שוק מסכי ה-Ultra-Wide מתחמם עם כניסתו של שחקן נוסף למשחק: ה-ROG Strix XG49VQ. שמותג המשחקים Republic of Gamers (או ROG) של חברת החומרה ASUS לא מתכוון לקחת שבויים.

אחרי שנחשף יותר מוקדם השנה בתערוכת CES 2019, עודכנו בתחילת השבוע כי ה-ROG Strix XG49VQ, המסך המפלצתי בגודל 49" יעשה עלייה ארצה.

מפרט טכני

הדבר הראשון ששמים לב לגבי ה-Strix XG49VQ הוא גודלו: המסך הוא מסך Double Full HD, והוא מתנשא, או יותר נכון מתרחב מעל שאר מסכי ה-Ultra Wide עם גודל מסך של 49" וביחס גובה-רוחב של 32:9 ונכנס לקטגוריה ה-Super Ultra-Wide.

גודל עצום זה מאפשר לו לפרוס רזולוציה של 3840X1080 פיקסלים, או שני מסכי 27" ברזולציית FHD כל אחד, ללא פס פאנל מעצבן באמצע. ייעודו העיקרי הוא כמסך בעמדות מחשב של יוצרי תוכן למיניהם.

גודלו העצום של המסך מאפשר לו לפרוס רזולוציה של 3840X1080 פיקסלים – או שני מסכי 27" ברזלוציית FHD כל אחד

כדי לאפשר למשתמש נוחות וקרבה גם לתוכן המוצג בקצוות המסך – יוצר ה-Strix XG49VQ עם קיעור של 1800R – דבר שמוביל גם לחווית משחק אימרסיבית במיוחד. המסך מצטיין גם במנעד צבעים מקצועי של P3-DCI 90% ובתאורה אחורית הניתנת להתאמה אישית.

המסך מתהדר בקצב רענון מרשים של 144Hz, שהפך לסטנדרט בכל מה שקשור למסכי ה-ROG, וכמובן מצוייד ב FreeSync 2 HDR – הדור ה-2 של טכנלוגיית סינכרון המסך מבית AMD, שכעת יכולה לעבוד גם עם כרטיסי המסך של Nvidia וטכנולוגיית ה-G-Sync בה הם מצויידים. הפעלת טכנולוגיית זו תשפר את ניגודיות המסך ואת זמן השהייה הקצר ממילא של 4 m/s.

כמובן – שכיאה לספינת דגל גדולה במיוחד המסך מגיע מצוייד ב-HDR: טכנלוגיית טווח דינמי רחב, שתאפשר לכם תמונה ברורה, צבעונית ושחורים שחורים יותר בתקן DisplayHDR 400 החדשה.

רשימת פיצ'רים לא נגמרת

כיאה למסך דגל של חברת ASUS ROG, ה-Strix XG49VQ עמוס לעייפה בפיצ'רים שונים, חלקם תוכננו במיוחד על מנת לאפשר לכם יעילות מירבית בניצול שטח העבודה שלו, וחלקם כדי לשפר את התמונה המתקבלת על גביו.


"ה-Strix XG49VQ עמוס לעייפה בפיצ'רים שונים"

זה מתחיל עם ה-GameVisual: שבעה סטים של הגדרות המתאימות לתוכן אותו אתם מציגים על המסך: החל מז'אנר המשחק(FPS/MOBA/RPG) ועד לצפייה בוידיאו או תמונות. ממשיך ל-App Sync: תוכנה שמאפשרת לכם לשייך לכל תוכנה או משחק את סט ההגדרות הרלוונטי לו. כלומר – אין צורך לשנות ידנית כל פעם מחדש כשאתם מחליפים בין שימושים.

אחד הנושאים החשובים בכל מה שקשור לבריאות ועבודה מול מסכים הוא נושא האור הכחול. ה-Strix XG49VQ, מגיע מצויד בטכנולוגיה בשם Ultra-Low Blue Light שתאפשר לכם לבחור 4 מצבי ריסון שונים של כמות האור הכחול שהמסך יפלוט. הדבר משפיע על הצבעים, אבל אחרי זמן התרגלות הצבעים יחזרו להראות רגילים והעיניים שלכם יודו לכם.

מצטרפת גם טכנולוגיית ה-ASUS Shadow Boost שדואגת להבהיר אזורים חשוכים מבלי לשרוף אזורים בהירים מצורפת למסך זה, ותאפשר לכם להבחין באויבים או פרטים הנמצאים באזורים חשוכים במיוחד.

ואחרי שהגדרתם את כל ההגדרות השונות למשחקים והתוכנות שלכם, ואתם חוששים מאיפוס כזה או אחר, או אפילו רוצים לשלוח לחבר? או – אין לכם כח להתעסק בעצמכם, ומעדיפים להוריד קובץ מהאינטרנט שמישהו הגדיר כבר? ב-Strix XG49VQ תוכלו לעשות זאת ע"י שמירה או טעינה של ההגדרות באמצעות שימוש בקבצי AXML.

טכנולוגיית ה-Gameplus מאפשרת לכם להציג כוונת(Crosshair) על המסך, טיימר, מד FPS, וקווים בקצות המסך המאפשרים לכם ליישר את החלונות השונים, הכל כ-OSD. המסך מצויד גם בקיצורי דרך (Hotkeys) המאפשרים להחליף בקלות בין מקורות וידיאו שונים ולסדר את אופן הצגתם על גבי שטחו העצום של המסך.

גם חיבוריות המסך מרשימה – המסך מגיע מצויד בשקע DisplayPort 1.2, שני שקעי HDMI ושני שקעי USB 3.0, ומצויד גם במערכת חכמה לניהול קבלים שתסייע לכם לשמור על הסדר בשולחן העבודה שלכם.


כדי לאפשר למשתמש נוחות וקרבה גם לתוכן המוצג בקצוות המסך – יוצר ה-Strix XG49VQ עם קיעור של 1800R

תוכלו לשנות את גובה המסך בטווח של 12 ס"מ, להטות אותו מעלה ומטה בין זווית שלילית של 5 מעלות ועד לזווית חיובית של 20 מעלות, ולסובב אותו לצדדיו בטווח של 32 מעלות לצדדים. שימו לב – הרגלית שלו תתפוס לכם שטח עצום על שולחן העבודה!

המסך צפוי לעשות עלייה בייבוא רשמי החל מחודש מאי הקרוב, מספיק זמן בשביל לחסוך את 4,540 השקלים החדשים הנדרשים לרכישתו. פרט מעניין שהחברים מ-ASUS ROG מספרים לנו, הוא שכל מסך נבדק בבדיקות בקרת איכות מחמירות לפני המשלוח, על מנת להבטיח חווית משתמש ללא פגם.

לעמוד המוצר באתר של חברת ASUS ROG.

תמונות: יח"צ ASUS.