גם אחרי עדכונים רבים, הפורט ל-Switch של Overwatch Legendary Edition סובל מפינג נמוך. עם גיבורים איקוניים וקצב פריימים גבוה, המשחק בגרסה זו מיועד בעיקר לשחקנים שלא שיחקו במשחק לפני.

חודש לפני שהוכרז Overwatch 2, הגיע הפורט של אחיו הגדול לפלטפורמה הניידת של נינטנדו. מאז לקחנו את המשחק למסע מסביב לעולם בחיפוש אחר גיבורים, מהירות פריימים גבוהה, ופינג נמוך. לצערנו – חרף עדכונים רבים, הפורט של Overwatch בסוויץ' מיועד לאלו מכם שעדיין לא התנסו במשחק. אלו מכם שכן התנסו – לא ימצאו בו עניין.

נייד, אבל קז'ואלי

הבשורה העיקרית מאחורי קונסולת ה-Nintendo Switch הייתה – היכולת לשחק במשחקים שלכם מכל מקום, מבלי לוותר על החוויה הסלונית. Overwatch בסוויץ' לא מצליח לעשות זאת.

החומרה החלשה שלו ביחס לשני המתחרים העיקריים: ה-Xbox One וה-Playstation 4 בתחום הבידור הסלוני, העידה מראש כי יש משחקים עמם הוא יתקשה להתמודד במיוחד במצב הנייד, במיוחד כאשר מדובר במשחקי AAA כמו The Witcher 3.

"לראשונה, נדמה כי נתקלנו בפורט שמהנה יותר במצב הנייד של ה-Switch אל מול המצב הסלוני"

לראשונה, נדמה כי נתקלנו בפורט שמהנה יותר במצב הנייד של ה-Switch אל מול המצב הסלוני, בעיקר בגלל השימוש בחיישני התנועה שנמצאים בג'ויקונים, אבל בעיקר כי נדמה שבמצב הנייד המשחק מודע למגבלות הטכנולוגיות של ה-Switch, ובמצב נייח הוסר הרסן מעל הקטר הקטן שלא יכל.

כל התוכן של המשחק Overwatch בסוויץ' כפי שהוא מופיע על גבי המחשב האישי, ה-PS4 או ה-Xbox One נמצא כאן, וגם כלל המצבים. אך בהתאם להתנהלות בתעשייה עד כה – אין אפשרות לחבר בין ההתקדמות שלכם על גבי ה-Switch לזו על גבי ה-PC. משמע גם אם יש לכם משתמש עם המון תוכן, תצטרכו לפתוח הכל מחדש גם על גבי ה-Switch.

גרפיקה ותקשורת

נקודת התורפה המרכזית של Overwatch בסוויץ' היא במה שנעשה מאחורי הקלעים, בעיקר בתחום התקשורת, פער שיטריד בעיקר שחקנים תחרותיים.

כל בעל קונסולת סוויץ' יודע שעל מנת לחבר את הקונסולה בחיבור חוטי לרשת הביתית, יש להשתמש במתאם נוסף אותו יש לרכוש. וכל שחקן שמשחק במצב התחרותי יודע שכל מילישניה ב-Ping קובעת. מנגד, את מה שהשחקן ירוויח בדמות החיבור הקווי, הוא יפסיד עקב ביצועים ירודים של המשחק במצב הנייח של הקונסולה.

לא יכולנו לשים על כך את האצבע בדיוק, ואולי הדבר קשור לעובדה שבמצב נייד קצב רענון הפריימים נעול על 30 פריימים לשנייה. או אולי לתחושה הסובייקטיבית כי הגרפיקה נראית טובה יותר על גבי המסך הקטן ולא על גבי טלוויזיה גדולה וקשה להבחין בפגמים הגרפיים – אבל Overwatch בסוויץ' מתפקד פחות טוב במצב הנייח, דבר שלכאורה מנוגד להיגיון של הקונסולה.

Overwatch בסוויץ'
"Overwatch בסוויץ' מתפקד פחות טוב במצב הנייח, דבר שלכאורה מנוגד להיגיון של הקונסולה"

פעמים רבות חווינו את תופעת ה-Rubber Band או גומיה: כאשר נוצר פער בין המשחק אצל הלקוח לבין השרת של המשחק בדבר מיקום השחקנים ופעולות שונות עקב פערי תקשורת, המשחק מפצה על כך באמצעות ממוצע של מיקום ופעולות השחקנים ומשיכתם אחד על השני: פעמים רבות מצאנו את עצמנו "מתקרבים" אל יריבים באופן פלא גם כשלא פקדנו על כך.

כמובן שעל פערי המיקום יש להוסיף את פערי הפקודות השונים – ופעמים רבות נהרגנו או החמצנו הריגה באופן וודאי בגלל הפער התקשורתי שנוצר בין שרתי המשחק לקונסולה שהחזקנו ביחד.

חלק מהעובדה נעוצה במגבלות הטכנולוגיות של הקונסולה כאמור, אבל להערכתנו מרכיב משמעותי בכך הם פריסת שרתי המשחק המצומצמת יחסית ביחס לאלו של המחשב האישי, ה-PS4 וה-Xbox One, ואיכותו הירודה של השירות מצד Nintendo כמובן.

השולף המהיר במזרח התיכון – למרות Aim Assist חלש יותר

בהתאם לעובדה שעל גבי קונסולת ה-Switch השחקן הממוצע לא ישתמש בשילוב של מקלדת ועכבר, אוברווטצ' על גבי הסוויצ' מציע כמובן Aim Assist. מדובר בפיצ'ר בו המשחק מסייע לשחקן לכוון לעבר שחקנים אחרים, ע"י שימוש בנעילה ממוחשבת.

זהו פיצ'ר מוכר בקרב שחקני הקונסולות הקבועים, והוא משתנה ממשחק למשחק ולרוב ניתן לכיבוי. הוא גם נמצא במוקד הויכוח בין שחקני ה-PC לקונסולות בדבר כישורי הכיוון והמשחק אחד של השני.

בפורט ל-Switch, המפתחת Iron Studios שעבדה עם בליזארד על המשחק הקטינה את ה-Aim Assist שמופעל עבור השחקן, אך מנגד הכניסה מצב בו השחקן יכול להפעיל כיוון באמצעות החיישנים שנמצאים בבקרי ה-Joy Con.

Overwatch בסוויץ'
ה-Aim Assist המוכר כאן, אם כי חלש יותר, מנגד – יש לנו את הכיוון באמצעות חיישני התנועה של הג'וי-קונים

הפיצ'ר דורש התרגלות מסויימת ואימון רב, אבל בסופו של יום, הדבר מאפשר לשחקני ה-Switch לבצע כיוון מהיר יותר ומדויק יותר אל עבר המטרות, במיוחד עם דמויות כמו Widowmaker – שם נדרש מצד השחקן להפגין דיוק ומהירות גם יחד על מנת להתבלט מעל שאר השחקנים.

שימוש בפיצ'ר דורש גם החזקה מעט שונה של הקונסולה במצב נייד, דבר שמצד אחד יכול להיות מעודד כי תזיזו את הגוף בזמן משחק ב-FPS, מצד שני מעייף מעט לאורך שעות משחק רבות. שימוש בפיצ'ר מאפשר אימרסיביות מסויימת לשחקן, גם אם מוגבלת.

כאמור, עם הכנסה של המשחק למצב הדוק, פיצ'ר זה מאבד ממשמעותו והשליטה בו פחות אינטואיטיבית. בקרי הג'וי-קון מרגישי פחות מתאימים למשחק מסוג זה ביחס לבקרי ה-Xbox One או ה-PS4, והמשחק הופך לפחות מהנה.

התקדמות חוצת פלטפורמות? עדיין לא

אמנם עולם הגיימינג התקדם בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית לגבי היכולת של שחקנים על גבי פלטפורמות שונות לשחק אחד כנגד השני. בולט בכך Call of Duty: Modern Warfare שמאפשר לכלל השחקנים במשחק לשחק עם כולם – מחשב אישי, XBOX ONE ו-PS4, וגם להבחין במי משתמש במקלדת ועכבר ומי משתמש בגיימפאד. לצערנו למרות הקרבה המשפחתית בינו לבין Overwatch בסוויץ', הפעם לא בוצע חיבור כזה, דבר שמשפיע על בסיס השחקנים ואף ישפיע יתרה בעתיד הקרוב.

Overwatch בסוויץ'
"פעמים רבות חווינו את תופעת ה-Rubber Band"

יתר על כן, לטעמי, קישוריות שהייתה מאפשרת העבר התקדמותו של השחקן (Player Progression) בין חשבון המחשב האישי שלי לבין זה על גבי ה-Switch, הייתה מעודדת אותי לשחק יותר על גבי ה-Switch.

בצורה זו, הייתי יכול להנות מהמשחק בצורה לא תחרותית מחוץ לבית, במיוחד באירועים שונים לאורך השנה, ולעבוד על מכניקות שונות שאינן תלויות יכולת כיוון עם עכבר. הדבר היה יכול לחזק את Overwatch כ-Game as a service בצורה משמעותית, וכמובן לתת תמריץ לשחקני הפלטפורמות האחרות לקנות את המשחק כדי לשחק בו גם מחוץ לבית.

גזר הדין: רק אם זו הפעם הראשונה שלכם כגיבורים

"העולם תמיד זקוק לעוד גיבורים" – היא אימרת הכנף של טרייסר, אחת מגיבורות המשחק הבולטות. ובכן, אך ורק אם לא שיחקתם במשחק בעבר, וה-Switch הוא פלטפורמת הגיימינג היחידה שלכם.

חרף עדכונים רבים שהמשחק קיבל מאז השקתו שעדיין לא פתרו את כל הבעיות הטכניות (ועל כן המתנו עם הביקורת), והעובדה שהוא מתעדכן בכל התוכן הקיים מקביל לפלטפורמות האחרות, אנחנו ממליצים לכם להצטרף אל טרייסר והחברותא אך ורק אם זו הפעם הראשונה שתשחקו ב-Overwatch.

למרות שחווית המשחק במצב נייד יחד עם שימוש ב-Gyros כדי לכוון היא מהנה, וזה תמיד נחמד להמשיך ולשחק כשיש הזדמנות ואינטרנט חזק כשאתם מחוץ לבית, אם אתם מחפשים את החוויה התחרותית המלאה – לא תמצאו אותה כאן בעיקר בגלל מגבלות טכניות.

"העולם תמיד זקוק לעוד גיבורים"

חלקן ניתנות לפתרון מצד המשתמש, אך הן דורשות השקעה כספית נוספת בדמות מתאם רשת, שלט Pro או מקלדת ועכבר עבור ה-Switch שלכם.

גם לשחקן ה-Overwatch המנוסה, אין כל כך מה לשחק בפורט של Overwatch בסוויץ' כי Blizzard ו-Nintendo לא מעניקות תמריץ של ממש מכיוון שלא אפשרו Cross Platform עם שחקנים מפלטפורמות אחרות גם במודים קאז'ואלים.

היינו שמחים שההתקדמות וה-Loot Boxes שנצבור יוכלו ללכת לכיוון החשבון המרכזי שלנו על גבי המחשב וכהכנה ל-Overwatch 2, אבל לצערנו – Blizzard לא מאפשרת זאת.

מפתחת: Blizzard Entertainment

מפיצה:  Blizzard Entertainment

תאריך יציאה: 15 לאוקטובר, 2019

ז'אנר: יריות

זמין על: PC, PS4, XBO, Switch

בוקר על: Switch

עותק ביקורת של Overwatch Legendary Edition סופק על ידי Blizzard-Activision .