אחרי שבשבוע שעבר Jade Raymond הכריזה שהיא מצטרפת לחברת Google בתור סגנית נשיא, מגיעה היום ההכרזה של Google בכנס GDC 2019, על מה שנראה ככניסה מלאה של החברה לתעשיית משחקי המחשב.

תוכלו לצפות איתנו בהכרזה בקישור הבא, בשעה שבע בערב שעון ישראל:

למי שלא מכיר, Jade Raymond הפיקה בין היתר את שני המשחקים הראשונים של Assassin's Creed ואת Splinter Cell: Blacklist בזמן שעבדה ב-Ubisoft. לאחר מכן פתחה סטודיו חדש כחלק מחברת EA ועבדה על מספר פרוייקטים הקשורים ל-Star Wars שעדיין לא שוחררו.

עד כה, היא נמנעה מלפרט על מה בדיוק היא תעבוד בתור סגנית נשיא ב-Google, אבל כעת מסתמן שהיא תעמוד בראש חטיבת הגיימינג החדשה של החברה, שתוכרז היום.

סטירמינג? קונסולה?

עד כה, חברת Google החזיקה את הקלפים קרוב לחזה. למי שמפחות מכיר – החברה כבר ניסתה את שירות הסטרימינג למשחקים עם Assassin's Creed Odyssey דרך דפדפן הכרום שלה, באמצעות פלטפורמה ייעודית. ההנחה היא ש-Google תחשוף קונסולה כזו או אחרת שמיועדת בדיוק עבור שירות הסטרימינג. ככל הנראה יעבוד באופן ישיר גם על מחשבים אישיים.

הפרויקט, שקרוי בתוך החברה Project Yeti, יאפשר לשחקנים להסטרים משחקים מתוך ספריה רחבה של משחקים בעבור תשלום חודשים. בגלל שכח העיבוד יבוצע על גבי שרתים עם חומרה מתקדמת – השירות יאפשר להציג גרפיקה שהמתחרים ב-Xbox ו-Playstation יכולים לחלום עליה. כמובן, בהנחה שחיבור האינטרנט שלכם יאפשר זאת.

בתיאוריה, הדבר יאפשר לכם לשחק גם על גבי ה-Pixel 3 XL וה-Pixel Slate, הסמרטפון והטאבלט החדשים של Google, וכמובן על גבי ה-Chromecast. כלומר, Google לא רק מסמנת את ה-Xbox וה-PlayStation כתחרות, אלא גם את ה-Nintendo Switch.

כשלב מקדים פורסמו איורים ושרטוטים של בקר משחק המעוצב ככזה של Google כחלק מרישום פטנט חדש הסובב סביב מערכת התראות היישר לשלט: הוא ידע לומר לכם שמשחק חדש זמין, הזמנה חדשה להצטרף למשחק, או שחבר רוצה לשוחח איתכם באמצעות הצ'אט הקולי.

גם האייקון של המיקרופון המוכר לכל מי שברשותו מוצר של גוגל נמצא על השלט – והדבר מעיד על כך שהעוזרת הקולית של גוגל תהיה נוכחת גם במערכת החדשה.

משתמש הטוויטר Reps לקח את השרטוטים ויצר את לתמונות הבאות:

אחרי ההכרזה, Google אישרה שיתארחו אצלה מספר אורחים מכובדים כחלק מפאנל העונה לשם Developer Day. בין היתר יתארחו מפתחים מ-Crystal Dynamics, Ubisoft ו-id Software. ייתכן שנשמע על משחקים שפותחו על ידי חברות אלו שיושקו יחד עם השירות.

שאר החברות הגדולות בתעשייה עובדות על שירותי סטרימינג למשחקים משל עצמן. החל מ-Sony עם שירות ה-PS Now שסובל מלא מעט בעיות, חברת Microsoft שהכריזה לא מזמן על שירות ה-XCloud, חברת EA שרכשה את GameFly הישראלית ועוד.

הצטרפו אלינו בפייסבוק שלנו וספרו לנו מה אתם חושבים.