מודים חדשים כמו Sniper וה-Multiplayer מנערים טיפה את הסדרה, אבל בסופו של דבר, Hitman 2 הוא עוד מהיטמן – בצורה הטובה ביותר.

Hitman 2 מתחיל עם סרטון הקדמה קצר של "מה היה בפרק הקודם של היטמן", וכל מה שחשבנו עליו בזמן שראינו אותו הוא "רגע, להיטמן הייתה עלילה?!"

כאילו, אנחנו יודעים שלהיטמן היתה עלילה. זה היה משהו סביב חיסול של חברים בארגון סודי, אבל בכנות שאנחנו לא זוכרים הרבה ממנה. הנקודה שאנחנו מנסים להעביר פה היא שאתם לא באמת משחקים בהיטמן בשביל העלילה. משחקים בהיטמן בשביל הדרכים היצירתיות בהן ניתן להתנקש באנשים, השלבים המדהימים בעלי הסוף הפתוח וכמובן התלבושות המגוחכות.

ולהיטמן 2 יש מכל זה בשפע.

האמת היא, בהיטמן 2 הם כן ניסו לשים דגש נוסף על העלילה, וזה מרגיש הרבה יותר אישי הפעם. ועדיין, העלילה לא העיקר במשחק, ומשמשת בעיקר ככלי לשלוח את סוכן 47 לכל רחבי העולם במסע ההרג הכי מהנה שהשתתפנו בו.

עולם ההתנקשויות רק ממשיך לגדול

העונה הראשונה של היטמן הביאה לנו שישה פרקים עם שישה מפות ענקיות לחקור. Hitman 2 מוסיף שישה מיקומים נוספים, עם מפות אפילו יותר גדולות. תבקרו במקומות כמו בית חוף אלגנטי בניו-זילנד, מסלול מרוצים במיאמי השמשית, ברחובות העמוסים והצבעוניים של מומבאי ועוד מקומות מגוונים אחרים.

כל מיקום מספק כמות נכבדת של תוכן. זה יכול לקחת כמה שעות להכיר כל פניה ושביל במפה, וזה עוד לפני שבכלל התחלנו לדבר על להכיר את לוח הזמנים של המטרה שלכם וכל הדברים שיכולים להשפיע עליו. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לראות, לשמוע ולעשות, כך שתמיד היה קשה להחליט מבין כל האפשרויות.

אתם יכולים להתרכז בלחסל את המטרה שלכם (בדרך כלל יש יותר מאחת) בדרך המהירה והיעילה ביותר, כמו מתנקש אמיתי, או שאתם יכולים להעביר את הזמן בלחקור, לנסות גישות שונות ולסיים את כל האתגרים.

Hitman 2

אתגרים קשורים ישירות להתנקשויות במטרות שלכם, אבל גם למיקומים השונים. בזמן שתסתובבו במפה ותתכננו את מסלול ההרג שלכם, תגלו לאט לאט את כל הדברים המתוחכמים ולפעמים מוזרים שניתן לעשות, במקום פשוט לתקוע למטרה כדור בראש. רוצים להתלבש בתור פלמינגו ורוד? יש אתגר כזה. רוצים להשאיר את חיי הפשע מאחור ולפתוח מספרה במומבאי? יש אתגר גם כזה.

בזמן שאתם מנסים ומגלים דברים בדרך שלכם, אתם גם מסיימים כמה אתגרים על הדרך. אתגרים עוזרים לכם להבין עד כמה מגוונות האפשרויות בכל אזור ואזור. זו מערכת מצוינת שמאזנת בין עזרה לשחקן לבין חופש לחקור ולהתנסות לבד.

כתוצאה מכך, Hitman 2 מעודד אותכם לחוות את כל מה שיש לו להציע, אבל מצד שני לא מכריח אתכם לסיים את כל מה שיש כדי להתקדם בקמפיין. אפשר אפילו לדלג על פרקים שלמים ולשחק במשחק שלא בסדר הנכון אם תרצו. העיקר פה הוא לתת חופש בחירה לשחקן.

10 דרכים להרוג ברון סמים

טוב, אז באופן טכני, העיקר בהיטמן הוא להיפטר מהמטרות שלכם בדרכים מתוחכמות, מרשימות ואפילו משעשעות לפעמים. Hitman 2 לא שונה מבחינה זו ומספק אפילו עוד תעלולי התנקשות.

אבל יש לכם אפשרות לבחור איך אתם מכוונים להשלים כל חוזה. אפשר לשחק לפי משימות הסיפור, או לאלתר. בזכות העובדה שיש יותר ממטרה אחת לחסל בכל משימה, יש הרבה יותר משימות סיפור מבעבר, שמובילות לכמה תוצאות מעניינות. משימות מסוג זה נוטות למשוך אתכם קצת מהאף, ובכל זאת מצליחות להיות מעניינות. משימות סיפור הן הזדמנות נהדרת ללמוד על כל היכולות של סוכן 47.

Hitman 2

אם בכל זאת תחליטו להתנקש במטרה בדרך שלכם, Hitman 2 מספק לכם מגוון כלים לעשות זאת ומעודד אתכם להשתמש בהם. נזכיר שוב, שאפשר לקבל השראה מהאתגרים שניתנים לכם בכל משימה. בשונה ממשימות סיפור, אתגרים רק מרמזים על דרך מגניבה שבה תוכלו להיפטר מהמטרה שלכם – אבל תצטרכו להבין לבד איך אתם משלימים את המשימה בדרך זאת.

בנוסף לדרכים ה"בסיסיות" כמו להרעיל, להטביע או להשתמש ברובה צלפים ממיקום מרוחק כמו מתנקש מודרני קלסי, IO Interactive חשבו על כמה דרכים גאוניות נוספות להשלים את החוזה. אנחנו לא רוצים לגלות יותר מידי כי כל הריגה ייחודית בפני עצמה ומספקת מאוד ברגע שהצלחתם לבצע אותה נכון. בואו רק נגיד שעם מעט סבלנות וחדשנות, אפשר להפיל קרטל סמים שלם באמצעות היפופוטם רעב אחד.

סוכן 47.0.1

אנחנו חושבים שזה די ברור עד כה שהיטמן 2 הוא בגדול עוד מהיטמן, ואנחנו לא אומרים את זה באופן שלילי אלה בתור מחמאה. מקבלים את אותו עיצוב השלבים המצוין, אותו הכיף והסיפוק מההתנקשויות ואיך אפשר בלי שורות המחץ היבשות של סוכן 47 שכל כך טוב בהם. ואומנם, העונה החדשה הזו מצליחה לחדש בכמה דרכים.

סוכן 47 מסוגל כעת להסתוות בצמחייה גבוהה, שבזכות עיצוב שלבים מדוייק עוזר מאוד לנוע בשקט ברחבי המפה. לפעמים יכולת זאת מקלה מידי על השחקן באזורים מסוימים, אבל ראינו שזה גם מאפשר לבנות טקטיקות מבוססות התגנבות, ולא רק להסתמך על שימוש בתחפושות.

האויבים גם חכמים יותר עכשיו, ויכולים לזהות אתכם דרך מראות או ממצלמות מעקב. אם נתפסתם בהקלטה של אחת ממצלמות המעקב, האבטחה תשלח מישהו לטפל בכם. כמובן שניתן להשתמש במכניקה זו לטובתכם.

ככלל, שינויים מסוג זה מאוד נחמדים, אבל כמעט ולא משנים את החוויה הכללית של המשחק. כן, אתם תצטרכו להיות קצת יותר זהירים ותוכלו לנצל יותר הזדמנויות לטובתכם, אבל זה לא משהו שמשנה את המשחק באופן עקרוני. אתם יודעים מה אומרים – אם זה לא שבור, אל תתקן את זה.

התנקשויות שקטות

ההבדל המשמעותי ביותר בין היטמן להיטמן 2 הוא מצב "רפאים" (Ghost), מצב מרובה משתתפים חדש שנותן חוויה תחרותית למשחק. איך אבל לוקחים את האקשן האיטי, המחושב והטקטי של היטמן והופכים אותו למשחק מרובה משתתפים? פשוט- אתם שמים שני מתנקשים אחד נגד השני ורואים מי מצליח לחסל חמש מטרות אקראיות ראשון.

שני המתנקשים קיימים באופן מקביל אבל בעולמות נפרדים, כך שאי אפשר להתערב בהתנקשויות של היריב. זה גם אומר שאם פישלתם ועשיתם הרבה בלגן, זה לא ישפיע על היריב שלכם, והם יכולים להשתמש בזמן הזה כדי להשיג יתרון. בכנות, אנחנו גם בעד וגם נגד ההחלטה הזו. אנחנו מבינים שהיכולת להשפיע על העולם של השחקן השני הוא פתח לטרולים לבצע את זממם, אבל זה היה מוסיף עוד שכבה של אסטרטגיה ומעודד אלתור.

כפי שזה נראה כעת, מצב רפאים הוא עדיין מבחן של סבלנות וחשיבה אסטרטגית. כיוון שהסיבוב נגמר רק אחרי שמישהו מחסל את כל חמשת המטרות וחיסול שמישהו הבחין בו לא נחשב, זה יכול לקחת קצת זמן עד שסיבוב יגמר. זה יכול להיות מעייף באיזשהו שלב, ולא מצאנו את עצמנו חוזרים למצב המשחק הזה בתדירות כזאת גבוהה. אבל, אם אתם מהסוג התחרותי ורוצים להשוויץ קצת ביכולות ההתנקשות שלכם בפני החברים, מצב רפאים הוא דרך נהדרת לעשות את זה.

Hitman 2

זה להיט, מן!

בזמן שהעונה השנייה מרגישה קצת כמו "עוד מאותו הדבר", אנחנו בטוחים שמעריצי היטמן יאהבו את המשחק. לעומת זאת, המשחק לא עשה שום שינוי שישווה את לבם של אלה שלא אהבו את סדרת המשחקים עד כה. מצב הרפאים החדש הוא מצב משחק מעניין וחדשני לחוויית היטמן, ללא ספק, אבל לא מספיק כדי לגרום ל-Hitman 2 להרגיש מספיק שונה מקודמיו.

אם מאיזושהי סיבה עצרתם את עצמכם מלחוות את תחייתה המחודשת של סדרת משחקי היטמן, עכשיו זה בדיוק זמן טוב לאסוף את המשחק. Hitman 2 מגיעה עם כל התוכן של היטמן הקודם, עם מצב משחק קטן ונחמד בשם Sniper Assassin – הכיף החוקי הכי גדול שאתם יכולים לחוות עם רובה צלפים.