יחד עם Unrvael Two, חברת EA חשפה בפני צופי EA את משחק האינדי החדש בתוכנית EA Originals, הנקרא Sea of Solitude.

המשחקים הקודמים שנכללו בתוכנית של EA הם A Way Out, משחק co-op שזכה לביקורות חיוביות (שלנו כאן) ו-FE, שגם הוא זכה לביקורת מאיתנו.

הפרט המעניין לגבי התוכנית הזו היא סוג של תיקון עצמי ש-EA מנסה להציג לשחקנים, כאשר EA עצמה כמעט ולא לוקחת נתח כספי מהמפתחים העצמיים, ובעצם עוזרת להם ליצור את המשחק (דרך מימון ומשאבים מיוחדים של החברה).

Sea of Solitude בעצם כבר נחשף בשנת 2016 במסגרת התוכנית אך רק אתמול קיבל טריילר ראשון ומרשים על במת E3.

הפרט הראשון שתופס את תשומת ליבנו הוא כמובן הסגנון הויזואלי המרהיב שמזכיר משחקים יפיפיים ובעלי פרזנטציה מיוחדת במינה כמו Inside ואפילו מעט Sea of Thieves (שהוא בעצם סוג של Sea of Solitude בעצמו, אבל זה נושא אחר לכתבה אחרת). אך הכל רחוק מלהיות ורוד בעולם SOS.

נראה כי המשחק מתחלק לשניים. עולם האור, בו המים שקטים והשמש זורחת, ועולם החושך, שכשמו כן הוא, מסוכן ואכזרי.

המשחק חוקר את הרגשות העמוקים והאפלים שיש בכל אדם, דרך המשחקיות. ניתן להסיק כי המשחקיות דינאמית ומשתנה בהתאם למצב בו נמצא השחקן (למשל, האם השחקן ראה NPC בסביבה בזמן האחרון? אם לא – הוא ירגיש בודד והסביבה תשתנה ותעיד על רגשותיו) ולא באופן לינארי וסיפורי, אך אלו ספקולציות שלי בלבד.

המשחק מספר על עלמה צעירה בשם קיי שסובלת מבדידות בלתי נסבלת שהפכה אותה למפלצת. במסעה על סירה קטנה דרך עיר טבועה ונטושה, נתקלת קיי במפלצות אחרות ולומדת על מה שקרה לה. המשחק מנסה לגלות איך קיי הפכה למפלצת ואיך ניתן להחזירה לבת אנוש אך גם להעיר בשחקן הסתכלות עצמית על הרגשות השליליים שהופכים אנשים למפלצות, ואולי אף ללמוד לאמץ ולחבק אותם.

עושה רושם שהמשחק מציג דיסוננס מעניין בין קונספטים של יופי ואפלוליות ואנחנו לא יכולים לחכות ליציאתו לאור (או לחושך) בתחילת 2019 ל-PC, Playstation 4 ו-Xbox One. מסתבר ש-EA פסחה לחלוטין על ה-Switch בדור הזה (טוב, חוץ מפיפא).