בתור חובבת הארי פוטר התרגשתי מאד לשחק בבטא של המשחק Broomstick League. זה אולי נראה כמו קווידיץ', אבל מאוד מהר תבינו שכל מה שידעתם על קווידיץ', החל ממי ניצח באליפות הבתים של הוגוורטס בכל שנה ועד לתרשימי המהלכים המסובכים של אוליבר ווד, כבר לא רלוונטי.

בליגה הזאת, תשחקו בקבוצות של שלושה, שתי קבוצות זו מול זו. בכניסה למשחק קיבלתי דמות של בחור צעיר, קירח וחביב למראה שנבחר עבורי באופן רנדומלי. יש לזכור שמדובר בגירסת בטא, ולכן ייתכן שבמשחק המלא כן תהיה אפשרות לעיצוב השחקנים, אך נכון לעכשיו זו לא הייתה אופציה.

בתפריט הראשי נמצאת הלומדה שמסבירה בצורה חביבה וקלילה את החוקים של המשחק והמשאבים שלרשותך בתור שחקן על מטאטא. בנוסף, יש את האפשרות להתאמן ככל שתחפצו עד שתרגישו מוכנים לליגה. לטעמי, מומלץ שלא לדלג על החוקים והאימונים שכן הם הכרחיים להבנת המשחק, מה גם שהם די נחמדים.

אחריי שסיימתי את הלומדה וחשבתי שהתאמנתי מספיק, עברתי לשחק מול שחקנים אמיתיים. חוקי המשחק פשוטים יחסית: יש כדור גדול שיוצא ממרכז המגרש ומטרת כל קבוצה היא לקלוע בעזרתו כמה שיותר לשער של הקבוצה היריבה בזמן הקצוב של המשחק ובכך לנצח.

נשמע פשוט? תחשבו שוב – ברגע שהספירה לאחור מסתיימת ומשחררים את הכדור, כל המגרש הופך לשדה קרב מלהיב במיוחד. רעש המטאטאים השורקים באוויר בשילוב כל השחקנים שעפים לכל עבר יוצרים אבירה כאוטית אך מהממת. לקח זמן עד שהבנתי איפה אני בכלל ועוד יותר זמן להבין מה קורה סביבי. קשה באימונים, קל בקרב, אבל מה קורה כשהאימונים קלים? כאוס, זה מה שקורה.

אחרי מספר הפסדים מרשימים הבנתי יותר טוב מה מצופה ממני, והבנתי שאני יכולה להסתייע במה שמופיע על המסך ולא רק להנות מהמופע. כלומר, כאשר הצלחתי לקחת את הכדור וטסתי במהירות לעבר שער האויב יצא שהכדור נחטף מידי לפתע, ושמתי לב שהמסך מסמן לי את המיקום של הכדור אף שהיה מחוץ לשדה הראיה שלי. זה עזר לי כמו קדחת כי עד שהסתובבתי והתחלתי לטוס אל עבר הסמן זה היה מאוחר מידי והקבוצה השנייה הכניסה לנו גול.

בנוסף לסימון הכדור על המגרש, התצוגה המרהיבה סימנה דברים נוספים, כמו למשל השובל שמשאירים המטאטאים תוך כדי טיסה. מספיק להציץ בשובל כדי להבין מי נגד מי (בערך) ותוכלו לזהות בנקל למי תוכלו למסור את הכדור אם שחקנים יריבים צרים עליכם.

משחק על מטאטאים מעופפים בהכרח מתרחש בעולם קסום, אך בניגוד לקווידיץ', ב- Broomstick League מותר ואף רצוי להשתמש בקצת קסמים כחלק מהמשחק. השרביט משמש בעיקר לאחיזת הכדור הענקי שאותו עלינו להכניס לשער של היריב, אך אם אתם נטולי כדור תוכלו להתעתק למרחקים קצרים ברחבי המגרש. היכולת באה לידי ביטוי במיוחד כשרוצים להתחמק מהיריבים.

תוכלו גם להשתמש בקסם כדי לזרוק את הכדור משחקן אחד לשני, וכן לזרוק לשער מרחוק ואולי לקלוע בצורה אפית למדי. שימוש בקסם עבור התמסרות נותן לכם סיכוי גבוה יותר להשיג נקודות כל עוד היריב לא מצליח לתפוס את הכדור בזמן הזה.

פס הקול של Broomstick League הוא עוד אלמנט שמאוד נהנתי ממנו; כאשר נכנסים למסך הראשי של המשחק ישנה מוסיקה נעימה וקלילה ואפילו אפשר לשמוע קולות אוהדים. במידת מה, המוסיקה הזאת החזירה אותי לילדותי כשקראתי על משחקי הקווידיץ' בספרי הארי פוטר. המוסיקה משתנה ונהיית תחרותית יותר כאשר נכנסים למגרש לשחק מול שחקנים אחרים, מה שהכניס אותי לאווירה והפכה את החווית המשחק לאיכותית יותר בעיניי.

ללא ספק, הבטא של Broomstick League מייצגת הנאה מהולה במעט תיסכול על אי ההצלחה שלי. אף על פי כן המשחק בהחלט מצית את הדמיון ומגרה אותי לחשוב על איך הוא יראה כאשר יהיה שלם. אחד הדברים שלדעתי יהיו במשחק הן האפשרות לבנות את הדמות איתה נשחק, ובתקווה גם האפשרות לשדרג ולשנות את הדמות תוך כדי התקדמות במשחק. אם זה אכן יקרה, זה ייצור משחק עם דמויות וקבוצות ייחודיות למדי.

אני בטוחה למדי שכאשר המשחק יצא בגרסתו המלאה הוא ככל הנראה יהיה מותאם לפי הרמה של השחקנים. בגרסה הנוכחית שלו, לא הייתה לי האפשרות לדעת מול מי אני משחקת אך ניכר היה שהם טובים ממני. סביר להניח שכאשר המשחק יצא תהיה התאמת רמות בעת משחק מקוון וקושי המשחק יתאזן בצורה הוגנת.

המשחק Broomstick League עתיד לצאת לגישה מוקדמת ב-Steam ב-5 למרץ. אם תרצו לשחק בו לפני, תוכלו להרשם לבטא הסגורה כאן.