אסוס הצליחו לאזן לא רע בין מחיר לאיכות בעולם מחשבי הגיימינג עם ה-ASUS TUF GAMING FX705, אבל אם אתם מחפשים לשחק במשחקים הכי חדשים בשוק, אולי תצטרכו לשלם קצת יותר.

מחשב הגיימינג TUF FX705 הוא מחשב שמופנה אל אלו בקהילת הגיימינג שמחפשים מחשב גיימינג נייד, אבל גם מנסים לא לרוקן את הכיסים עליו. היתרונות המובהקים של המחשב הם המסך, הרמקולים והגודל הנוח שלו ביחס למחשב "17.

בנוסף, הוא אמור להיות מאוד עמיד לכל מני נזקים שזה נהדר למגושמים כמוני (שאפילו, אם להיות כנה, אוכלים ושותים ליד המחשב מדי פעם).

מחשב לגיימרים, אבל עם עיצוב שמתאים לכל אחד

עיצוב המחשב נקי ואלגנטי. המחשב לא צועק שהוא של גיימרים, אבל הרמיזות מגיעות בחתכים מהפינות לאורכו, בסמל ה-ASUS הזוהר שמוטבע מאחור, ובצורת הטרפז המגניבה שלו, שאגב רשומה כפטנט של ASUS ולטענתם משפרת מאוד את האוורור שלו.

תוכלו לבחור את המחשב באחד משני צבעים – אפור עשוי אלומיניום או שחור עשוי פלסטיק. בנוסף תוכלו לבחור את הצבעים שמעטרים אותו, ואם כמוני גם אתם קצת מיציתם את האדום שנמצא בכל דבר של גיימרים היום, תוכלו לבחור בצבעי זהב. או, למקרה ואתם דווקא מעוניינים להתאים את המחשב לשאר מוצרי הגיימינג שלכם, תוכלו לבחור בצבעי אדום בכל זאת.

המחשב דק יחסית למחשב גיימינג של 17’’, אך לא דקיק כמו שהתחלנו להתרגל לראות במחשבים היקרים יותר. היתרון הברור של מחשב דק יותר הוא שאולי תוכלו להשתמש במחשב גיימינג הנייד שלכם כמחשב נייד בלי להתנגש בכל אחד ולקרוס מהכובד.

גם החיבור של המסך מרגיש יציב, ולא מפריע לעיצוב.

צבעים מדויקים ועם מהירות של מסך גיימינג

המסך הוא מסך IPS בגודל 17’’ ברזולוציית FHD, והוא אחד מגולות הכותרת של המחשב הזה.

עבורי מסך TN רגיל הוא ממש דיל ברייקר. אני אוהבת לשחק עם עוד אנשים, או לשנות את הישיבה שלי הרבה, וכשזווית הצפייה קטנה אני משתגעת. לכן אני מודה ל-ASUS על הבחירה שלהם, שכמובן זולה מ-OLED.

אבל במסך IPS טמון סיכון גדול – פאנל IPS מאופיין לרוב בזמני תגובה איטיים וקצב רענון נמוך. אך ASUS הצליחו להתגבר על זה: זמן התגובה של המסך מרשים מאוד ביחס למסכי IPS רגילים, ובנוסף הוא מגיע גם עם refresh rate של 144HZ.

המסך הוא מסך מט, שזה יתרון גדול בעיניי, מעבר ליתרונות הברורים שזה נותן (פחות השתקפויות, וטביעות אצבעות, אבק ולכלוך בולטים פחות) מסך מט אלגנטי בהרבה בעיני.

הבהירות שהמסך מגיע אליה אינה יוצאת מן הכלל, ולכן למרות העובדה שהוא מסך מט יש מעט השתקפויות, ולא בטוח שיהיה נוח לשחק בשמש מלאה (אבל לנסיעה ברכבת או ישיבה בצל הוא בטוח מספיק).

גם המקלדת צריכה לפעמים לנשום לרווחה

הכתיבה על המקלדת היתה מאוד מהנה, והיא היתה נוחה באופן מפתיע. הכתיבה על המקשים מהירה ולא רועשת. למרות העובדה שהיא לא מקלדת מכאנית מרגישים שהיא לא מקלדת של מחשב סטנדרטי אלא פונה יותר אל קהל הגיימרים. יכול להיות שזה בזכות טכנולוגיית ה-OverStroke, שאמורה לטענת ASUS לזהות לחיצה מהר יותר וכך לאפשר הקלדה מהירה וחלקה יותר. 

משטח המגע גם הוא נוח ולמרות שכנראה תצטרכו להצטייד בעכבר טוב בשביל לשחק, לי הוא הספיק לקריאת מסמכים ודפדוף באינטרנט. הוא מגיב לכל מגע ובנוסף ניתן להשתמש בשתי אצבעות בשביל לגלול דפים ולשנות את הזום.

המקלדת של המחשב מצוידת בנורות RGB משנות צבעים ככה שאפשר להנות מנורות מתחלפות גם מחוץ לבית. ניתן לשלוט על התאורה באמצעות פאנל TUF Aura Core. מקשי ה-WASD עשויי פלסטיק שקוף המבליט אותם לעומת שאר המקשים וגורם לאור להראות זוהר יותר עליהם.

משהו שממש אהבתי (ואפילו בהיתי בו הרבה יותר זמן ממה שצריך) – הנורות "נושמות" כששמים את המחשב על מצב שינה. כמעט היה לי עצוב לסגור את המסך.

חזק בשביל המחיר

בפעילות יום יומית המחשב רץ באופן חלק, וכשניסיתי להעמיס עליו עם המון תוכנות פועלות בו זמנית לא הרגשתי השפעה על הביצועים.

המחשב מצויד במעבד Intel core i7-8750H עם מהירות של עד 3.9GHz ו-6 ליבות. כמו כן, המחשב מגיע עם כמה אופציות לכרטיס מסך (כשהטוב מבינהם הוא ה-GTX 1060). אנחנו בדקנו את הגרסה עם ה-GTX 1050Ti.

גודל הכונן הקשיח במחשב משתנה ויכול לבוא בתצורת SSD בלבד, היברידי או רק ASUS. HDD מבטיחים שגם ה-HDD שלהם נותן ביצועים טובים בזכות 16GB של זיכרון Intel optane הפועל בתור כונן מטמון. לאלו מכם שלא מכירים את טכנולוגיית Optane של Intel, זהו כונן שמוסיפים לכוננים הקיימים במחשב – הוא אמור ללמוד את השימוש של המשתמש במחשב וכך לבחור מה לשמור אצלו כאשר השליפה מממנו מהירה כמעט כמו מהזיכרון מטמון.

גם כמות הזיכרון במחשב משתנה, ויכולה להגיע עד ל-32GB של RAM.

אני עדיין לא הצלחתי לעזוב את Witcher 3 ו-Fallout 4 אז רוב המשחקים שהרצתי עליו היו יחסית ישנים (2014-2016), פרט ל-APEX. את המשחקים הישנים (GTA V, Witcher 3, Fallout 4, DOOM) הוא הריץ על הגדרות טובות ועם fps גבוה יחסית (50-60FPS בזמן המשחק עצמו). באשר ל-APEX הביצועים היו נמוכים יותר והוא לא הצליח לעבור את ה-30FPS בזמן המשחק.

הקירור של המחשב הזה הוא בין הטובים שפגשתי במחשב נייד בטווח המחירים הזה. הוא אמנם מאוד רועש אבל הוא עושה את העבודה היטב ולא חשתי כמעט בהתחממות, גם במשחקים דורשניים.

הטכנולוגיה שבה ASUS משתמשים נקראת HyperCool שהיא טכנולוגיה של ASUS שמשלבת מערכת Anti-Dust Cooling עם טכנולוגיית אובר-בוסט למאווררים.

למאווררים יש בעצם 3 אפשרויות – שקט, מאוזן ואובר-בוסט. ככה שאם אתם רואים סרט או לומדים או סתם בא לכם חוויה שקטה יותר, אתם תמיד יכולים לשנות את אפשרות האוורור.

ככה באמת אפשר להנות מפס הקול של Witcher 3

פסקול טוב זה אחד מהדברים שהכי יכולים להכניס אותי למשחק. ומאחורי כל פס-קול טוב עומדים רמקולים טובים.

הרמקולים של המחשב הפתיעו אותי לטובה, הם הרבה מעל הממוצע של מחשבים ניידים. ASUS מבטיחים סראונד ומקיימים, וזה באמת היה בין הדברים הראשונים ששמתי לב אליהם כשהשתמשתי במחשב. הוא מגיע לווליום מרשים במיוחד, ולא שמעתי חריקות באף סוג של מוזיקה שהפעלתי (קלאסית, רוק, אלקטרונית ופופ).

ASUS ציידו את המחשב בטכנולוגיית DTS HeadPhone:X שמדמה חוויית סראונד, ובאמת שמרגישים את ההבדל.

נייד שהוא באמת נייד

למרות שזהו מחשב 17" המחשב קומפקטי יחסית בזכות מסגרת המסך הדקה (7.18 מ"מ) וזה באמת מורגש. הוא גם קל יותר ממחשבים בגודל 17" רגילים, ושוקל רק 2.6 קילו.

בנוסף, המחשב עמיד מאוד, ולטענת ASUS עבר מבדקי עמידות רבים – ללחות, טמפרטורה, וחבטות למיניהן. ככה שאפשר להרגיש קצת יותר בנוח עם להוציא את המחשב מהבית.

עוד משהו שהופך אותו למחשב נייד מאוד נוח הוא שה-WiFi שלו באמת ממש מוצלח הודות ל-Intel 802.11ac Wave 2 שמותקן עליו שמאפשר טווח קליטה רחב יותר ומהירות גבוהה יותר.

החיבורים של המחשב דיי סטנדרטיים וכולם נמצאים בצד שמאל של המחשב, ולצערי אין חיבור Type C.

מחשב נוח עם ביצועים טובים לטווח המחירים

אני יכולה להגיד שהמחשב באמת טוב ובעל תשומת לב לפרטים הקטנים ודגש על כך שהוא יהיה באמת מחשב נייד. המסך מרשים ביותר, הRGB במקלדת זאת תוספת ממש נחמדה והעיצוב מוצלח במיוחד.

החסרונות העיקריים של המחשב הם הכרטיס מסך והבהירות. ובעוד שעם הבהירות אפשר לחיות, הכרטיס מסך יכול להיות חסרון רציני במשחקים החדשים.