Bethesda כבר הכריזה על תחילת ה-B.E.T.A בה תוכלו להתנסות מעט בחוויה שמחכה לנו ב-14 לנובמבר עם השחרור המלא.

חלקכם אולי מתלבטים אם לקנות את המשחק, ואנחנו מפתיעים אתכם עם הסיקור שלנו ל-B.E.T.A של Fallout 76:

למה לא להישאר ב-Vault ?

כמו ברוב משחקי Fallout אתם משחקים בן אדם ששרד את נפילת הפצצות הגרעיניות בארה"ב בכך שהתחבא באחד מה-Vaults. ב-Fallout 76 המספר של ה-Vault הוא, באופן לא מפתיע במיוחד, 76. בלי לעשות יותר מידי ספוילרים, ה-Vault שלכם נועד לשקם את ארה"ב מהחורבן בו היא נמצאת.

אז למה אתם מחכים? חיכיתם לרגע הזה במשך 25 שנה מאז שנפלו הפצצות ואפשר לצאת לחקור את העולם מלא הקרינה.

חשוב לציין ש-Vault 76 תוכנן כך ש-24 שעות לאחר פתיחת הדלתות החגיגית ב-“Reclamation Day” המקלט נהיה "בלתי הולם למגורים" אז אם הרצון שלכם לשקם את ארה"ב לא מספיק ריגש אתכם, אז אולי הרצון לחיות ייתן לכם את הבעיטה אל העולם הרדיואקטיבי של Fallout 76.

כמו בכל משחק תפקידים סטנדרטי בשנים האחרונות, נתחיל בלבנות את הדמות שלנו. אלה מביניכם ששיחקו ב-Fallout 4 ירגישו שמערכת בניית הדמות מוכרת להם, ובצדק, כי רוב האפשרויות נשארו אותו הדבר, ואלו הרבה אפשרויות. תוכלו לעצב כמעט כל חלק בפני הדמות ברזולוציה די מרשימה, בגבולות ההיגיון.

Fallout 76

בשונה ממשחקים קודמים, הפעם נוכל לבחור גם לכלוך ובוץ שמאפשרים לתת לדמות מראה קצת יותר הישרדותי. אחרי הכל, השממה היא לא טיול בקניון.

לבסוף תקבעו את יחסי שריר-רזון-גודל ותקבעו את השם של הדמות. שימו לב שזהו משחק מרובה משתתפים וזה יהיה השם שכולם יראו, אז כדאי שתבחרו טוב.

תוספת נחמדה בסוף היא "תצלום תעודת הזהות שלכם". גם בשאר המשחק תוכלו לצלם את עצמכם בפוזות שונות, מסגרות מיוחדות וזווית צילום לבחירתכם (אני לא מאמין שסלפי הגיע אפילו לפה), כמעט בכל רגע במשחק. מומלץ לא כשרודפת אחריכם קבוצה של סופר מוטנטים.

עכשיו תקומו כבר מהמיטה וצאו לכבוש את השממה, פספסתם את כל שאר החברים שלכם ל-Vault שכבר יצאו אז יש לכם הרבה פער להשלים, אבל לא לפני שתיקחו את ה-Pip Boy  שלכם ותעברו מיני Tutorial בדרכם לדלת היציאה מה-Vault.

מדריך הישרדות מזורז

ב-Tutorial מסבירים בקצרה מאוד (יחסית למשחקים קודמים) על מכניקות חדשות וישנות במשחק, חלקן כבר תוארו, ולכן נתמקד בחדשות מביניהן.

כבר ראינו במצב ההשרדות ב-Fallout 4 ומשחקי הישרדות אחרים את הצורך בשתייה ואוכל, וצורך זה חוזר ומוסיף אתגר למשחק. עכשיו מעבר לצריכה מוגזמת של Stimpaks תצטרכו לדאוג מלאכול ולשתות מוצרים רדיואקטיביים, וכמובן שישנן דרכים לייצר אוכל ושתייה ללא קרינה.

אם תזניחו את הדמות שלכם לזמן ארוך מידי תתחילו לקבל אפקטים שליליים שיפגעו ביכולות הדמות שלכם, ולבסוף תתחילו לאבד גם מהחיים, אז חשוב שתדאגו לאכול את ארוחת הבוקר שלכם כמו שאימא אמרה.

Fallout 76

ב-Tutorial תקבלו את ה- C.A.M.P. זו מכניקה שחוזרת אלינו מ-Fallout 4, אבל עם טוויסט. כעת ניתן להקים את ההתיישבות שלכם בכמעט כל נקודה בעולם.

מגוון אפשרויות הבנייה השונות מאוד מרשים, וכנראה יגדל עם הזמן כאשר המשחק המלא יצא. את רוב הפריטים ראינו כבר במשחק הקודם, אבל האפשרות לבנות בכל מקום נותנת לכם עוד אלמנט של בחירה ועיצוב של הדמות שלכם.

בישול ובניה חוזרים גם הם, אבל כמו שציינו – כעת תוכלו לעשות את אלה כמעט מכל מקום שבו תבחרו להציב את המחנה. נראה גם כי ישנן אפשרויות חדשות שיתכן ויתווספו אליהם עוד בעתיד. בעמדות אלו תוכלו לשדרג או לתקן את הנשקים והציוד שלכם, או לצלות את בשר המקק העסיסי שמצאתם כמו במשחק הקודם, אבל נוספו מתכונים חדשים בשתי העמדות.

קיימים גם מתכונים ישנים שעברו שינוי עקב המעבר הקבוע למצב השרדות. נראה כי תבלו הרבה זמן בשתי העמדות כי הרעב והצמא גדלים מהר והציוד לא ישאר איתכם לנצח כמו במשחק הקודם.

אלמנט שכבר ראינו וחוזר אלינו מימי Fallout: New Vegas הוא הציוד השביר, אותו תוכלו לתקן בין היתר גם בהתיישבות שלכם. הנשקים שוב נהרסים ככל שמשתמשים בהם אבל לא תצטרכו להקריב בשבילם נשקים מאותו הסוג, אלא במקום זאת תצטרכו לחפש גרוטאות שתמצאו בשממה ולפרק אותם לרכיבים בסיסיים בדומה למה שראינו ב-Fallout 4.

עכשיו אחרי שעברנו על התאוריה של מה מחכה לכם בחוץ בואו נצלול למה קורה באמת בחוץ.

ממש שממה פה בחוץ

הדבר הראשון שתראו כשתצאו מה- Vault הוא את הנוף של מערב וירג'יניה שבאופן מפתיע נראה מאוד שופע וחי יחסית למשחקים קודמים, אבל כמובן זה לא משהו אחיד לאורך כל המפה. מנקודה זו אתם חופשיים להסתובב בעולם הרחב הזה לאן שתרצו.

Fallout 76

העולם מלא באזורים מגוונים, לפחות ממה שאנחנו ראינו עד כה ב-B.E.T.A, נראה כי גם הגרפיקה טופלה קצת על ידי Bethesda, ולמשחק יש מראה הרבה יותר בוהק וחי מב-Fallout 4.

המפה מלאה בערים נטושות, ואפשר בלי מפלצות שונות כמו ה-Ghouls, קרציות ענקיות, רובוטים סינים ועוד הרבה סוגים של אויבים נוספים. תוכלו למצוא משימות אשר פזורות בעולם, בנוסף למשימה הראשית אותה תקבלו כבר בהתחלה. כמו שהבטיחו, העולם נטוש לחלוטין מבני אדם שהם לא שחקנים אמתיים, אז מי נותן משימות?

בדרך כלל, תקבלו משימה דרך מכתבים שתמצאו במחשבים, על דפים או אפילו מקסטות שניתן להפעיל ולשמוע באמצעות ה-Pip Boy. המשימות כללו לרוב להרוג איזשהו יצור באיזשהו מקום או למצוא כמות מסוימת של פריטים, לפחות מהמשימות שהספקנו למצוא. כמובן שיש גם את המשימות הראשיות, שבהן ראינו יותר תוכן וסיפור.

עוד מקור של משימות הוא Handymans, שהם רובוטים תבוניים משעשעים שנשארו מאחור לאחר שרוב בני האדם  בחוץ הושמדו. מאוד מרענן לשמוע אותם מדברים אחרי שאתם מסתובבים הרבה זמן לבד בשממה.

הלחימה באויבים לא השתנתה הרבה מ-Fallout 4, ומשלבת בין נשקים קרים לנשקים חמים שמרגישים לרוב ממש טוב ונוחים, מלבד כמה בעיות שכנראה נבעו מבעיות חיבור לשרת. אתם כנראה תוהים לעצמכם האם מערכת ה-V.A.T.S נשארה במשחק, והתשובה היא כן, אבל כמובן שהפעם היא לא מקפיאה או מאטה את הזמן של שחקנים אחרים, אלא במקום זאת, מאפשרת לכם לפגוע ביריב בלחיצת כפתור, לפי סיכויי פגיעה אשר מזכירים את איך שהמערכת בעבר פעלה, ולפי איזורי פגיעה שונים.

Fallout 76

מלחמה…מלחמה אף פעם לא משתנה

סך הכל ראינו דברים חדשים ב-B.E.T.A וגם דברים שחוזרים אלינו מהמשחקים הקודמים. כך או כך, אנחנו מחכים לשחק עוד ללא הגבלת שעות ולראות איזה שינויים יוסיפו למשחק המלא שיוצא ב-14 לנובמבר.

למי שדאג מה-micro transactions במשחק, בינתיים נראה כי מה שניתן לשלם עבורו כסף אמיתי הוא בעיקר קוסמטי, או נותן לכם פריט ייחודי שאתם יכולים לבנות בהתיישבות שלכם. עוד לא ראינו משהו שמשנה באופן עקרוני את הדמות שלכם.

עכשיו כל מה שנשאר לנו לעשות זה להסתכל אל השקיעה ולראות את הפטרייה הגרעינית שוקעת לה באופק עד שהמשחק המלא יצא.