AG271UG הוא מסך 4K מסדרת AGON , סדרת מסכי הגיימינג של AOC. מסך ה-AG271UG מכוון לטווח הגבוה יותר של שוק מסכי הגיימינג, והיו לי כ-4 שבועות להתרשם ולבחון אותו.

מפרט טכני

AG271UG תומך ברזולוציה של 3840 על 2160 פיקסלים או 4K אם תרצו ובקצב רענון של 60Hz. בנוסף יש תמיכה ב-G-Sync, מה שמבטיח סנכרון בין תדר רענון המסך לתדר הפלט של כרטיס המסך ומונע "קריעות" בתמונה המרונדרת למסך. יש לציין כי תמיכה ב-G-Sync רלווינטית רק לשימוש בכרטיסי המסך של Nvidia.

הפאנל במסך ה-AG271UG הוא פאנל IPS עם דיוק צבע של 100% ממרחב הצבע של ה-sRGB ו-80% ממרחב הצבע של Adobe RGB, עם זמן תגובה של 4 מילי-שניות מאפור לאפור. ה-AG271UG לא מהיר כמו מסכי גיימינג אחרים המבוססים על טכנולוגיית TN (או Twisted Nanometric) הישנה, אך מספיק מהיר לטעמי. חשוב לזכור כי פאנלים מבוססים IPS מפצים על האיטיות שלהם עם דיוק צבע וזוויות צפייה רחבות יותר לעומת פאנלי TN, וכאן מוצהר על זוויות מרשימות של 178 מעלות.

AOC AG271UG

איכות בנייה ועיצוב

בניגוד להרבה מסכי גיימינג שמציגים קווי עיצוב כבדים ואולי אפילו מצועצעים, ה-AG271UG מציג קו עיצוב נקי ומינימליסטי ואף לא תופס הרבה מקום על עמדת העבודה. אפילו מאחור נשמר העיצוב הנעים לעין עם שילוב יפה של V אדום על רקע שחור מעל מתכת מוברשת. זה נחמד אם המסך עומד לא בצמוד לקיר, כמו למשל בסביבה משרדית.

שולי המסך עבים ועשויים מפלסטיק שחור עם גימור שמזכיר מתכת מוברשת. בשול התחתון מצד ימין נמצאים סימוני הכפתורים לשליטה במסך. עם זאת, כאשר אור משתקף מהפלסטיק, זה יכול להקשות מאוד לראות את הסימונים הללו. הכפתורים עצמם הם פיזיים וממוקמים מתחת לשול המסך. התצוגה עצמה מצופה בשכבת חומר מונע השתקפות שאפשר עבודה גם באזורים מוארים ממש כמו ליד חלון פתוח או מתחת לאור מנורה.

כמו שכבר ציינתי, העיצוב מאוד מינימליסטי, וכך גם הרגלית, אשר עשויה מאלומיניום כסוף. מאחר ופינת העבודה אצלי בבית איננה ענקית, שמחתי מאוד לראות שלרגלית המסך חתימה מינימלית וניתן כך לנצל יותר משולחן העבודה.

ספק הכח, לעומת זאת, די מסיבי ביחס לספקי כח של מסכים אחרים, ובמיוחד ביחס לספק הכח של מסך ה-Asus PG278Q שלי. על אף זאת, הכבל מספיק ארוך (כמטר וחצי), כך שניתן להצניע אותו מתחת לשולחן או על הריצפה.

על מעמד המסך ישנה סקלה של 130 מילימטר עם סמן בכדי לעזור ולהקל עלינו את מלאכת התאמת גובה המסך. זהו פיצ'ר נחמד בסך הכל, על אף שלא מצאתי את עצמי נעזר בו. המסך ניתן לסיבוב של 90 מעלות לעבודה במצב מאוזן, וכמו כן, ניתן להטות אותו עד 21.5 מעלות למטה, 3.5 מעלות למעלה ולסובב כ-20 מעלות ימינה או שמאלה. סך הכל היה מאוד קל ונוח להתאים את המסך לזווית העבודה הנוחה עבורי.

בצד ימין של המסך נוכל למצוא מחזיק לאוזניות, כניסת מיקרופון 3.5mm, יציאת אודיו 3.5mm וגם שתי כניסות USB 3.0 כשאחת מהן מאפשרת טעינה מהירה. מאחורי המסך, מתחת לסימן ה-V האדום, ניתן למצוא בצד ימין את כניסת החשמל, כניסת USB 3.0 ועוד שתי יציאות USB 3.0 ובצד שמאל כניסת אודיו 3.5mm, כניסת HDMI וכניסת Display Port אליה תתחברו אם ברצונכם לנצל את יכולת ה-G-Sync. המסך מגיע גם עם זוג רמקולים מובנים בעוצמת 2W שיעברו למצב מושתק אוטומטית ברגע שתחברו אוזניות לכניסת האודיו.

שליטה וכוונון

תפריט השליטה ב-AG271UG הוא מינימלי, מצומצם ופשוט. אולי אפילו מוגבל. התפריט מחולק לארבעה תתי תפריטים:

הראשון מתוייג כבהיקות (Luminance) ומכיל אפשרויות שליטה בבהירות, ניגודיות, גמא, צללים, overdrive, צבע משחק ומצב משחק. מצב הצללים בעצם אמור להאיר אזורים חשוכים בתמונה מבלי להשפיע על יתר התמונה.

מצב ה-overdrive אמור לחדד את התמונה ולשפר אותה בזמן תנועה – למעשה הוא מחליק את התנועה וניתן לכוונו לאחת מארבע אפשרויות – כבוי, קל, בינוני וחזק. אני ממליץ לכבות אותו בצפייה בתכני וידאו, שכן הוא נותן מעין אפקט מלאכותי שיכול להיות מעצבן. עם זאת, הוא יכול להיות די נחמד למשחקים.

אפשרות צבע המשחק שולטת בעצם על סטורציית הצבע בתצוגה ואפשרות מצב המשחק מכילה הגדרות מכוילות מראש : FPS, RTS, Racing ו-Gamer.

תת התפריט השני מתוייג כהגדרות צבע, ושם יש שליטה בטמפרטורות הצבע על ידי שליטה ידנית בטמפרטורה של כל אחד מהצבעים – אדום, ירוק כחול או בחירה מתוך ארבע אופציות מוגדרות מראש. בנוסף ניתן לשלוט על רמת הסינון של אור כחול נמוך וכך להקל על המאמץ בעיניים.

שני תתי התפריטים הנוספים מאפשרים שליטה והגדרות על תפריטה שליטה עצמו, התראת הפסקה ,איפוס הגדרות ושליטה על מצב הטעינה ביציאת ה USB 3.0 הצהובה.

ביצועים בשטח

בארבעת השבועות האחרונים יצא לי לעשות שימוש די נרחב במסך, גם לעבודה וגם למשחקים, והוא הותיר רושם מצויין. הרזולוציה הגבוהה, יחד עם רמת דיוק הצבע הגבוהה, יוצרות תצוגה מרהיבה ופשוט כיף להשתמש במסך. אמנם במשחקי יריות היה חסר לי קצב הרענון הגבוה של המסך הפרטי שלי, אבל אין ספק שאיכות התמונה יותר ממפצה על זה.

AG271UG מרשים במיוחד כשמדובר במשחקי אסטרטגיה, טקטיקה או משחקי תפקידים איזומטריים כמו Divinity Original Sin 2, Mutant Year Zero: Road to Eden, ו-Civ 6. במשחקים אלה נקודת המבט היא על מפת העולם מלמעלה כך שיש הרבה פרטים לספוג ולהציג בכל פריים. כאן הצבעוניות והרזולוציה הגבוה עושות פלאים, וגורמות למשחקים הללו עם להיראות ממש טוב, עם כמות פירוט גדולה וצבעים חיים.

במהלך הביקורת יצא לי גם לשחק לא מעט ב-Destiny 2, שאכן מנצל את יכולות המסך ונראה מהמם. כאן כבר היו חסרים לי קצבי הריענון הגבוהים יותר, במיוחד בסצינות עמוסות לחימה. בנוסף כאן גם הרגשתי בחיסרון הבולט ברזולוציה הגבוהה – תצטרכו מחשב מפלצתי בשביל לדחוף את קצב הפריימים ליותר מ-60 פריימים לשניה ברזולוציית 4K. למעשה, אפילו כדי להשיג 60 פריימים יציבים לשנייה תצטרכו מחשב רציני, אבל כמובן שזה גם תלוי במשחק עצמו.

AG271UG אמנם מתוייג כמסך מחשב לגיימינג, אבל גם לביצוע מטלות יומיומיות הוא מתפקד נהדר. יצא לי לעבוד לא מעט עם המסך במהלך 4 השבועות הללו, ולאחר מעט כיוונון היה לי מאוד נוח לקרוא מסמכים, לצפות בסרטים ותמונות ולקודד. אמנם יש נקודת חולשה שקיימת בכל פנלי ה-IPS והיא זליגת אור, אבל עדיין נהניתי לצפות בסרטים על המסך והתמונה היתה טובה וחדה ובעלת צבעוניות טובה ללא סטורציה חריגה של צבע. בנוסף, זוויות הצפייה היו נהדרות לדעתי, מה שמאפשר גם לאנשים שיושבים לצד המסך לראות טוב את המוצג בו.

סיכום – לא רק יפה

AG271UG הוא אחד המסכים היותר נעימים לעין שיצא לי לעבוד איתם בשנה האחרונה. העיצוב מינימלי אך עושה רושם של מוצר פרימיום ואפילו די פרקטי בחתימה הנמוכה שלו על שולחן העבודה (בהנחה ואת המטען הבכלל לא קטן שלו מניחים במקום אחר). איכות הבנייה הרשימה אותי אפילו יותר מאשר ב-PG278Q של Asus וסך הכל עם תג מחיר של מעל ל-3500 שקלים לא הייתי מצפה לפחות מכך.

במהלך כל תקופת ההתרשמות מהמסך נהניתי מאוד מהשימוש גם לצרכי עבודה וגם למשחק. הצבעוניות ואיכות התמונה הכללית היו נהדרים בעיני וסיפקו חווית משחק מעולה. לאלו מביניכם שקצב רענון גבוה מ-60Hz הוא חובה עבורם אין כמובן מה לחפש כאן, אבל לכל מי שמתלבט בין מסך עם איכות תמונה טובה לבין קצב רענון גבוה או פשוט למי שמחפש מסך איכותי, ה-AG271UG הוא ללא צל של ספק בחירה מעולה.