Warriors: road to glory הוא משחק אינדי ישראלי שפותח על ידי החברה Gavra Games. המשחק הוא משחק לחימה מבוסס תורות עם אלמנטים של RPG, שבו אתם משחקים בתור גלדיאטור אמיץ שמתחיל את דרכו להיות הלוחם הגדול ביותר שנראה אי-פעם.

המשחק נמצא עדיין בשלב ה- Early Access שלו, לכן חלק מהדברים שנציג עלולים להשתנות. אז בואו נכנס לזירה עם הטריילר של המשחק:

כל גלדיאטור צריך משמעות ומראה טוב

המשחק מאפשר לכם לעצב את הדמות שלכם שמתחילה כמעט בעירום ולאט לאט אוספת ציוד טוב יותר ככל שמתקדמים ומרוויחים כסף. הדברים שאפשר לעצב נכון לפאץ' 0.44 הם צבע העור (כן זאת ההזדמנות שלכם לנסות צב נינג'ה בתור גלדיאטור), תסרוקות שונות, זקנים, קעקועים וצלקות. כמו כן תוכלו לבחור תכונות (Attributes) ראשוניות שיקבעו איזה מין לוחם הוא יהיה. לבסוף ישנו עץ יכולות מאוד מרשים שהופך את הקרבות ליותר מעניינים.

לאחר שסיימתם לבנות את הדמות שלכם והענקתם לה את השם והתואר שילווה אותה לאורך הקריירה שלה, אתם מוכנים להיכנס לזירה.

אבל שנייה לפני שנדבר על המשחקיות עצמה, מה המטרה שלכם? מה קורה לי אם אני מת? אז ב- Warriors: Road to Glory המוות של לוחם אחד הוא תחילת הקריירה של הלוחם הבא בשושלת (כיאה למשחקי רוגלייט למיניהם, כמו למשל Dead Cells). בכל פעם שהדמות שלכם תמות היא תוריש לילד שלה חלק מהכסף שנצבר וציוד אקראי שהיה לה.

"אז מה, אני אצטרך כל פעם להתחיל מההתחלה?"

לא, במהלך הקרבות הלוחם שלכם מלבד לכסף ותהילה צובר "שברי נשמה" (Soul Shards), שברי הנשמות מצטברים עד אשר יש לכם מספיק לעלות רמה. רמת הנשמות שלכם נותנת לכם עוד נקודות בחירה לתכונות וליכולות המיוחדות של כל צאצא חדש. הכסף שאתם מרוויחים בקרבות גם כן חשוב – הוא יאפשר לכם לקנות ציוד ונשקים יותר טובים כדי שלא תישארו שק בשר עירום לנצח.

Warriors: Rise to Glory

כשלחימה משתלבת עם אסטרטגיה

עכשיו כשאתם יודעים מה מצפה לשושלת שלכם בואו נצלול ללחימה עצמה. כפי שציינו הלחימה במשחק מבוססת תורות, בכל תור תוכלו לבצע פעולה אחת. בכל פעם תלחמו ביריב אקראי אחד על ציר תנועה חד-ממדי. כל תנועה שתבצעו תדרוש מהלוחם שלכם כמות אנרגיה שונה, כאשר המטרה שלכם היא כמובן להביס את היריב שלכם. הציוד שצברתם ללוחם שלכם יקבע כמה הגנה ראשונית תהיה לו, ההגנה הזאת שומרת על נקודות החיים של הלוחם, וכאשר גם הם מגיעים לאפס באחד הצדדים הקרב נגמר.

אך לא תמיד זה הסוף, בסוף כל קרב תוכלו לקבוע אם להרוג את היריב ולקבל "שברי נשמה"  או לחוס על חייו הפתטיים ולקבל בונוס לכסף במקום, כמובן שכל ניצחון נותן לכם גם XP שעוזר לדמות שלכם לעלות רמות ולקבל עוד נקודות להתחזק בתכונות השונות. אותו הדבר תקף גם לגביכם, אם אתם הפסדת בקרב רגיל תוכלו להתחנן על חייכם (במקרה ונשאר לכם מספיק כסף אחרי שקניתם את הגרזן המגניב ההוא). במקרה ולא, הדמות שלכם תמות והלוחם הבא בשושלת ימשיך את דרכה.

במהלך הלחימה תוכלו לבצע מהלכים כמו: התקפה קלה, בינונית או כבדה, מתקפת ריצה, לנוח כדי לצבור עוד אנרגיה, לבעוט ביריב (סטייל הסרט 300),להחליף לנשק ארוך טווח (כגון קלע, קשת וכו') או כמובן להלהיב את הקהל. אל תשכחו שאתם גלדיאטורים בזירה ולהרשים את הקהל זה חשוב, לפני כל קרב תוכלו לראות מה הפרסים שהקהל יכול לזרוק לעברכם אם אתם יותר מלהיבים מהיריב. כל מהלך מלהיב את הקהל בכמות שונה, כאשר לנוח כמובן מוריד מרמת ההתלהבות שלהם כי מי בא לקרב עד המוות לראות מישהו נוחר במהלך הקרב.

Warriors: Rise to Glory

במשחק נכון לפאץ' 0.44 ישנם שלושה מצבי משחק.

המצב הראשון והפשוט מבין כולם הוא דו-קרב. במצב זה תלחמו קרב אחד מול יריב אקראי (ברמה מתגברת עם מספר הקרבות) עד המוות….או ההתרפסות.

המצב הבא הוא טורניר. במצב זה תצאו למסע קרבות עד המוות בהם או שתצאו האלופים החדשים או תמותו בדרך. היריבים בקרבות האלה חזקים יותר וחכמים יותר ויאתגרו את יכולת תכנון הקרב שלכם וגם את הלוחם שבניתם. הפרס בהתאם לכך הרבה יותר משמעותי.

המצב השלישי במשחק הוא הישרדות. במצב זה תלחמו קרב אחרי קרב עד שתפסידו, בכל קרב אתם ממשיכים עם אותו השריון ונקודות החיים שנשארו לכם מהקרב הקודם. בכל סיבוב היריב נהיה יותר חזק. לבסוף כמה שתשרדו יותר סיבובים כך התגמול שלכם יהיה גדול יותר. שימו לב שבמצב זה, אם אתם מפסידים הלוחם שלכם לא מת, והכניסה למצב הישרדות כרוכה בתשלום.

בנוסף קיים גם מיני-משחק שירגיע אתכם (או שלא) בין קרב לקרב, בו תוכלו להמר על כסף במשחק קוביות מקורי. בקצרה נתאר את המשחק. לך וליריב יש 10 נקודות חיים. בכל תור תוכלו לבחור אם להטיל קוביות או להפסיק עד סוף המשחק. כל קובייה יכולה להיות או הטלה נוספת , הגנה שתיתן לכם נקודת הגנה על החיים, פגיעה עצמית שתוריד לכם נקודה או התקפה שתוריד ליריב נקודה מהחיים אם אין לו נקודות הגנה. המשחק נגמר כשמישהו מגיעה לאפס נקודות חיים או שנגמרות הקוביות להטיל. תוספת נחמדה להפיג את המתח שבסכנת החיים המתמשכת.

מי לא אוהב לוחם חתיך

המשחק הוא משחק אינדי שפותח על ידי קבוצה קטנה, אבל הגרפיקה בכלל לא מאכזבת. היא אמנם גרפיקה שתראו במשחק AAA, אבל יחסית לסטודיו קטן שהיה יכול לקפוץ על רכבת ה-Pixel Art כמו משחקי אינדי אחרים, המשחק נראה לא רע ונותן תחושה נוסטלגית למשחקי קרבות ישנים. כל הכבוד על חוסר ההתפשרות. האנימציות נראות חלקות ולא חוויתי גליצ'ים מוזרים. שימו לב שהמשחק הוא משחק אלים, לכן אם לא נעים לכם לראות דם ממוחשב או סכינים נעוצות במקומות לא נעימים ראו הוזהרתם (חשוב לציין שאפשר לבטל את ה-"GORE" במשחק בתפריט של המשחק) . המשחק לא דרשני מבחינה גרפית לכן תוכלו לשחק אותו כמעט מכל מחשב, שזה יתרון.

Warriors: Rise to Glory

בתור מישהו שלא משחק בדרך כלל משחקי אינדי מאוד נהניתי, ואפילו רציתי להמשיך את השושלת שלי ולראות מה קורה כמנצחים בטורניר. רואים שהמשחק מאוד חשוב למפתחים והם מאוד שמחים לשמוע פידבק מהשחקנים כדי לשפר את המשחק ולהביא עוד עדכונים. בכל המשחק מפוזרים רפרנסים למשחקים וסרטים אחרים ונראה כי המפתחים מנסים ליצור משחק גלדיאטורים משעשע, ולפעמים זה שעשע אפילו אותי.

המשחק כרגע זמין ב-Steam Early Access למחשב. אז בואו תצרו איזה גלדיאטור מצחיק ואולי תהנו מהמשחק כמוני.