Bloodstained הוא חלק מפרויקט Kickstarter שמבטיח להחזיר את חווית משחקי סדרת Castlevania, לאחר שנראה שלא מצפה לנו יותר משהו חדש מלבד סדרה בנטפליקס ומכונות הימורים. בזמן שחלקנו מחכים לשחרור המשחק הראשי בתקווה וזה לא יהיה כמו חלק ניכר מהפרויקטים הכושלים של משחקי נוסטלגיה, צוות הפיתוח ב-Inti Creates יצר משחק Spin-off בסגנון רטרו של משחקי ה-NES. האם זה אות שמבשר טובות או לא?

העלילה במשחק Bloodstained – לא באמת קיימת, יש פתיח, סיום ובערך 5 דיאלוגים קצרים בכל המשחק וזהו. אנו עוקבים אחרי זנגטסו, סמוראי מהמזרח במסע להרוג שדים. תוך כדי המשחק אפשר לגייס כמה דמויות נוספות כגון: מיריאם, הנערה המקוללת. אלפרד, אלכמיסט זקן. ולא-אלוקרד, שהוא ממש לא אלוקרד, אני נשבע. והם… משוטטים והורגים כל מה שבדרכם עד הבוס האחרון, פחות או יותר. אני מבין שהרעיון הוא להיות כמו משחק NES שאין לו הרבה מקום אחסון ולכן אין הרבה מקום לסצנות עלילה.  היוצרים יכלו לספק לפחות איזשהו שיחה בסוף כל שלב על מנת שנבין מיהן הדמויות וההיסטוריה מאחוריהן, מידע שלבסוף השלמתי מקריאה באינטרנט.

Bloodstained review ביקורת

לא רק העלילה ב-Bloodstained היא בסגנון רטרו – גם המשחקיות, לטוב ולרע. כאמור, המשחק  "לוקח השראה" מסדרת Castlevania המקורית, בדגש על המשחק השלישי בסדרה (ההשראה קצת מוגזמת עד כדי שהאויבים הרגילים הם פשוט שינוי קטן מהסדרה המקורית כמו האויב איגור שמוחלף בצפרדע ענקית). המשחק הוא בדו מימד והמטרה בכל שלב היא להגיע לבוס בסוף ולהביס אותו כאשר בדרך נתקל באויבים והדבר המפחיד והקטלני ביותר – בורות ללא תחתית.

האויבים במשחק לא מהווים אתגר ממשי, במיוחד כאשר יש לך את כל החבורה שיכולה לספוג כמות מטורפת של נזק. עדיין, השחקן צריך להיזהר לא להיפצע פעמים רבות מדי כי מוות יחזיר את השחקן אחורה בשלב. קטעי הפלטפורמה הם הסכנה האמיתית: רוב המיתות במשחק ייגרמו מכך שאויב פוגע בך ומעיף אותך אחורה לתוך בור. אפשר לבטל בעיה זו ע" י הבחירהולשחק ברמת קושי קלה יותר, אבל אז השחקן יפסיד חלק נכבד מההנוסטלגיה והעצבים הנלווים. נקודת אור  היא שהשליטה במשחק מרגישה מאוד מדויקת ובקטעי פלטפורמה יכולתי לשפוט בקלות את הקפיצות שלי ללא בעיה, בדיוק של פיקסל בודד. תוך כדי השלבים אפשר לאסוף נשקים צדדיים שעולים נקודות מיוחדות לשימוש אך יכולים להפוך חלק מהאזורים להרבה יותר קלים.

Bloodstained ביקורת 1

כמו שהזכרתי מקודם, יש 4 דמויות במשחק Bloodstained: זנגטסו הוא דיי טנקי ומשעמם אלא אם פותחים לו יכולות מיוחדות (במחיר כבד). מיריאם משחקת כמו בלמונט מ-Castlevania – יש לה שוט שיכול לפגוע באויבים רחוקים והיא גם מהירה יותר אך בעלת פחות נקודות חיים. אלפרד הוא הדמות בעלת כמות נקודות החיים המעטה ביותר, אבל ברשותו נשקים צדדיים מאוד שימושיים. לא-אלוקרד הוא בעל התקפה מאוד שימושית ואינו בעל נשקים מיוחדים או  כמות מכובדת של נקודות חיים, אבל הוא יכול להפוך לעטלף ולעוף, מה שיכול לשבור לחלוטין כמה מקטעיי הפלטפורמה. בסך הכל הדמויות מגוונות מאוד ולכל אחת יש שימוש טוב משלה שכדאי מאוד להבינו בשביל להקל על המשחק, בייחוד בקרבות הבוסים.

השלבים במשחק Bloodstained ארוכים יחסית: אורכם נע בין חמש לעשר דקות כל אחד. בתוך השלבים יש כמה מסלולים שניתן לבחור בהם על מנת להגיע לסוף, אבל לצערי אין משהו מיוחד במסלולים האלה ולכן אין סיבה לנסות מסלול חדש אם ידוע כי יש מסלול קל. לאורך השלבים ניתן לאסוף חפצים שמעלים לכל הדמויות את היכולות אבל מלבד אחד הם תמיד יופיעו כחלק מהדרך. המפתחים יכלו קצת לנסות להחביא אותם או לשים אותם במסלולים היותר קשים כדי לספק סיבה לחקור או לנסות קטעים יותר קשים, במיוחד כשחוזרים על המשחק פעם נוספת. במידה והשחקן שכח משהו בשלב הקודם יש אופציה לחזור לתחילת השלבים שהשחקן סיים במשחק. הבוסים במשחק מהנים ומקוריים ורובם מהווים אתגר ממשי כאשר צריך להשתמש בדמויות באופן חכם וגם בסביבה עצמה. מכניקה מגניבה במשחק היא שבסיום  רוב הבוסים הם ינסו לבצע מהלך נקמה שגורם כמות גדולה של נזק, דבר שיכול להוביל לתחילת הקרב מחדש.

Bloodstained boss battle ביקורת

ל-Bloodstained יש 3 רמות קושי (בנוסף לאופציה לשחק עם אינסוף נסיונות חוזרים ובלי לעוף אחורה כשמקבלים מכה), כאשר רק אחת פתוחה בהתחלה והשאר נפתחות אם משחקים את המשחק בדרך ספציפית. ההבדל בין רמת הקושי הראשונה לשתיים האחרות הוא בכך שיהיה יותר קשה להביס את הבוסים והם יכולים לבצע יותר התקפות, ומיקום האויבים ישתנה. אבל לא לא ממש מצאתי הבדל ממשי בין שתי רמות הקושי הגבוהות מלבד העלילה. באופן כללי, אם רוצים לראות את כל מה שלמשחק יש להציע אז צריך לשחק 3-4 פעמים, כשאין הרבה וריאציה מלבד מה שכתבתי למעלה. הקושי של המשחק עצמו לא ממש גבוה בכל הרמות-עם אויבים שעושים יחסית מעט נזק, כמה דמויות להקריב עד שצריכים להשתמש בנסיון חוזר, מיקום נדיב של checkpoints ואקסטרה נסיונות חוזרים באזורים קשים.

המשחק נראה כמו משחק ישן של ה-NES אז ניתן לומר שהוא עושה את עבודתו בצורה טובה התחום הגרפיקה. הוא עדיין נראה ברור, עם עיצובים מדהימים לאויבים ולבוסים, והרבה אלמנטים מגניבים לסביבה כמו רכבות שעוברות ברקע. המוזיקה במשחק ממש טובה ומשתלבת מאוד טוב עם המשחק ומוסיפה לתחושת הנוסטלגיה שמאחורי Bloodstained .

סך הכל Bloodstained הוא חוויה מהנה, ומהווה מסע אל העבר למי ששיחק בסדרת Castlevania הישנה. כל משחק בו מהתחלה עד הסוף לוקח בסביבות שעה וחצי (תלוי מאוד במיומנות השחקן בז'אנר), לכן ניתן לומר שאולי כדאי לחכות להנחה על מנת לרכוש אותו. המשחק זמין למספר רב של פלטפורמות: PC, Nintendo Switch & 3DS, Playstation 4 & Vita, Xbox One & PC.