הנושא של אינטילגנציה מלאכותית במשחקים קצת נשכח בשנים האחרונות. עם ההתקדמות בכל המערכות השונות במשחקים וסדר הגודל שלהם, זה נעשה יותר ויותר מסובך לעשות משחק שבו המחשב יודע להגיב לפעולות השחקן בלי להיכנס לרמה שבה הוא ישירות מרמה או מנגד – משחק טוב מדי.

כאן מגיע הרעיון הראשי ב-Star Singularity. משחק יריות בחלל שעבר את מסלול ה-greenlight ויצא לאחרונה ל-Steam Early Access. המשחק מפותח על ידי החברה הישראלית Star Bunny Enterprises ומשתמש במערכת שלומדת את פעולות השחקן ומסתגלת אליו תוך כדי משחק. כך אתם צריכים ללמוד תוך כדי המשחק ולהמשיך לשנות אסטרטגיה כדי להצליח להתחרות במחשב. אבל זה החלק התיאורטי, האם המשחק מצליח בכך?

זו ממש מלחמה בין כוכבים

לפני שאענה על השאלה, קצת מידע לגבי המשחק. כמו שאמרתי, המשחק הוא משחק יריות בחלל. אנו שולטים על חללית במרחב דו מימדי. למשחק יש אלמנטים של משחק תפקידים, למשל אפשר (ואף נדרש) להחליף סוגי נשק ולשדרג את המערכות בחללית שלכם אם אתם רוצים להתחרות עם שאר האויבים שיופיעו במהלך המשחק. 

מלבד זאת, אפשר גם למצוא חלליות חדשות לשימוש, לשדרג את הבסיס עם אמצעים בשביל ליצור ציוד טוב יותר לחללית ואף לייצר עוד חלליות שיעזרו לכם במשימה. כל זה דורש כסף ומינרלים שאפשר לכרות במיקומים השונים שנבקר בהם במהלך המשחק.

היקום במשחק מכיל כמה ארגונים שונים הנלחמים אחד בשני בשביל לשלוט בגלקסיה. אפשר יהיה להצטרף לארגונים השונים תוך כדי המשחק, מה שישנה את העלילה.


העלילה עצמה מתחילה לאחר שאנחנו משמידים שמש, ותוך כדי הורגים מיליארדי אנשים, כולל את עצמנו. אנחנו חוזרים לחיים מאוחר יותר ללא זיכרון של מה שקרה. מכאן אנחנו צריכים לחקור את הגלקסיה בשביל להבין מה הסיבה למעשים שלנו.

בשלב זה של פיתוח המשחק, הוא נראה בסדר גמור. גם אם לא מדובר בשיא הטכנולוגיה, העיצוב נחמד והאפקטים במשחק נראים לא רע. המוזיקה טובה עם כמה מנגינות ממש מוצלחות, ומבחינה טכנית המשחק רץ לי בסדר על מחשב נייד בן שנתיים, גם אם היו לי כמה באגים ויזואליים של רזולוציה על מסך המחשב.

מבחן טיורינג

ועכשיו אענה על השאלה מתחילת הכתבה. בשלב זה של הפרוייקט, המערכת של האינטיליגנציה המלאכותית של הלמידה עובדת… בערך. כאשר משחקים אחד על אחד נגד המחשב אז אפשר לראות שהוא כן משנה את האסטרטגיה לפי הפעולות שלכם, כמו להשתמש בנשקים או ציוד בצורה יותר אפקטיבית. אבל גם קל למצוא דרכים לנצח את היריב בצורה מהימנה כמו לירות עליו בדיוק מחוץ לטווח שלו בזמן שהוא מתקדם לעברכם.

זה לא עובד בקרבות יותר גדולים, אשר שם הבעיה היא שונה. קורים יותר מדי דברים על המסך במהירות גבוהה מדי בכדי להגיב, כך שצריך לנסות לגרום לאויבים להיפרד משאר הקבוצה ואז להרוג אותם אחד אחד, שזה לא כיף במיוחד. הייתי מעדיף לראות במשחק מצב בו הוא קצת יותר הוגן מבחינת כמות אויבים והנשקים שלהם, ולהוריד קצת את הרגל מדוושת הגז.


סך הכל אני חושב שיש פוטנציאל למשחק Star Singularity. כאשר המשחק נעשה הוגן עם כמות האויבים והנשקים שלהם, הקרבות נהיים קשים וכיפיים ויש מגוון של נשקים ושדרוגים לבחור בהם.

המשחק עצמו מלא ברעיונות מעניינים שאפשר להרחיב עליהם. המשחק זמין דרך Steam על המחשב האישי בשלב Early Access.