לאחר שחיכינו שנה שלמה, Bungie החליטה סוף סוף להראות לנו את המשחק החדש שהיא עובדת עליו- Destiny, גם במהלך האירוע של סוני ב-E3 (שכולכם ראיתם) וגם לאחר מכן בדלתיים סגורות באזור התצוגה.

אני חייב להתוודות: אני לא מעריץ גדול של Halo; כאשר ראיתי לראשונה את יומן המפתחים ואת תמונות הקונספט של Destiny, לא יכולתי שלא להיות מאוכזב מכמה שהם היו דומים, לפחות מבחינה אסטתית, ל-Halo. הכל היה נראה קצת יותר מידי נקי, יותר מידי מבריק, יותר מידי פלאסטי – כל מה שאני לא אוהב בסדרת Halo. אך לאחר שראיתי את המשחק במו עיניי ודיברתי עם צוות המפתחים, אני יכול לומר בוודאות שאת משחק היריות מדע בדיוני נושא הפרסים אני כבר ממש מת לשחק.

Destiny מתרחש בעתיד מרוחק על כדור ארץ פוסט-אפוקליפטי (למה זה שבכל משחק העתיד של כדור הארץ כל כך עגמומי?). לאחר אירוע קטסטרופי הידוע בתור "הקריסה" (The Collapse), הגזע האנושי נטש את המושבות שלו בכל רחבי מערכת השמש, וחזר לכדור הארץ. עכשיו, השרידים האחרונים של המין האנושי חיים מתחת לכדור ענק ולבן בשם ה"מטייל" (The Traveler) – אותו חפץ שמימי מיסתורי שעזר להניע את תור הזהב של מסע בחלל ויישובו.

ה"מטייל" הוא גם מה שנתן לשומרי העיר – מסדר המסור להגנת המין האנושי בכל מחיר – הכוח שלהם. שלא במפתיע, השחקן והצוות שלו הם שומרים כאלה.

שומרים אלה באים בשלושה סוגים של מקצועות: טיטן, צייד ומכשף. הטיטן הוא משוריין היטב ומזויין היטב, ומסוגל לחטוף ולהטיח כמויות גדולות של נזק; הצייד הוא יותר כמו יחידת סיור, אשר זז ותוקף מהר יותר מכל מקצוע אחר ובדיוק מדהים; כמו שבוודאי ניחשתם על פי שמו, המכשף מתמקד בעיקר בגרסא של המשחק לקסם – הכוחות המוזכרים לעיל של המטייל.

כמובן, שכל אלו הם אבי טיפוס, והשחקנים יוכלו לעצב את הדמויות שלהם איך שהם רואים לנכון בכדי ליצור את סגנון המשחק הנכון להם (כמו כל משחק עם אלמנטים של משחקי תפקידים). גם הנשקים יכולים לעבור שינוי ושידרוג, ואז כמובן תוכלו לזרוק אותם כשמשהו גדול וטוב יותר יופיע. וכמו שראינו בסרטון המשחקיות – תמיד יש משהו יותר גדול, ואם לא יותר טוב אז לפחות יותר רועש.

Destiny מרגיש קצת כמו Borderlands בהיבט הזה; נכון, הוא לא מתגאה בארסנל של מיליוני רובים, אך המפתחים אכן הבטיחו הרבה מהם, ורבים מהם עם שמות מיוחדים (ולעיתים מצחיקים).

אך כל הרובים האלו הם כלום אם אתם לא יכולים להשתמש בהם, הלא כן? באנג'י אישרו לנו כי Destiny הוא דבר ראשון משחק יריות מגוף ראשון – השחקן (והרובה שלו) הם באמצע האקשן, ובאחריותם להדוף את הפולשים החייזרים אשר מאיימים על מערכת השמש ועל גורל האנושות. השחקן יוכל לבחור בין אם הוא רוצה לעשות זאת לבד או לגייס שני חברים בכדי ליצור חוליה. ישנם גם אירועים פומביים גדולים יותר, בהם קבוצה של שחקנים מתאחדת בכדי להביס אויבים קשים במיוחד.

בעוד שהוא מכונה כך ע"י רבים, Destiny הוא לא MMO במובן המקובל של המושג. צוות המפתחים קוראים לזה "משחק יריות משותף" (shared shooter), כלומר המשחק מתרחש בעולם פתוח אשר תמיד יהיה מחובר לרשת, אך שחקנים אחרים  לא תמיד יהיו מחוברים לתוך המשחק שלכם. במקום זה, תוכלו לצאת ולהכנס ממצב קואופרטיבי ברגע, מה שמשאיר לכם את הבחירה האם לעזור לחבריכם השומרים ולשנות את צדדי המטרס או פשוט להפנות את הראש ולהמשיך ללכת. מצב מולטיפלייר תחרותי הוכרז אך לא פורט.

עוד סימן לכך שהמשחק הזה אינו MMO של ממש – השחקנים לא יצטרכו לשלם תשלום חודשי בכדי להנות ממנו.

Destiny הולך להיות גדול, אין שום ספק בנושא. לא רק כמשחק, אך כסדרה בולטת, המשתרעת על שמונה שנים, ארבעה משחקים וארבע הרחבות (אם הכל ילך לפי התוכנית). נכון, הוא חולק די הרבה עם טרילוגיית Halo של באנג'י; שניהם משחקי יריות מדע בדיוני שבהם האנושות במלחמה עם גזע חייזרי מיסתורי (גם – מבנים חייזריים ענקיים שצפים), אך לבנות על ניסיון העבר שלהם זה לא דבר רע. למרות זאת, אם יותר מיד מ-Halo ימצא את דרכו ל-Destiny, התוצאה עלולה לא להיות הדבר הגדול הבא במשחקי היריות לדור החדש אשר באנג'י מקווים לו (אבל שוב, יכול להיות שזה רק אני).

זה כל מה שאנו יודעים כרגע, ובשבילי זה מספיק בכדי שאני אחכה בכיליון עניים. גם ראיינו את מנהל הקילה של באנג'י , David “Deej” Dague, בנוגע ל-Destiny, בשביל לבדוק האם הוא בעצמו מתרגש (והוא אכן כן).

תוכלו למצוא את הראיון למטה. Destiny צפוי לצאת ב2014 ל-Xbox One, Xbox 360, PS4 ול-PS3.