חברת המשחקים Obsidian שיחררה לפני כמה ימים סרטון משחקיות חדש של המשחק המסקר את The Outer Worlds שצפוי לצאת ב-25 באוקטובר. כפי שסיפרנו לכם בטריילר ההשקה שיצא בשנה שעברה, אתם משחקים אחד מתוך קבוצה של מתיישבים שהגיעו לקולוניה בקצה החלל, אך לאחר שתאגידים תאבי בצע השתלטו על ההתיישבות, אתם וחבריכם המתיישבים נשארים בהקפאה, ואתם מנסים להבין את הסודות של התאגידים שהקפיאו אתכם.

עולמות רחוקים, אנשים מסוכנים

סרטון המשחקיות מתחיל בעיר Fallbrook באחד מהעולמות שקרא Monarch. אך, ככל הנראה, במהלך המשחק תוכלו לעבור בין ערים וכוכבים שונים. העיר מנוהלת על ידי אישה ששמה קת'רין מאלין (Catherine Malin) והיא אחת מהדמויות שמביאות משימות משנה לשחקנים. כאשר מגיעים לקת'רין אנו מבחינים במספר אפשרויות דיאלוג לבחירה. כך למשל, תוכלו לשאול את קת'רין מספר שאלות. מצד אחד תוכלו לשאול האם יש משימות זמינות, אך גם תוכלו לדבר איתה על ההיסטוריה של העיר ולהזמין חדר. במשחק יש גם דגש על נקודות כריזמה או הרתעה, כפי שמראים לנו היוצרים, מה שגורם לאינטרקציה שונה עם הדמויות. כך, תוכלו לבחור כיצד להתייחס לדמויות האחרות שיש במשחק. במהלך הדיאלוג עם קת'רין אפשר להבין יותר על המשימה, כמו טיפים מסוימים כיצד להגיע למקום, מאיזה מקומות אפשר להיכנס ונקודות חולשה מסוימות.

לאחר דיבור קצר עם ק'תרין, היא נותנת את המשימה להרוג יריב עסקי במפעל. לאחר מכן אנחנו פוגשים שתי דמויות שיכולות לעזור לנו במהלך המשחק: ניוקה (Nyoka), ציידת שהיא גם ילידת Monarch, ו-אלי (Ellie), מנתחת לשעבר שהפכה לפיראטית. בסרטון לא מוסבר לנו הרבה על הנשקים של הדמויות, אלא רק שלניוקה יש מקלע שיכול לגרום הרבה נזק לאויבים.

בחרו את הסגנון שלכם

היבט נוסף ומעניין שניתן לראות במשחק הוא הבחירה בסוגי נשקים שונים והתייחסות לנקודות יכולת שונות של הדמות שאותה אתם משחקים. בסרטון ניתן לראות כי לדמות יש נקודות מנהיגות שעוזרות לתת יותר חיים לשותפים שלכם, נקודות כריזמה כדי לשכנע אנשים לעזור, או נקודות איום שיעזרו לכם לקבל את מה שתרצו דרך איום על דמויות אחרות. קיימות גם נקודות פריצה שיעזרו לכם לפרוץ למחשבים ולרובוטים.

נקודות היכולת משפיעות גם על הנשקים שלכם, כאשר אם תשמשו ביותר נקודות מדע תוכלו לשדרג את הנשקים שלכם במהלך המשחק ביתר קלות. בסרטון המשחקיות ראינו שאפשר לעצור את הזמן ולהאט את האויבים, לראות מאחורי קירות ולעוור אויבים לזמן קצר כדי לתקוף אותם מבלי להתגלות. למעשה, הכל תלוי בכם ובדרך שבה אתם רוצים לשחק וכל האפשרויות פתוחות. המשחק מעודד אתכם לחפש ולחקור את העולם כדי למצוא דרכים חדשות להגיע למטרה שלכם.

the outer worlds combat

קולוניה אחת לשלוט בכולם

במהלך הסרטון מסבירים לנו את הרקע של Monarch ועל העולם של The Outer Worlds. מסופר שזו הייתה העיירה הראשונה שאוכלסה בקולוניה בשם Halcyon. התוכנית הראשונית של ראשי הקולוניה הייתה להרוג את החיות ואת הצמחים ילידי הכוכב ולהחליף אותם במינים מכדור הארץ. אך זה לא עבד וכתוצאה מכך, המינים הילידים התפתחו והפכו לגדולים יותר, ובכך גם קשים יותר להריגה. זה גרם לכך שראשי הקולוניה הורו לעזוב את המקום, חוץ מקולוניה אחת בשם Monarch Industries שהכריזה על הכוכב כשלה. זהו סיפור הרקע רק של הכוכב Monarch, ואחנו מעריכים שבמהלך המשחק נקבל עוד פרטים על הכוכבים השונים שבהם נוכל לבקר.

אנחנו מגיעים למקום בסרטון ובו מראים לנו דרכים שונות להיכנס: דרך הביוב או בהסתערות על המטרה. דרך נוספת להיכנס למפעל היא באמצעות מכשיר הולוגרמה שהשגנו. המכשיר מדמה את השחקן ושותפיו כעובדי המפעל בעיני השומרים. באמצעות נקודות כריזמה ואמירה של הדברים הנכונים תוכלו להתגנב בקלות פנימה, ללא חשד.

אך אם תאמרו משהו לא נכון, זה יעלה את חשדם של השומרים לרמה מסוכנת. בנוסף, אנחנו רואים כי כאשר משתמשים בהולוגרמה, היא מתפוגגת לאט לאט ולכן צריך לעבור בזהירות את השומרים על מנת לשמור על שלמותה.

לאחר שהתגנבנו והגענו לאדם שק'תרין רוצה שימות ניתנות שתי אפשרויות: להרוג אותו ולקבל את העסקה עם קת'רין או להקשיב למה שיש לו להגיד ואולי להחליף צד כמו שסיפרנו בטריילר הראשוני. הוא מציע להרוג את ק'תרין ובתמורה הוא יעניק לנו אספקה של ציוד ונשקים. לאחר מכן מסתיים סרטון המשחקיות, אך היוצרים מבטיחים שלכל בחירה תהיה משמעות רבה בנוגע להמשך.

The Outer Worlds צפוי לצאת ב-25 באוקטובר ל-PlayStation 4, Xbox One , PC ומאוחר יותר גם ל-Nintendo Switch, אך ל-Switch עדיין תאריך יציאה רשמי.