עם סיפור מרתק ומצבי משחק מגוונים, Mortal Kombat 11 הוא עוד Mortal Kombat, בצורה האלימה והגרפית ביותר. קרבות ברשת מעולם לא היו טובים יותר בסדרה, וה-Fatalities מגוונים ומפורטים.

Mortal Kombat 11 הוא הכותר החדש ביותר בסדרת הקרבות האלימה. עם מבחר של 25 דמויות שונות, ועוד כמה בדרך, Mortal Kombat 11 מכיל הרבה תוכן בשבילכם לחקור. הוא ברוטלי ומפורט, ואם זה פחות הקטע שלכם, זו ההזדמנות שלכם לחזור חזרה לביקורת למשחקים קצת פחות גרפיים.

לוקחים את המלחמה למימד שלהם

Mortal Kombat 11 מתחיל מסוף הסיפור של Mortal Kombat X. אם לא שיחקתם ב-Mortal Kombat X ואתם מפחדים מספוילרים לסיפור שלו, זו הזדמנות טובה להתקדם לחלק שאחרי הסרטון למטה. מעבר לזה, נתייחס בפרטים רק לחלקים מאוד מוקדמים בסיפור של Mortal Kombat 11.

אז אם אתם זוכרים, בסוף המשחק הקודם שינוק (Shinnok), שהוא Elder God, מצליח להשחיט את הג'ינסיי (Jinsei), שזהו כוח החיים של Earthrealm. קסנדרה קייג' (Cassandra Cage) מצליחה להביס את שינוק, אבל לאחר הניצחון, ריידן (Raiden) מבקש ממנה לשים אותו בג'ינסיי כדי לטהר אותו. ממעשה אמיץ זה, ריידן הופך להיות מושחט בעצמו עם עיניים אדומות, ומפה מתחיל הסיפור של המשחק הנוכחי.

בתחילת הסיפור של Mortal Kombat 11, אנחנו רואים את ריידן, עם מראה רשע למדיי, כאשר הוא מענה את שינוק ועורף את ראשו. במשחק הקודם לאחר סוף ה-credits, אפשר לראות את ריידן מביא את הראש של שינוק אל שליטי ה-Netherrealm ומאיים עליהם שהוא מפסיק להגן על אנשי ה-Earthrealm וכל מי שיהווה איום עליהם הוא יעניש בעצמו. לאחר מכן ריידן פונה אל קסנדרה וג'וני קייג' (Johny Cage) וסוניה בלייד (Sonya Blade) כדי לתכנן מתקפה כנגד Netherrealm, שהשליטים שם הם לו קאנג (Liu Kang) וקיטאנה (Kitana) אשר מהווים איום על אנשי ה-Earthrealm. בעזרת אנשי Earthrealm, הם מצליחים להרוס את הטירה של השליטים של Netherrealm ששם נמצא בעצם הכוח שלהם, ובהריסתה, צבא המתים שלהם נופל ביחד איתה.

אך לאחר המלחמה וההבנה של-Netherrealm אין סיכוי להילחם יותר ב-Earthrealm פתאום מתגלה קרוניקה (Kronika), שליטת הזמן שעוזרת ללו קאנג הרשע ולקיטאנה. היא משנה את ציר הזמן ומחזירה דמויות רבות שאנו מכירים ממשחקים קודמים אל העולם העכשווי ואז באמת מתחיל הסיפור של Mortal Kombat 11.

הסיפור עצמו הוא אחד הדברים שאנחנו יותר אוהבים ב-Mortal Kombat, הוא כתוב טוב ורואים שהשקיעו רבות במחשבה עליו, הדמויות מיוחדות כך שלכל דמות יש את סיפור הרקע שלה וכל חובבי Mortal Kombat מכירים אותן. קטעי המעבר שבעזרתם מועבר הסיפור עשויים ברמה גבוהה למדי ולעיתים הרגשנו שרק חסר לנו פופקורן ושתייה כדי להסתלבט מול המשחק, כמו לצפות בסרט בקולנוע.

אין מכות בלי דם

מעבר לסיפור המעולה, עיקר המשחק הוא כמובן הקרבות. ב-Mortal Kombat 11 ישנן סך הכל 25 דמויות אשר ניתן לבחור מתוכן להילחם. הדמויות אשר לא יהיו זמינות לכם בהתחלה הן פרוסט (Frost) שתוכלו לפתוח רק לאחר שתעברו חצי מהסיפור או אם תחליטו לקנות אותה בכסף אמיתי, ושאו קאהן (Shao Kahn), אשר לעת פרסום ביקורת זו זמין אך ורק לאנשים שעשו הזמנה מוקדמת למשחק (אך לפי דעתנו הוא ייפתח בהמשך לקניה בתור DLC בתשלום).

בשונה מ-Mortal Kombat X, כאן לא ניתן לרוץ, ולדעתנו זה חיסרון כי כן אהבנו איך שבמשחק הקודם היתה את האפשרות להפתיע את היריב שלכם או פשוט להתקרב אל היריב במהירות ולהתחיל לקרוע אותו. על אף זאת, הקרבות מהנים ביותר.

ניתן כעת להשתמש במכת Fatal Blow, שכאשר היא פוגעת ביריב היא מורידה כמות די גדולה מהחיים שלו. החיסרון במכה זו הוא שניתן להשתמש בה רק כאשר החיים שלכם יחסית נמוכים. גם אם פספסתם, זה לא נורא, כי תוך זמן קצר תוכלו להשתמש בה שוב, אך אם פגעתם, לא תוכלו להשתמש בה בשאר הסיבובים של המשחק.

Mortal Kombat Scorpion Sub Zero

לכל דמות יש את המכות המיוחדות שלה והקומבואים שמיוחדים לה. כאשר שיחקנו במצב האונליין נתקלנו בשחקנים מיומנים רבים שכבר למדו טוב חלק מרצפי המכות. אבל לאחר אימון, אפשר לנסות לקלוט מה הם הולכים לעשות עוד לפני שהם עושים זאת, מה שנותן לכם יתרון גדול. באופן כללי, במשחק הזה אימון הוא אחד הדברים החשובים, ואמנם בהתחלה אתם אולי תהיו די חלשים ותפסידו הרבה בקרבות ברשת, אך לאחר השקעה אתם תתחילו לקצור פירות (וגם דברים אחרים).

זמני הטעינה הם אחד האספקטים שהפתיעו אותנו לטובה במיוחד – גם כששיחקנו בבטא שמנו לב שבין קרב לקרב חיכינו ממש מעט זמן וכבר היינו בקרב הבא. הדבר היחידי שלוקח קצת זמן הוא מציאת שחקן אך זה דבר נורמאלי וטבעי למשחק רשת.

זה לא הביג בן, זה מגדל הזמן

ב-Mortal Kombat 11, בדומה למשחקים קודמים, יש את ה-Krypt שבו תוכלו לבזבז את המטבעות, חלקיקי נשמות ולבבות שאתם מרוויחים מקרבות, מלשחק את הסיפור של המשחק או ממצב נוסף בשם Towers of Time. המטרה שלכם ב-Krypt היא לפתור פאזלים כדי לפתוח אזורים נוספים, ליצור ולמצוא חפצים כדי לפתוח שערים שיעזרו לכם לגלות דרכים סודיות. בנוסף תוכלו לבזבז את כל מה שהרווחתם כדי להשיג Koncept Art, חפצים שישמשו אתכם ליצירת דברים מגניבים ו-Fatalities. בתחילת המשחק תהיה לכם גישה רק ל-Fatality יחיד לכל דמות, וככה תוכלו לרכוש את ה-Fatality השני.

Towers of time היא דרך נוספת להרוויח כסף וחפצים. ב-Towers of Time אתם נלחמים בכל מגדל בכמות מסוימת של אויבים, כך שבכל אויב אתם נלחמים בקרב רגיל. כדי להקשות עליכם, חוץ מהרמה שנקבעת מראש לכל מגדל, ורק הולכת ועולה, האויב שלכם מקבל שיפור שנותן לו יתרון עליכם. לדוגמא, אחד השיפורים הללו הוא למשל היכולת בזמן קרב לקרוא לדמות אחרת כדי שתבוא ותנסה לתת לכם קצת מכות בנוסף ליריב שלכם.

Mortal Kombat 11 Kronika

אתם גם יכולים בעצמכם להשתמש במחזקים שכאלה ולתת לעצמכם יתרון בקרב כנגד האויבים שלכם, אך ברגע שתיכנסו לקרב עם אחד מהמחזקים שברשותכם, הוא יעלם ותצטרכו להרוויח אותו מחדש כדי להשתמש בו שוב.

להרוג אותם בסגנון

Mortal Kombat 11 מאוד מרשים ויזואלית. זה בא לידי ביטוי באנימציות של הדמויות בסיפור, שנראות לא פחות אמיתיות משחקנים בסרט אמיתי, וממשיך ומתבטא במהלכים הזורמים של הדמויות השונות בקרב. המשחק מציג לנו את כל מצבי הצבירה השונים של דם, והכל נראה מציאותי ומבחיל כמו שהיינו מצפה ממשחק בסדרת Mortal Kombat.

כמובן שגולת הכותרת של הויזואליות במשחק הן ה-Fatalities, אשר תמיד היו אחד הדברים האהובים עלינו בסדרה. רואים שגם במשחק החדש השקיעו הרבה מחשבה על הסיומים השונים של כל הדמויות. לראות את שאו קאהן מכניס את הפטיש שלו לראש של אנשים וגורם לראש לצאת מאיזור שלא אמורים לצאת ממנו ראשים, או לראות את באראקה מוריד למישהו את החלק הקדמי של הראש ולאחר מכן לוקח ביס מהמוח שהוא משפד על היד שלו הם מהדברים שמושכים אותנו לסדרה הזאת. לכל דמות יש סך הכל שתי Fatalities, עם דרכים נוספות לחסל את היריב שלכם כמו Brutality. הכל מפורט ומדמם בצורה שלא נראיתה לפני כן, גם בסדרה.

נשאר רק לקוות שהאנימציות הללו לא גבו מחיר נפשי כבד מדי מהמפתחים, אשר לפי דיווחים, חוו PTSD בעקבות העבודה האינטנסיבית על האנימציות האלימות, והעבודה עם צילומי אלימות אמיתיים.

משחק למות ממנו

Mortal Kombat 11 הוא לפי דעתנו אחד מהמשחקים הטובים שיש בסדרה – השקיעו בו הרבה מאוד מחשבה ותכנון, הקרבות נהדרים ומהווים אחלה של דרך להוציא עצבים על מישהו אחר. ה-Fatalities עשויים בצורה טובה מאוד והסיפור מתפתח בצורה מעניינת ולא מאוד צפויה, ולדעתנו הוא אחד הטובים בסדרה.

בסך הכל אנחנו ממליצים למי שאוהב משחקי מכות למצוא את הזמן ולשחק ב-Mortal Kombat 11, אפשר להעביר בו שעות בלי לשים לב לזמן שעובר ולהנות מכל רגע.