אם בכתבה הקודמת, לקראת תערוכת E3 2018, דיברנו על Microsoft בתערוכה, אפשר לפתוח את הכתבה הזו בלקרוא לה הסיכום של Xbox בתערוכת E3 2018, וזה כבר יעשה לכם סדר.

מבולבלים עדיין? לא מבינים מה אני רוצה מכם? אז אתם יכולים להתחיל מלקרוא את כתבת "הלקראת" שנמצאת כאן. לא יותר מדי. רק את הפסקאות הראשונות. הרבה מאיתנו מתעלמים מזה, ולא קוראים את הסימנים מתחת לפני השטח, אבל הפרזנטציה של Xbox בתערוכת E3 2018 סימנה דבר אחד ואי אפשר היה להתעלם מכך.

חטיבת ה-Xbox במיקרוסופט נמצאת בשיאו של תהליך. זה התחיל בטפטוף עם הופעתה של אפליקציית ה-Xbox ב-Windows 10, המשיך עם שינוי התפריטים בקונסולת ה-Xbox עצמה כך שה-Dashboard יראה כמה שיותר דומה לממשק ה-Metro (זה שמשתמש ב-Tiles). התהליך תפס תאוצה והתחזק עם הפלת החומה בין שחקני הפלטפורמות, וכעת – עם הרכישה של 5 חברות פיתוח והכנסתם תחת Microsoft Studios הגשם התחזק והפך למבול.

החבר'ה ב-Microsoft, או יותר נכון פיל ספנסר וחבורתו, הבינו שמלחמת הקונסולות עולה שלב. כבר לא מדובר בלמי יש קונסולה חזקה יותר. התוכן הוא מה שחשוב, ואולי יותר מכך – מי מספק את התוכן. מעתה נפסיק להשתמש בשם החברה – Microsoft, אלא אך ורק בשם המותג – Xbox, מתוך ההבנה שהחטיבה בעצם הופכת למותג גיימינג בפני עצמו, ולא רק לקונסולה.

פיל וחבורתו הסיקו את המסקנות מההשקות הפושרות של המשחקים האחרונים ל-Xbox ו-PC אותם פימפמו לנו בכח: Sea of Thieves ו-State of Decay 2, מול ההצלחה המסחררת של God of War. נראה כי הלקח ייושם היטב במהלך הפרזנטציה של Xbox בתערוכת E3 2018 שהתרחשה בלוס אנג'לס כחלק מכנס E3.

את המופע המלא תוכלו למצוא כאן.

רכישת אולפני משחק חדשים

אוסף האולפנים שנמצא תחת Microsoft Studios הכפיל את עצמו. יצירת סטודיו חדש לגמרי, The Initiative, רכישת הסטודיו Playground Games ומכתב כוונות לרכוש את Ninja Theory, Undead Lab ו-Compulsion Games, תהליך שיושלם במהרה.

  • The Initiative – זהו אולפן חדש לגמרי המבוסס בסנטה מוניקה, קליפורניה, ובראשו עומד ותיק התעשיה דרל גלאגר (Darrell Gallagher). דארל הוביל מספר כותרים מצליחים במיוחד, ביניהם הריבוט של סדרת Tomb Raider ושל Thief כהמוצלחים מאוד כחלק מעבודתו ב-Crystal Dynamics. כרגע לא נחשף על מה הסטודיו עובד, אבל זה יהיה תוכן מקורי לחלוטין עם  עולמות, דמויות וחוויות משחק יחודיות לגמרי.
  • Playground Games – הסטודיו המבוסס באנגליה הוא זה שפיתח את האח הקטן והשובב של מותג Forza Motorsport הלא הוא Forza Horizon.  נמסר כי מעבר לעבודתם על Forza Horizon 4(שגם הוכרז), האולפן יגדל ויקים צוות ייעודי חדש שיביא את המומחיות שנצברה במשחקי עולם-פתוח לפרוייקט חדש לגמרי.
  • Ninja Theory – מערכת היחסים עם Ninja Theory ו-Xbox החלה בשנת 2000 עם הכותר Kung Fu Chaos לקונסולת ה-Xbox המקורית והתהדקה עם השקת Hellblade: Senua's Sacrifice (שנכנס אצלנו לרשימת משחקי האינדי הטובים של 2017). הרכישה המתוכננת של Ninja Theory אמורה להבטיח שלסטודיו יהיו את המשאבים והחופש לפתח משחקים שאפתניים. פשוט תחשבו על מה שהם עשו עם Hellblade בתקציב המצומצם, ועכשיו דמיינו את הצוות המוכשר הזה עם משאבים עצומים.
  • Undead Labs – סטודיו זה המבוסס בסיאטל עומד מאחורי State of Decay. בעוד שהראשון היה מוצלח מאוד, השני אמנם התקבל באהדה ומכר טוב, אך לא הגדיל לפתח את הנוסחא למשחק מוצלח יותר. Xbox הכריזה על  כניסה למכתב כוונות לרכישת Undead Labs. האם מדובר על הצבעת אמון? או רצון להתערב קצת יותר בפיתוח של הכותר הבא במשחק, כדי להבטיח שהוא יהיה להיט?
  • Compulsion Games – הסטודיו הקנדי שעובד במרץ לקראת ההשקה הקרבה של We Happy Few לכל הפלטפורמות ב-10 לאוגוסט השנה, נמצא כעת בהליך רכישה מול מיקרוסופט לאחר שהאחרונה נכנסה למכתב כוונות לרכישתו. לא ברור כיצד הדבר ישפיע על כותרים עתידיים של הסטודיו מבחינת הפלטפורמות אליו יפותחו המשחקים.

שחקני חיזוק ל-Xbox Game Pass

Xbox ממשיכה לחזק את ספריית המשחקים שלה הזמינים בתשלום חודשי על גבי הקונסולה: ה-Xbox Game Pass. כבר כעת הצטרפו לספרייה Fallout 4, המשחק The Division, וגם Forza Horizon 4 יהיה זמין מיום השקתו עם כותרי Triple A נוספים כמו Crackdown 3, Gears of War 5 ועוד רבים נוספים. גם תוכנית האינדי של Xbox העונה לשם ID@XBOX מקבלת מקום של כבוד, ומשחקים המשתייכים אליה גם יצטרפו לספרייה.

פיצ'ר חדש שיוכנס לספרייה הוא מערכת ה-FastStart. החבר'ה ב-Xbox טוענים שצוות ה-Machine Learning יחד עם צוות הענן הצליח לפתח שירות שיאפשר לכם לשחק בכותרים בספרייה, עוד לפני שהם סיימו לרדת לחלוטין, בזמן שהמערכת משלימה ברקע את ההתקנה. זהו פיצ'ר שקיים זמן מה בחלק מה-Launcherים של חברות ההפצה השונות, וכעת הוא עושה את דרכו ל-Xbox. להבנתנו, פיצ'ר זה סולל את הדרך עבור שירות סטרימינג למשחקים מבית Xbox, דבר שמתיישב עם ההערכה שלנו לקראת התערוכה.

Xbox בתערוכת E3 2018 - Game Pass

על פי הנתונים שהוצגו על ידי Xbox בתערוכת E3 2018 הודות לשירות ה-Xbox Game Pass, בשנה האחרונה השירות הגדיל את כמות שעות המשחק של הגיימרים בכמעט 20% והגדיל את מספר הכותרים בהם הם משחקים בכ-40%. לדעתנו המנוי מספק ערך יוצא מן הכלל, במיוחד אם מצליחים לתפוס אותו במבצע (עיקבו אחרי האמאזונים השונים).

הבקר האדפטיבי של Xbox

החל מה-11 ביוני ניתן לבצע הזמנות מראש  לבקר החדש והמיוחד במינו – Xbox Adaptive Controller, שעוצב עבור גיימרים עם מוגבלויות שונות. התוספת החדשה ביותר למשפחת הבקרים והאביזרים של Xbox תוכננה להיות אדפטיבית ככל האפשר כך שגיימרים יוכלו ליצור את הסידור המושלם עבורם בצורה שקלה לחיבור ותפעול.

Xbox בתערוכת E3 2018 - Adaptive

חשיפת כותרים חדשים

כחלק מדבריו של פיל ספנסר בפרזנטציה של Xbox ב-E3 2018, הוא צוטט כאומר: "מעולם לא היתה תקופה מרגשת יותר להיות חלק מתעשיית המשחקים, עם יוצרים גדולים וקטנים שמציגים משחקים חדשים ומדהימים ליותר מ-2 מליארד גיימרים ברחבי העולם. במיקרוסופט, אנו מחויבים להעצים גיימרים לשחק את המשחקים שהם רוצים, עם האנשים שהם רוצים, היכן שהם רוצים".

כבר כיום, ה-Xbox One X תומך בספרייה של 220 משחקים משופרים עבורו, שתומכים ברזולוציית 4K, שאר כותרי ה-Xbox One (שהקונסולה הרגילה כמובן תהיה מסוגלת להריץ את כלל המשחקים שיצאו בהמשך), וכמובן איך לא – ספריית המשחקים של ה-Xbox המקורי וה-Xbox 360 באמצעות תוכנית ה-Backwards Compatibility. אבל אי אפשר להתרפק רק על העבר.

רק נזכיר! כאשר Xbox אומרת שמשחק הוא כותר אקסקלוסיבי ל-Xbox הכוונה היא לאפליקציה. משמע – הוא יהיה זמין גם עבור ה-PC וגם עבור ה-Xbox. לא תוכלו למצוא אותו ב-Steam או ב-Origin לדוגמא. הנה רשימת המשחקים שהוצגו עבור Xbox בתערוכת E3 2018 בסרטון קצר!

למקרה שלא הצלחתם לספור, בפרזנטציה של Xbox בתערוכת E3 2018 הוצגו למעלה מ-50 כותרים שונים, מתוכם 15 היו בכורות עולמיות, ו18 מתוכם הם כותרים אקסקלוסיביים ל-Xbox (מחשב אישי וקונסולה).

  • Battlefield V – סדרת Battlefield  חוזרת למקורות, אל מלחמת העולם ה-2. מצב ה-War Stories  המוצלח לשחקן יחיד חוזר, יחד עם חווית ה-Multi Player מהמוצלחות ביותר שלמדנו להכיר, עם דגש על קסטומיזציה מצד אחד וריאליזם חסר פשרות מצד שני. המשחק גרר ביקורות רבות, בין היתר על מתן הזהות לשחקנים, תוך שימוש בטיעונים שונים של פגיעה בריאליזם הצבאי של המשחק וביקורות נוספות על הימצאותם או אי-הימצאותם של נשים בזמן מלחמת העולם ה-2 בין הכוחות הלוחמים, שימוש בפרוטזות ועוד. כנראה שהמבקרים שכחו שהמשחק מאפשר להם לשלוט במטוס, טנק ועוד כלי רכב שונים ללא בעיה ולהחליף ביניהם בהרף עין. אתם יכולים לקרוא את הרשמים שלנו מאירוע החשיפה כאן.
  • Black Desert  – משחק MMORPG שצפוי להיכנס לשלב הבטא בסתיו 2018. המשחק טוען להיות משחק מהפכני המספק עולם פתוח ונרחב בו השחקנים יוכלו לבחור מה לעשות: לעסוק בקרבות אינטנסיביים ומהירים, או בכלל לפתח כישורי חיים ולהתפרנס מהם כגון דיג, בישול ועוד.

תערוכת Xbox ב-E3 2018 - Black Desert

  • Crackdown 3 – המשחק שנדחה כבר מספר פעמים, ויצא למחשב האישי ולקונסלת ה-Xbox One X עתיד לצאת בפברואר הבא. ככל הנראה Xbox החליטה לדחות אותו שוב ושוב, על מנת להבטיח כי הם לא יחזרו על הטעות שחוו עם Sea of Thieves ו-State of Decay 2. המשחק מפותח על ידי Reagent Games, Sumo Digital, Cloudgine יחדיו, וצפוי לקחת את חווית גיבורי העל לשלב הבא.
  • Cyberpunk 2077  –  משחק תפקידים פתוח ומונחה עלילה המתרחש בעיר העתידנית – Night City. אנו משחקים בתור V, רוצח שכיר צעיר המנסה להשיג לעצמו שם. המשחק נפתח ברגע שבו V קיבל את החוזה הרציני הראשון שלו. רב הנסתר על הגלוי מהטריילר של המשחק, אבל מבט מעמיק שופך אור נוסף. תוכלו למצוא פרטים נוספים בכתבה הבאה: CYBERPUNK 2077 – טריילר, מסרים סודיים וכל מה שרציתם לדעת.
  • Fallout 76 – המשחק החדש בעולם של Fallout מתרחש כ-100 שנים לפני כל שאר המשחקים בסדרה, והוא מתאר את התקופה בה השורדים הראשונים מתחילים לצאת המכספות אל השממה בניסיון להפריח אותה לאחר השואה הגרעינית. המשחק יהיה משחק מולטי-פלייר, ותוכלו למצוא את כל המידע עליו בכתבה הבאה: FALLOUT 76 – תתכוננו לחקור את השממה הרדיואקטיבית יחד עם חברים.

מצורפת רשימת המשחקים הנוספים שהוכרזו במהלך הפרזנטציה של Xbox בתערוכת E3 2018. אלו שמופיעים כהיפר קישור ומודגשים הם משחקים ששאר חברי הצוות של האתר דאגו לרכז עבורכם את כל המידע מהתערוכה בכתבה אחת. יש משהו ספיציפי שתרצו לשמוע עליו? כתבו לנו בפייסבוק!

  • Devil May Cry 5
  • Cuphead: The Delicious Last Course
  • Dying Light 2
  • Gears of War 5
  • Gears POP!
  • Gears Tactics
  • Halo Infinite
  • Forza Horizon 4
  • Jump Force
  • Just Cause 4
  • Ori and the Will of the Wisps
  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • Session
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Control

Xbox בתערוכת E3 2018 - Session

הכרזה על הדור הבא

בנוסף, ממש לפני סגירת האירוע, פיל ספנסר הטיל פצצה נוספת. הוא עדכן את הקהל כי Xbox החלה לעבוד על הדור הבא של הקונסולה שלה. הוא לא מסר יותר מדי פרטים על הקונסולה הרביעית במספר במשפחת ה-Xbox (אם לא סופרים את הS, הX, וגרסאת הSlim של ה360 כמובן – ואז אנחנו מדברים על הקונסולה השמינית במספר, ובעצם הכריז על תחילתו של הדור ה-9 של עולם הקונסולות.

הרבה מידע לא נמסר ואם אנחנו מצליבים את זה מול המידע שמתקבל מ-Sony לגבי ה-Playstation 5, יקח עוד הרבה זמן עד שנתחיל לשמוע ולראות דברים בנוגע לדור הבא (אלא אם כן בעצם ההכרזה הזו עכשיו יתחיל מירוץ חימוש בין שתי המעצמות, דבר שיגרור אותן להפסדים). להערכתי, הדור הבא, לפחות של ה-Xbox יראה שונה. הוא יהיה דומה יותר ויותר למחשב אישי, ואנחנו נראה גרסאות שונות שלו, בדומה למה שאנחנו מכירים מעולם כרטיסי המסך: חלק ליבתי מסויים הזהה לכלל המכשירים, אך עם חומרה פנימית היקפית השונה מגרסא לגרסא ומשפיע על הביצועים וכמובן על המחיר.

לסיכום, השנה הקרובה הולכת להיות מעניינת עבור מותג הגיימינג של מיקרוסופט – Xbox, שגדל לכדי קונסולה, אפליקציה הפצת משחקים (Launcher), ספרייה מרשימה הזמינה במחיר הוגן וכעת 10 אולפני משחקים חדשים הנכנסים תחת הכנפיים הגדולות של מיקרוסופט. על פי מה שראינו מצד Xbox בתערוכת E3 2018, השנה הבאה הולכת להיות מאוד מעניינת ועמוסה!