לאחר ההצלחה האדירה של Persona 5 שיצא לפני כ-3 שנים, ואף זכה אצלנו למעמד אחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר של שנת 2017, עולה משחק חדש ששואב השראה מהעיצוב ומהנושאים שלו – Chromatose. המשחק זמין עכשיו למימון המונים דרך אתר Kickstarter.

המשחק הוא מז'אנר משחקי תפקידים ונובלה גרפית דו מימדית ומתרחש בעולם תרדמת מסתורי וסיוטי. העלילה של Chromatose מתחילה בכך שהגיבור הראשי, Leroy, מתעורר בבית החולים ללא זיכרון לצד אישה מסתורית שמספרת לו על כך שחווה נפילה נוראית, נכנס לתרדמת ועדיין לא התעורר ממנה.

במהלך המשחק Leroy מטייל ברחבי בית החולים ומגלה עוד ועוד אנשים כמוהו – אנשים הכלואים בעולם התרדמת, ומנסה להציל אותם.

Chromatose Roster

הפרויקט נוסד על ידי Akabaka, מפתח עצמאי מבולטימור, שהגה את הרעיון ל-Chromatose כקמפיין משחק שולחני. קמפיין הקיקסטארטר של המשחק עלה לאוויר לפני כשבוע וכבר הצליח לגרוף מעל שליש מהמטרה הסופית שלו.

טעימה מהעיצוב והמשחקיות המיוחדים

למרות שהקיקסטארטר עלה לפני זמן קצר, Akabaka כבר פרסם דמו במודל 'שלם כפי רצונך'. הדמו של Chromatose מכיל 3 "תתי-עולמות" וכשעתיים של תוכן, אותם תבלו בבית ספר השוקע מתחת לים או בזירת קרבות עקובה מדם או במקומות נוספים שלא נחשוף.

בדמו ובמשחק המלא תילחמו נגד יצורי בלהות באמצעות קלפי פעולה בצבעים שונים. תחילה, החפיסה מכילה קלפים שחורים השייכים לדמות הראשית, אך ככל שהמשחק מתקדם ואתם פוגשים יותר אנשים, יתווספו צבעים וכוחות לחפיסת הקלפים. למרות שמדובר בקרבות באמצעות קלפים, הקרבות ב-Chromatose מהירים מאוד, ומוגדרת להם מגבלת זמן קצרה במיוחד, אותה ניתן להאריך באמצעות קלפים מתאימים.

העיצוב, ששאב השראה ממשחקים כמו Catherine ו-Persona של ATLUS, נראה מצוין ומאוד ברור לשחקן מהם הדברים איתם ניתן ליצור אינטראקציה. המוזיקה מתאימה מאוד לאווירה השוררת בכל רגע נתון ומספקת תחושת היטמעות בעלילה.

Chromatose world

אספקט נוסף שיוצר Chromatose מתגאה בו הוא הבחירות המשמעותיות והקשות בהן המשחק מעמיד את השחקן ומערכות היחסים שהוא יוצר עם הדמויות האחרות. דוגמה נפלאה לבחירות הוא "שאלון" שמופיע בתחילת הדמו והמשחק בו השחקן נדרש לבחור את התשובה הנכונה לדעתו. גורמים שונים במשחק נקבעים לפי התשובות בשאלון זה, ביניהם סוף המשחק. אפילו בדמו, לאחר מספר קרבות בודדים ניתן לשוטט באופן חופשי יחסית ברחבי העולם ולפגוש את הדמויות האחרות בסדר לא קבוע.

ומה בסוף?

בגרסתו המלאה ניתן יהיה לבקר בכל 10 "תתי-העולמות" ולהציל את כל הדמויות הכלואות בעולם התרדמת. לכל דמות סיפור משלה ומכשולים שעל Leroy לעזור לה להתגבר עליהם על מנת שתוכל לברוח מהאיזור שהיא לכודה בו.

Chromatose Dialogue

לקמפיין הקיקסטארטר של Chromatose ישנם strech goals שתלויים לא רק בכמות התומכים או בכסף הנתרם, אלא בשיטת Achievements שמודדת את חברי שרת ה-Discord, יצירת fanart או RT בטוויטר. עם מספיק Achievements, היוצר ישחרר דמות נוספת לדמו, יוסיף דרגת קושי קשה יותר, יוסיף New game+ למשחק ועוד. ב-stretch goals הסטנדרטיים יותר מדובר על דיבוב חלקי של הדמויות.

כל הפרטים נמצאים בעמוד הקיקסטארטר של Chromatose ואם אתם מעוניינים לקחת חלק בהקמתו, הפכו לאחד מהתומכים!