מסך ה-Ultra Wide של AOC משתייך לסדרת הגיימינג ונקרא AGON AG352QCX הוא לא רק בעל שם ארוך במיוחד, אלא גם בעל מספר רב של תכונות וגודל מרשים כדי לאפשר לכל יוצר תוכן שטח עבודה גדול ומספק.

מסכי המחשב היום מגיעים בשלל הצורות והגדלים. בעוד ששוק המסכים הקעורים מתרחב ונהיה נפוץ יותר, ומסכים רחבים ביחס 16:9 הם עניין שבשגרה, מסכי ה-Ultra Wide ביחס 21:9 מגדילים את דריסת הרגל שלהם אט-אט בשוק הישראלי. חברת AOC משווקת את ה-AGON AG352QCX בישראל באופן רשמי: מסך בגודל 35 אינץ' ברזולוציית 2560X1080 על פאנל MVA, קצב רענון של 200Hz!

מפרט טכני

בעוד שקיימים לא מעט מסכי 21:9 בגודל של 35" ברזולוציית 2K, חברת AOC בחרה להתמקד ברזולוציית Full HD בגודל של 2560×1080 פיקסלים. רזולוציה זו מספקת ללא ספק לסטרימרים, בטח במדינת ישראל ותשתית ה-Upload הבעייתית שלה, אם כי מאכזבת עבור אלה שיחפשו רזולוציית 2K ומעלה בתג מחיר זה.

בנוסף – רזולוציית 1080p מאפשרת למרבית מחשבי הגיימינג להתמודד בקלות עם הדרישות התובעניות של יצירת תוכן בסטרימינג מצד אחד, ולהריץ את מרבית המשחקים במקביל על רמת FPS גבוהה שתאפשר ניצול של קצב הרענון הגבוה של המסך שעומד על 200Hz.

AOC AGON AG352QCX FRONT
המסך מרשים, עקב גודלו, אך עיצובו הנקי יחסית משאיר אותו קלאסי.

המסך מצויד בטכנולוגיית Free-Sync מבית AMD. טכנולוגיה זו דואגת לסנכרן בין תדר רענון המסך לתדר הפלט של כרטיס המסך כדי לשפר את תצוגת המסך. הסנכרון נדרש כדי למנוע "קריעות" בתמונה כאשר קצב הפריימים גבוה מקצב הרענון, או "גמגומים" כשנוצר המצב ההפוך.

נזכיר, שכיום כלל מסכי ה-Free-Sync תומכים גם בתקן של המתחרה, Nvidia, הנקראת G-Sync, דבר שהופך את הטכנולוגיה לסטנדרט בסיסי, מכיוון שהלכה למעשה – מסך המצויד בטכנולוגיה זו יעבוד עם כלל כרטיסי המסך בשוק.

זמן התגובה של המסך עומד על 4 מילי-שניה, והולם את העובדה כי המסך מבוסס על פאנל MVA. התאורה האחורית מבוססת על WLED, ומבטיחה צריכת חשמל סבירה. המסך מציג יחס ניגודיות דינמי של 50M:1 וסטטי של 2000:1.

חיבורים וכבלים

כדי להפעיל את המסך הוא נדרש בחיבור לספק הכח הכלול. יאמר לזכות AOC, שביחס לגודלו של ה-AGON AG352QCX, זהו ספק כח קטן וצנוע, שקל להצניע אותו באחורי השולחן או מאחורי המארז, ואף להצמידו בקלות יחסית לתחתית השולחן באמצעות מדבקה דו-צדדית.

המסך מגיע עם שלל חיבורים וחריצים בחלקו האחורי, ומתחלקים לשני אזורים.

המרכזי, מימין לשמאל: שקע הכניסה לספק הכח, חיבור Micro-USB עבור השלט, כניסת מיקרופון וכניסת אוזניות, חיבור D-SUB או RGB ישן כפי שנהוג לכנותו, שקע Display Port, שקע HDMi ואפילו שקע DVI.

המסך תומך בכלל סוגי החיבורים הקיימים כיום בשוק – מהישן ביותר ועד לחדש ביותר!

האזור השני, הממוקם בחלקו הימני של המסך מכיל חריצי הרחבה שונים, מימין לשמאל: חיבור USB 3.2, חיבור USB 3.0, ועוד חיבור USB 3.0 שעובד תמיד ("Always On"), וניתן להשתמש בו על מנת להטעין אביזרים שונים. לצורך העניין – תוכלו לחבר אליו משטח NFC ולהטעין את הסמרטפון שלכם, וכמובן, חיבור אוזניות ומיקרופון נוסף.

תוכלו לחבר אל שקע ה-USB 3.0 הצהוב (Always On), מטען NFC לדוגמא, ובכך יהיה לכם מקום להטעין את הסמרטפון שלכם.

ארגונומיה ועיצוב

בהתאם לגודל התצוגה של מסך ה-AGON AG352QCX הוא מתנשא למימדים של 587 מ"מ (כולל הבסיס) ונפרש לרוחב של 847 מ"מ. משקלו כבד למדי ועומד על 11.8 ק"ג.

הבסיס עוצב כך שידע לחלק את המשקל בצורה יציבה וכולל בתוכו ידית נשיאה המקלה על הזזתו במידת הצורך. ודאו כי מציבים אותו על שולחן היודע לשאת משקל, כדי למנוע נזק לשולחן. כמו כן על השולחן להיות יחסית עמוק עקב עומק הבסיס שעומד על 266 מ"מ.

המסך ניתן לכיוון מושלם על ידי תנועה במספר צירים: 30 מעלות לכל צד, ומעלה ב-29 מעלות או מטה ב-5.5 מעלות. גם טווח התנועה לגובה עומד על 12 ס"מ על גבי רגלית גבוהה למדי מלכתחילה (ובכך לא צריך להגביה את המסך בצורה מאולתרת).
עבורי, העובדה שנאלצתי להניע את הראש עצמו מנעה כאבים באזור שרירי הצוואר והעורף בזמן עבודה ממושכת על וידיאו ומסמכים.

המסך דורש הרכבה בסיסית בין חלקיו, וכמובן ניתן לקבעו לקיר באמצעות מתקן התומך בתקן VESA (לא כלול).

כדי לפצות על רוחב המסך וכדי להשאיר את קצוותיו קרובים לעיניכם המסך קעור ברדיוס של 1800 מ"מ. הדבר מאפשר עבודה נוחה מאוד בתוכנות השונות, וכמובן במשחקים שונים תוכלו להבחין בקלות גם בפרטים שונים הנמצאים בקצוות הראייה ההיקפית שלכם.

מבחינה עיצובית המסך מדהים.

עקב גודלו המרשים, הוא תופס את עינו של כל מי שנכנס לחדר בו הוא נמצא, ולרוב משאיר אותו פעור פה.

בעוד שהמסגרת הקדמית צבועה כולה בשחור, חלקה התחתון הוא שקוף, ודרכו תאורת ה-RGB של המסך מאירה את חלקו התחתון. חלקי האלומיניום של המסך ברגלית ובחלקו האחורי של המסך מוברשים ומספקים לו עורף מרשים במיוחד בשילוב עם תאורת ה-RGB בין אם הוא עומד אל מול קיר, או פונה אל החדר.

גזע המסך (החלק שמחבר בין הרגלית למסך עצמו), משולב פלסטיק שחור ואלומיניום מוברש גם כן. בסך הכל המסך משדר תחושת יוקרה. כלל חלקיו מרגישים בנויים היטב וכמיועדים לשרוד לאורך זמן.

המסך מצויד גם בתפס מתקפל בצידו הימני המיועד להחזיק את סט אוזניות הגיימינג שלכם כאשר הוא אינו בשימוש. הדבר מסייע לשמור על סביבת עבודה נקייה ומסודרת יחסית. בעוד שאפשר להעביר את הכבלים השונים דרך מרכז התושבת בצורה יחסית נוחה, אין מדובר בתעלה ייעודית לכך – פיצ'ר שהפך נפוץ ברוב מסכי הגיימינג כיום.

"המסך מצויד גם בתפס מתקפל בצידו הימני המיועד להחזיק את סט אוזניות הגיימינג שלכם כאשר הוא אינו בשימוש"

ביצועים, הגדרות ותוכנות נוספות

מסך ה-AGON AG352QCX שהה אצלי למשך כחודש. בזמן זה התנסיתי בו למספר שימושים: החל מצפיה בתכני וידיאו, עבודה על מסמכים ומצגות, עריכה גרפית של קטעי וידיאו ותמונות, וכמובן – משחקים שונים.

עקב הרזולוציה החריגה של המסך, הוא דרש התעסקות עם הגדרות המסך של מערכת ההפעלה והמסך עצמו בטרם יכולתי להנות ממנו בצורה מלאה, אבל זהו שלב הכרחי עם כמעט כל מסך חדש.

ישנן שתי דרכים פיזיות לשלוט בהגדרות המסך השונות והפרופילים השונים: הראשונה – דרך כפתור יחיד ובודד הנמצא בתחתית ובמרכז המסך. הכפתור משמש מעין ג'ויסטיק והוא נע ב-4 הכיוונים. הוא גם משמש ככפתור ההפעלה. הוא קצת לוקה בחסר ולא תגובתי מספיק, ונמנעתי להשתמש ממנו ככל האפשר.

השנייה – באמצעות שלט ייעודי של AOC, המתחבר למסך ומכיל 8 כפתורים – 5 מהם מיועדים לדפדוף בין מסכי ההגדרות, ו-3 מאפשרים לעבור בין מצבים שהוגדרו מראש על ידי המשתמש.

המסך הציג ביצועים חדים ביותר, גם במשחקים חשוכים במיוחד. הפעלת מצב ה-Free-Sync מורגשת מאוד, בייחוד במשחקי FPS מהירים. במשחקים עם הפרשים משמעותיים בין עצמים כהים עד שחורים לחלוטין לבין בהירים מאוד הורגשו מעט מריחות בתנועה אופקית, אך הן היו מינוריות.

שטח המסך הגדול היה מבורך מאוד במשחקי אסטרטגיה ו-MOBA, והקעירות תרמה לתחושת האימרסביות במשחקי אקשן למיניהם במבט ראשון או במבט שלישי. המסך לא הרגיש גדול מדי, וניתן היה להבחין בכל הפרטים בצורה ברורה.

במרבית המשחקים החדשים קיימות כבר הגדרות תצוגה בפורמט של 21:9. משחקים ישנים מעט – המשחק פשוט מתח את התמונה כך שתתאים, מבלי לעוות אותה, תוך התאמת מיקום ה-HUD. בצפייה בסרטוני יו-טיוב בפורמט רגיל של 16:9 במסך מלא – הושארו קצוות שחורים בצדדים.

כמובן – השטח הגדול סייע רבות להגברת הפרודקטיביות בזמן עבודה על תוכנת עריכה כבדות הדורשות עבודה עם מספר מסכי משנה כגון Premiere ו-Photoshop ואפילו בעבודה על יישומי אופיס כאשר נדרשים מספר מסכים במקביל.

AGON AG352QCX Screen+ Program

אמנם לא ביצעתי סטרים עקב מגבלות תשתית אינטרנט – אך מבדיקת ההגדרות השונות, וביצוע לכידת מסך – ניתן לעשות זאת בקלות רבה עם OBS כאשר המשחק אותו אתם רוצים ללכוד נמצא במרכז המסך במצב חלון (Windowed) על רזולוציה סטנדרטית בפורמט 16:9, והעזרים השונים ממוקמים מצד ימין ומצד שמאל.

חברת AOC מספקת עם המסך 3 תוכנות על גבי דיסק (מלבד הדרייבר): Screen+, i-Menu ו-e-Saver:

I-Menu מאפשרת לכם לשלוט בהגדרות המסך השונות דרך ממשק גרפי סטנדרטי עם העכבר. e-Saver מאפשרת לכם להגדיר פרמטרים הקשורים לכיבוי המסך, צריכת האנרגיה ועוד.

Screen+ היא תוכנה הניתנת לשימוש עם כל מסך – היא מאפשרת לקבוע כיצד לחלק את המסך באמצעות הגדרה מראש: פשוט ביחרו באמצעות התוכנה את החלוקה אותם אתם רוצים, וגררו את המסכים בהתאם למשבצות שנוצרו. הדבר מאפשר סידור שטח עבודה מהיר ללא צורך להגדיר את גודל החלונות באופן ידני.

מבחינת תפריטי ה-OSD של המסך והפיצ'רים השונים הקשורים לגיימינג – מדובר באותו תפריט סטנדרטי לכל המחשבים מסדרת AGON: היכולת להגדיר 3 מצבים מוגדרים מראש בהתאם לרצון השחקן, 3 מצבים נוספים שהוגדרו ע"י AOC בהתאם לז'אנר המשחק (RTS, מירוצים, Action). תוכלו לקרוא על התפריטים והמצבים בהרחבה בכתבה על ה-AOC C24G1 אותו בדקתי לא מזמן.

מסך ה-AGON AG352QCX מכיל מצבי ריסון אור-כחול אגרסיביים יותר ממסכים אחרים שנתקלתי בהם וזו תוספת מבורכת מאוד. בנוסף המסך כולל טכנולוגיית Flicker Free שמשתמשת במערכת תאורה אחורית שונה לעומת מסכי LED רגילים. שני מצבים אלה מסייעים למנוע תופעות בריאותיות שונות הנגרמות מישיבה ממושכת מול מסכים שונים.

AGON AG352QCX: מפלצת יצירת תוכן – סיכום

תג המחיר של מסך ה-AGON AG352QCX יחסית יקר ועל כן הוא מיועד בעיקר לשחקנים שזקוקים לו לסטרימינג, יצירת ועריכת תוכן. כמובן שכל גיימר יהנה מהשטח הנוסף, ומתחושת האימרסביות שגודלו והקעירות שלו מספקים.

בנוסף הוא יכול להחליף 2 מסכים קטנים יותר, ובכך לפנות מקום על שולחן העבודה שלכם, במידה והוא מוגבל.

AGON AG352QCX EDITING MONSTER

עם קצב רענון של 200Hz, פאנל MVA וטכנולוגיות Free-Sync ה-AGON AG352QCX יספק לכם תמונה חדה ועדכנית, לכל שימוש. עיצובו ובחירת החומרים שלו הופכים אותו לפריט מרשים ויזואלית, ולא רק עקב גודלו.

בנוסף, חריצי ההרחבה הרבים והיכולת לחבר אותו לכמעט כל מקור וידיאו אפשר על ידי תמיכתו בכלל התכנים, הופכים אותו לרלוונטי גם לשימושים משרדיים שונים.

תוכלו למצוא מידע נוסף בעמוד המוצר הרשמי. הוא משווק בארץ במספר חנויות, ומחירו הוא כ-3,500₪.