The Foreverlands הוא פרולוג למשחק אינדי בשם Tenderfoot Tactics שעתיד לצאת בתחילת 2020 ב-Steam. האנימציה הפשוטה למראה שלו מסקרנת למדי בעיני, והוא מתמקד בעולם בו יש גובלינים וערפל כבד במיוחד שמכסה את העולם שלהם.

בעוד שהתחלתי אותו עם תסכול עמוק וחוסר הבנה, במהרה הוא הפך להיות מרגש ומעניין במיוחד.

בימים שלפני המצאת המפה

בתחילת המשחק, זקנת השבט מספרת לכל הגובלינים המקובצים סביבה על הערפל הגדול שכיסה פעם את עולמם. הקול שהיא מפיקה הזכיר לי סרטי חייזרים מיושנים בהם החייזרים לא דיברו בשפת בני האדם. מהר מאוד הבנתי שזאת השפה בה מדבר המשחק, אבל אל דאגה, יש כתוביות.

באופן אישי, הנחתי שהמפתחת מנסה לשדר לנו עולם זר ושונה בכל מחיר, זה היה קצת יותר מידי מוזר בשבילי. אין הרבה דיבורים כאלו, ורוב המשחק המוחלט הוא עם מוסיקת רקע בלבד. זקנת השבט מספרת את הסיפור, שמזכיר קצת אגדות – אנחנו למעשה גובלינים ושפעם ערפל כיסה את כל הארץ.

מסופר שלעיתים, חתיכה מהערפל מתנתקת וכך למעשה נבראת לה רוח. כל רוח כזו יכולה להיות ללא זיכרון בכלל או אולי מעט ממנו. כך או כך, הרוחות הללו מתעוררות לעולם הקיים עם תחושה ברורה שהוא לא אמור להיות כפי שהוא, ושעליהן לעשות דבר מה לשנות זאת, ואז מתחיל המשחק.

כשנאמר בהתחלה שהכל מכוסה ערפל, זה לא היה בצחוק, זה ממש הכל מהכל. הערפל הכבד הזה והשילוב של מוסיקת הרקע הכניסו אותי לאווירה של הדמויות איתן שיחקתי. בפרולוג אנחנו יוצאים למשימה להציל את העולם, ונמצאים בסכנה תמידית ומתמשכת עם כל צעד של הדמויות.

משהו שמיד הבנתי ומאוד הפריע לי הוא העדר המפה. מצד אחד הייתי חופשייה לגמרי ללכת לאיזה כיוון שרציתי, אבל מנגד, ובעיקר אחרי כל קרב, קשה לזהות אם חזרתם לאותה נקודה או לא, ולכן קשה היה להבין לאן ללכת.

אני מודה, לקח לי זמן להבין מה בדיוק אני עושה. המשחק לא הולך איתכם יד ביד, אין סרטוני הסברה או הבהרה למה מצופה מכם בכלל. יתרה מכך, יש מעט מאוד מקשים רלוונטיים למשחק כולו, ומעט מאוד אפשרויות לבחירה באשר לדמויות והציוד עליהן תשים וכן האלה. בנוסף לתנועה, המשחק מאפשר לכם לשלוט במצלמה, וזה ממש מועיל כשיש קרב בתוך יער או על הר למשל, ואז שינויי הסביבה לא תמיד מאפשרים זווית ראייה טובה.

מסביב ובזמן שהולכים יופיעו נקודות באופק בצבעים ירוק, צהוב ואדום. הנקודות הללו מסמנות על אויבים שנמצאים קרוב והעידו על הרמה שלהם: ירוק זה קל, צהוב בינוני ואדום – קשה. לאורך כל הדרך הייתה לי האפשרות לבחור אם אני רוצה להיכנס לקרב או לא בהתאם לרצוני ולרמת השחקנים שלי. גם כאשר תתקלו במבנים יכול להתחיל קרב.

סביב האויבים תהיה תמיד מאין טבעת ערפל בהתאם לצבע הנקודה שמצביעה עליהם. בניגוד אליי, שאני יכולתי לבחור את הקרבות שלי, ברגע שנכנסתי לערפל שלהם הם שעטו אליי. כשהרגשתי שאני לא מוכנה לקרב מסויים או ניסיתי להתקדם לכיוון אחר, פשוט המשכתי לרוץ קדימה מבלי להביט לאחור ובכך נמנעתי מקרב. תמיד אפשר גם לרוץ ישר אליהם או להמתין, הם כבר יגיעו.

דרוש – גובלין עם 3 רמות ניסיון

בתחילת המשחק, קיבלתי שלוש דמויות של גובלינים ברמה אחת, וכולם נראו אותו הדבר. בלחיצה על TAB נפתחת האפשרות לבחור כל אחת מהדמויות. ניתן לצייד אותן ביכולות חדשות או חפצים שאספנו בקרבות. כאן זה לא Borderlands 3 – בתור חובבת גדולה של הסדרה, אני רגילה לאסוף שלל בכמויות, אבל כאן תוכלו למצוא חפצים רק בקרב.

כאשר אחת מהדמויות שלכם עולה לרמה 3, אתם יכולים לבחור לה מקצוע חדש. בהתחלה אתם יכולים לבחור אחד מתוך 3 מקצועות בסיסיים, ולפי זה הדמויות מקבלות יכולות חדשות שנעות בין נשקים לאימתני הטבע. בחרתי למקצע את הדמויות ביכולות שונות של תקיפה כמו קשתות, סייף והטלת כשפים. את כל הדמויות אפשר ללמד יכולות ריפוי.

ברגע שדמות מחליפה למקצוע חדש, היא חוזרת לרמה 1, ובפעם הבאה שתגיע לרמה 3, אתם יכולים לבחור לה מקצוע מתקדם. מקצועות אלו הם כמו התפתחות של המקצוע הקודם, ולכן הבחירה הראשונה של המקצוע היא מאוד חשובה כאן.

בחרתי עבור אחת מהדמויות שלי את המקצוע מכשפת יער (Forest Witch), שהיתה מאוד שימושית ומאוד נהניתי להשתמש בה. מכשפת היער שלי בורכה ביכולות של אדמה, מים וריפוי באמצעות הטבע. זה גרם למשחק להיות הרבה יותר מעניין ולקרבות להיות מסעירים ומחושבים יותר.

עכשיו תורי

הקרבות ב-The Foreverlands מתנהלים קצת שונה ממשחקי תפקידים טקטיים כמו Fire Emblem. סדר התורות נקבע לפי יוזמה (Initiative) בדומה למשחק Final Fantasy Tactics. בתחילתו של כל קרב, מופיע מאין לוח, שקצת מזכיר לוח שחמט, עליו עומדות כל הדמויות משני צדדים. בצידו הימני של המסך הופיעה טבלה שמראה את סדר התורות. מעל כל דמות יופיע מרובע קטן מעל הראש שמסמן את המספר שלה, ובתורה יצבע בצבע לבן למקד את תשומת הלב אליה.

לפני הקרב, אתם יכולים לסדר באופן אסטרטגי את הדמויות שלכם על הלוח והיריב יעשה את אותו דבר. בשלב הזה שווה להתייחס בפרט לטבע שמסביב, ולנצל אותו לטובתכם.

ב-The Foreverlands יש לכם ולדמויות שלכם לשלוט בטבע, אבל אם לא תחשבו צעדים כמו שצריך, הטבע יכול לשלוט בכם. שימוש בצמחי מרפא יכול לגרום לצמחיה לגדול מסביב לדמות, ולהקשות על ההתקדמות שלכם. את האינטרקציה הזו עם הטבע ניצלתי לטובתי כשהיה עלי לכבוש פסגה. בעוד שלאוייב היתה את הקרקע הגבוהה, השתמשתי בקסם של מכשפת היער שמגביה את הקרקע, וכך מנעתי ממנו לברוח. יכולתי להמשיך ולפגוע בו מרחוק, מבלי שהוא יוכל לתקוף חזרה.

המשחק מאפשר מגוון רחב של מתקפות עם מרחקי פגיעה שונים, כאשר מסדרים את הדמויות על הלוח שווה להתחשב בכך כדי להפעיל את המתקפות הללו בצורה היעילה ביותר שלהן. בנוסף למתקפות המגוונות, יש את האפשרות המדליקה לשלב את הכוחות של השחקנים השונים במטרה לפגוע ביותר אויבים בו זמנית, ולהביא לניצחון מרהיב.

הגרפיקה של המשחק די פשוטה. אין לדמויות עיניים או פנים, השוני בניהן לא גדול בהתחלה אך כאשר מפתחים אותן ואת היכולות שלהן, הן מקבלות פרטים קטנים שמעניקים להן אשיות. אני מדברת על פרטים קטנים כמו עגילים או לבוש בצבעים שונים, מבנה גוף שונה לגובה או לרוחב וכן הלאה.

The Foreverlands הוא משחק מאתגר מחשבתית ומספק במיוחד. השימוש שהמשחק עושה באלמנטים של הטבע והאנימציה שלו עבדו מעולה יחד, למרות הפשטות שבו. אחכה בצפייה לשחק ב-Tenderfoot Tactics כשיצא בתחילת 2020. למרות שהגעתי מרקע די שונה של משחקים, The Foreverlands השאיר אצלי רושם חיובי בהחלט.

אם אתם רוצים לשחק ב-The Foreverlands בעצמכם, ואני ממש ממליצה לכם, הוא זמין בחינם כאן.