להונג קונג אף פעם לא הייתה תדמית של עיר רגועה או בטוחה מדי. The Hong Kong Massacre – משחק אינדי חדש פרי דמיונם של שני אחים שוודים מנצל זאת לרעה, בדרך הטובה ביותר.

אם חשקה נפשכם ב-Twin-Stick Shooter המזכיר את Hotline Miami המעולה, בשילוב Bullet Time כמו שרואים במטריקס: היום הוא יום המזל שלכם, או שלי, שכן יצא לי לשחק בדמו של המשחק ביחד עם אחד משני מפתחי המשחק בתערוכת Gamescom 2018.

המשחק The Hong Kong Massacre מפותח על ידי VRESKI, צוות פיתוח המונה רק שני מפתחים וממוקם בדרום שוודיה. ביחד הם הצליחו לייצר משחק אלים ששואל את סיגנונו מסרטי B-Rated סינים אפלוליים אך גם מוסיף ניצוץ משלו.

מסתבר שמכיוון והמשחק מדורג כ-16+ נאסר על צוות המשחק להציג אותו על טלוויזיה גדולה, ולכן נאלצנו לשחק אותו על מסך מחשב קטן. לכו תבינו.

המפתח הזהיר אותי מרמת הקושי במשחק ורמז לי להתרכז, אז כמובן שהתחלתי בשיחה איתו והפסדתי פעם אחר פעם באופן מביך. לשמחתי, לא הייתי לבד, וכתבנו מיטב המשיך את השיחה משם. קבלתי אומץ וסיימתי את המשחק. כמעט. עברתי את השלב הראשון.

צוות הפיתוח שוקל להוסיף רמות קושי למשחק אך רומז שזה דבר טריקי לעשות. צריך לגרום לשחקן לבחור את הרמה המתאימה לו – וכשהוא נמצא בה: לוודא כי לא קשה לו מדי – או חשוב יותר במקרה שלנו, קל מדי.

במצב הנוכחי המשחק מאתגר מאוד, וזה כל הכיף. לאחר כל מוות תרגישו קרובים יותר ויותר אל הסוף עם תחושת פספוס ורצון קל לזרוק את השלט, להרים את השברים ולהמשיך עד הסוף.

The Hong Kong Massacre

במשחק עצמו אתם זוכים לשחק בלש משטרתי בדימוס המחפש נקמה בשם שותפו אשר נרצח באכזריות על ידי המאפיה ההונג קונגית. במשחק תוכלו להשתמש ביכולות האטת זמן והתחמקות הצידה כדי לעזור לכם לנצח בקרבות מוגזמים ועקובים מדם.

חשוב לדעת – כל כדור הורג. לא רק את הדמויות העוינות אלא גם את הדמות שלכם. לכן אתם חייבים להשתמש בכל היכולות שלכם – כולל האטת הזמן, ההתחמקות וכמובן יכולות הכיוון שלכם על מנת להרוג את היריב שלכם לפני שהוא הורג אתכם, כי באמת נורא קל למות כאן.

כל מפה במשחק משלבת בתוכה לא רק אויבים מאיימים אלא גם משימות שבשהשלמתם נפתחים נשקים וציוד. בדמו ששיחקנו היו 4 נשקים אך מעל 10 מתוכננים למשחק המלא, כאשר חלקם כבר קיימים בדמואים אחרים. ברגע שהרגתם דמות תוכלו לקחת את הנשק שלה. זה פרט חשוב כי לכל נשק כמות כדורים מוגבלת, ללא אפשרות לטעון מחדש.

The Hong Kong Massacre

יכולת האטת הזמן מגניבה כמצופה והיא מוגבלת ב…זמן. תוך כדי שימוש בה אפשר לנצל את ההזדמנות לסרוק את החדר ולתכנן את ההתקפה שלכם ולשלב את יכולת ההתחמקות כדי ליצור מצבים מגניבים במיוחד כשהדמות שלכם מבצעת את תנועותיה כנגד חוקי הזמן-חלל. בעזרת היכולת להתגלגל אפשר גם לפרוץ דרך חלונות באופן תיאטרלי ולדלג מעל מכשולים כדי לתפוס מכסה.

The Hong Kong Massacre יראה אור מתישהו השנה וישוחרר ל-PlayStation 4 ו-PC. המפתח ציין שהם אינם פוסלים את האופציה לשחרר את המשחק גם ל-Switch, נקווה שנוכל לשחק גם בו בעתיד כמה שיותר קרוב!