הקומבו מבית Red Dragon הוא פתרון מעולה למי שרוצה את כל הציוד הדרוש לגיימינג, מבלי לקרוע את הכיס. העכבר קל משקל ונוח, המקלדת עמוסת פיצ'רים ו-RGB, האוזניות נוחות וחדות, ומשטח העכבר גדול ומסוגנן.

אחרי שהכרנו לכם את חברת Red Dragon, החלטנו לקחת לסיבוב את מוצרי החברה, בדמות ערכת הקומבו המצליחה, ה-Red Dragon S101-BA, הכוללת מקלדת, עכבר, פד לעכבר ואוזניות, בכדי לבחון בעצמנו האם מוצרי החברה עומדים בהבטחות.

המקלדת – ביצועים טובים והמון RGB

המקלדת אשר מגיעה בקומבו הינה ה-S101, הכוללת תאורת RGB עבור 104 מקשים מתוך 112 המקשים שלה (ל-8 מקשי השליטה אין תאורה), מגיעה עם עמידות (מסוימת) כנגד שפיכת נוזלים, ועם רגלי גומי בכדי למנוע החלקה של המקלדת בעת עבודה עליה.

ה-S101 היא בהחלט מקלדת נוחה, וגם לאחר שימוש ממושך וכתיבה ארוכה לא מרגישים עייפות במפרקי הידיים. למרות שה-S101 אינה מקלדת מכאנית, רמת הדיוק שלה היא גבוהה, ולא חוויתי שום בעיה עם הקלדות או הקשות במהלך כל הזמן הארוך שלי איתה. גם אפקטי ה-RGB מרהיבים ונראים מעולה.

החסרונות היחידים של ה-S101 לדעתי, הינם היעדר מקשי שליטה ישירים בווליום (הגברה, הנמכה, השתק וכו').

העכבר – קטן, חמוד, ומעניין

העכבר המגיע עם הקומבו הוא ה-M601, הכולל 5 מקשים ניתנים לתכנות, משקולות לשינוי משקל העכבר, חיישן אופטי עם 3200DPI, וכמובן לוגו Red Dragon מואר ב-LED אדום. משטח העכבר ההכלול בערכה מגיע בצבעי האדום-שחור של החברה עם לוגו הדרקון שלה. הוא עמיד למים וחלקו התחתון עשוי מחומר המונע החלקה.

ה-M601 הוא עכבר קטן וקל, כך שגם עם כל המשקולות בפנים – עדיין לא מתקבלת תחושה של עכבר כבד. ה-M601 נוח לתפעול ומאפשר תנועה זריזה, במיוחד על משטח העכבר אשר כלול ב-combo, מה שמאפשר ביצועים מהירים וטובים גם לשחקנים שצריכים להיות חדים בכל פניה (לדוגמא – CSGO).

האוזניות – פשוטות, אך מפתיעות לטובה

כחלק מהקומבו, מגיעות גם אוזניות גיימינג מדגם H101 של Red Dragon. האוזניות גם הן מגיעות בצבעי החברה (אדום/שחור). האוזניות מגיעות עם רמקולי נאודמיום בגודל 40mm וכיסוי מלא לכל האוזן עם רפידות מקצף זיכרון המסייע לבידוד רעשי סביבה, ומיקרופון מובנה עם זווית ניתנת לבחירה עד 135 מעלות.

בעוד שאיכות הסאונד שמתקבל מהאוזניות היא לכל היותר "בסדר" (כמובן לא מתחרה באוזניות כמו ה-HyperX Cloud), הבידוד מרעשי הסביבה הוא מוצלח ביותר, ומפצה על איכות הסאונד הבינונית. המיקרופון אולי קצר, מה שקצת מטריד בהתחלה, אך מפיק הקלטות טובות עם סאונד צלול.

תחי המהפכה?

הקומבו של Red Dragon לא מתיימר להתחרות במוצרי גיימינג בשוק הפרימיום או שוק הביניים. והוא גם לא מנסה. הקומבו של Red Dragon מכוון לאותם גיימרים חדשים, או אותם הורים אשר רוצים לתת לילדים שלהם את אותו "wow" של ציוד גיימינג הקפי מלא, מבלי לעבור את רף ה-400 ש"ח. ובזה – הוא מצליח בהחלט.

בהחלט ניתן לומר עליו שהתחושה של המוצרים אינה כפי שרובנו מכירים משוק מוצרי הגיימינג. התחושה היא זולה ואיכות הבנייה היא בינונית. אך לאחר ההתרשמות הראשונית המאכזבת הגיעו הביצועים. והם בהחלט לא איכזבו. כל מוצרי הקומבו של Red Dragon הציגו ביצועים טובים, והיו מהנים מאוד לשימוש, ביחד עם כך שהם גם נראים טוב.

מחיר הקומבו של Red Dragon בארץ צפוי להיות כ-400 ש"ח, מה שבהחלט הופך אותו לבחירה כדאית ומשתלמת לגיימרים עם תקציב נמוך (או לכאלה שמעוניינים להשקיע יותר כסף בחומרת המחשב עצמו).