלה, Mass Effect 3. התצוגה התרחשה מאחורי דלתיים סגורות, בחדר קטן וחשוך אי שם במעמקי המתחם של EA בכנס Gamescom2011, שם נחשפנו לראשונה לדמו המלא באקשן על כל סוגיו, ולדמו שני, דרמטי יותר, המנסה לפרוט על מיתרי לבנו.

לפני שנתחיל עם הדמואים, קצת סיפור רקע: The Reapers, אותן מכונות ענקיות המאיימות לחסל את כל החיים בגלקסיה, כבר כאן על כדור הארץ כשהמשחק מתחיל. המשחק לא מתמקד בניסיון למנוע מהן לתקוף את כדוה"א, אלא במסעו של שפרד ברחבי הגלקסיה בעודו מגייס עזרה מבעלי בריתו, במטרה להביס את הריפרס פעם אחת ולתמיד.

הדמו הראשון, הנקרא Atlas, מתרחש על כוכב מרוחק בו שפרד מנסה להציל חייזרית בעלת חשיבות פוליטית מציפורניו של ארגון סרברוס (Cerberus), ארגון צבאי אנושי אנטי-חייזרי, המוכר לשחקנים אשר שיחקו במשחקים הקודמים. במהלך התצוגה זכינו לצפות בכמה סגנונות קרב שונים. הראשון מביניהם הוא הסגנון הטקטי, אותו כבר ראינו בטריילר קודם, המתמקד בשימוש מרובה ביכולות של הדמויות הנלחמות לצידו של שפרד (במקרה שלנו- גארוס וליארה). כל היכולות במשחק שופרו, וכעת יש לשחקן אפשרות לשדרג אותן לפי ראות עיניו, בכדי להתאים אותן לדרך בה הוא משחק. השדרוגים כוללים (בין היתר) נזק גבוה יותר, זמן טעינה קצר יותר או זמן פעולה ארוך יותר.

הסגנון הבא שהודגם כלל שימוש מרובה במחסה הרב שהציע השלב: במשחק החדש שפרד יכול להתגלגל ממחסה למחסה, להציץ ולזוז בזהירות מעבר לפינות בכדי לשפר את עמדת התקיפה שלו, ובכלל להתנהג כאילו הוא ביריון עטוף שיריון ממשחק אחר עם גלגלי שיניים ומלחמה. בניסיון להפוך את הקרב למהיר ואינטנסיבי יותר, ניתן כעת למפות את כל היכולות המיוחדות לכפתורים הראשיים בבקר, מה שמבטל את הצורך לעצור את המשחק כל פעם שרוצים להשתמש ביכולת כזו, או להחליף נשק. אופציה זו מאפשרת לשחקן לרוץ קדימה עם מכונות ירייה שלופות בסגנון "קאובוי אמריקאי" אמיתי, אם זה מה שמדבר אליו.

במהלך התצוגה גם ראינו את מערכת שידרוג הנשקים החדשה, המאפשרת לשחקן להוסיף מודים (mods) לנשק שלו בעזרת תחנות מיוחדות לאורך השלב, באופן הדומה למשחק הראשון. לא סופק לנו מידע רב על מערכת הנשק החדשה, אך נראה כי כעת שחקנים יכולים לבחור את הנשקים והמודים שהכי מתאימים לסגנון המשחק הייחודי שלהם. לקראת סוף הדמו הראשון גילינו מהיכן הוא שואב את שמו (להזכירכם: Atlas). אטלס הוא בעצם חליפת Mech ענקית בה נוהג חייל סרברוס בודד, המסוגלת לספוג ולגרום כמויות נכבדות של נזק. בדמו שראינו, שפרד בחר להרוס את אטלס לגמרי, אך הובטח לנו שניתן למקד את האש על החייל הנוהג, לחסל אותו, ולהשתלט על החליפה הריקה.

בכדי להדגים לנו ש-Mass Effect 3 הוא עדיין משחק תפקידים עם דגש גדול על הסיפור, הדמו השני (זה הדרמטי יותר) התמקד בשלב מוקדם יותר של המשחק, בו הריפרס פולשים לכדוה"א. בהיותו קצר יותר מקודמו, לא זכינו לראות הרבה מאותו שלב, אך כן נחשפנו לכמה קטעים מרגשים, ואפילו לכמה דמויות ממשחקים קודמים (ביניהן אשלי, המתהדרת בתספורת חדשה וסקסית הרבה יותר), שהבהירו לנו שהסיפור של Mass Effect 3 לא פחות אפי ועמוק מזה של המשחקים הקודמים. דבר נוסף אותו טרחו להדגיש לנו במהלך התצוגה היה העובדה שהמשחק נגיש מאד גם לאותם שחקנים מעטים שלא שיחקו במשחקים הקודמים, בזכות קו העלילה הגרנדיוזי שלו (אותו השוו לזה של הסרט הראשון בסדרת "מלחמת הכוכבים").

Mass Effect 3 יפלוש למדינות אירופה ב9 למרץ 2012, על ה-XBOX 360, PS3 וה-PC. הטריילר האחרון שיצא למשחק, "נפילתו של כדור הארץ", מציג כמה קטעים שכיכבו בתצוגה, אז שווה לבחון אותו, למרות שהוא קצת ישן.