לפני מספר ימים, ב-17/05/18 התרחש אירוע החשיפה של הכותר הבא בסדרת Call of Duty, הפרק הבא ביקום ה-Black Ops, או בשמו המלא – Call of Duty: Black Ops 4.

מרבית אם לא כל הספקולציות השונות שחלקנו עמכם בכתבה הקודמת, אכן התממשו. אז הגיע הזמן להתחייל, ולעבור על כל המידע שנחשף – ויש המון ממנו. Black Ops 4 שובר המון מוסכמות של הסדרה כולה.

קודם כל, חשוב לציין את הדרך בה המשחק נחשף, וגם את התאריך שבו הוא יצא. לרוב משחקי Call of Duty מוכרזים במלואם בתערוכת E3 השנתית, והם מהווים כותר משמעותי בהצגה של Activision-Blizzard. הפעם – קיבלנו לא מעט מידע על המשחק זמן יחסית רב לפני התערוכה. בנוסף, הכותרים משוחררים תמיד באזור חודש נובמבר – תקופת החגים בארה"ב. האם המהלך נועד על מנת לבדל את המשחק משאר המשחקים שיוצאים באותו פרק זמן? ובכלל, לאפשר למשחק לצבור הייפ טרם תחילת E3? ייתכן. אפשר להעריך גם שזה קשור להשפעה ההולכת וגוברת של עולם ה-Indie על כותרי ה-Triple A (השפעה שתיכף נגע בה שוב). דבר שונה נוסף – המשחק יופץ וישתמש ב-Client של Blizzard, בכך Black Ops 4 מצטרף ל-Destiny 2, שהיה הכותר הראשון שאינו משחק Blizzard טהור שהופץ והשתמש בפלטפורמה זו. בכך אנחנו עדים לתופעה נוספת – מרבית חברות ההוצאה לאור נאבקות כעת לא על ה-IP, כלומר התוכן על עצמו, אלא על הדרך בה התוכן יופץ. המהלך אגב – גרר ביקורת רבה מקרב אוהדיה המושבעים של Blizzard מכיוון שהדבר גרם לעומס על שרתי הפלטפורמה, ושחקנים רבים נשארו מחוץ לעולמות המשחק שלהם.

מצב Blackout

הדבר המשמעותי הראשון שבו Black Ops 4 ייבדל משאר אחיו לפרנצ'ייז הוא המחסור באחד המרכיבים הבולטים של הסדרה – מרכיב ה-Single Player. כן, שמעתם נכון! בניגוד לכלל הכותרים בסדרה, הכותר הנוכחי, נכון לעכשיו – יגיע ללא מצב שחקן יחיד עם קמפיין עלילתי. במקום, מלבד מצב מרובה המשתתפים ומצב הזומבים, המשחק יגיע עם מצב Battle Royale. במצב זה השחקנים (אנחנו נהמר על 100 במספר), יוטלו לתוך מפה ענקית שתשלב בתוכה אזורים שישאבו השראה ממפות קודמות במשחק ומשלבי הזומבים. Treyarch, המפתחת מאחורי המשחק, מבטיחה שהמצב ישלב דמויות איקוניות מ-10 שנות המשחק. לא ברור בדיוק כיצד: האם מדובר בסקינים עבור השחקנים? NPC's? נחכה ונראה. המפתחת גם ציינה שמלבד השימוש בנשקים, מצב זה יאפשר שימוש ב-Perks, אותם בונוסים שהמשחק מעניק לשחקנים כאשר הם על Killstreak. יהיה מעניין לראות כיצד הצוות מאחורי המשחק יבחר לטפל בנוסחאת ה-Battle Royale, והאם היא תצליח להדיח את שני המשחקים הבולטים כיום – PUBG ו-Fortnite.

מצב מרובה משתתפים (Multiplayer)

גם כאן, המפתחים בחרו לשאוב השראה משני משחקים בולטים אחרים – Overwatch ו-Rainbow 6: Siege. בעוד שזו לא הפעם הראשונה שבה הגיבורים מוצגים במשחק (רובכם בטח יזכרו את Ruin מהכותר הקודם, Black Ops 3),  כל אחד עם יכולתיו המיוחדות, עושה רושם שהפעם הדבר יהיה בולט יותר וישפיע בצורה משמעותית יותר על חווית המשחק. בין התפקידים השונים שאנחנו זוכים לראות בסרטון הקצר – גיבור שיכול לרפא את שאר שחקני הקבוצה במהירות, גיבור שנושא עימו מגן טקטי, האחר יכול לפרוס מחסום גדול ולתפוס מאחוריו מחסה ועוד, כל זאת בכוונה להאט את קצב המשחק ולהפוך אותו ליותר טקטי. שינוי משמעותי נוסף הוא העובדה ש"החיים" של השחקן לא יתמלאו מחדש יותר, והוא יצטרך להשתמש ביכולת ריפוי המתרעננת אחת לפרק זמן מסוים על מנת לחזור לחיים מלאים.

כמו כן מערכת ה-Pick 10 המוצלחת תחזור גם הפעם, אם כי בגרסא מחודשת – וכעת לא קיבלנו מידע נוסף על כך. למי שלא מכיר, מערכת ה-Pick 10 הופיעה לראשונה ב-Black Ops 2, והרעיון מאחוריה הוא שלכל שחקן מוקצות 10 נקודות "לבזבז" באיבזור השחקן שלו. הדבר איפשר קסטומיזציה גבוהה יותר, ויצירת Builds מעניינים שתואמים את דרך המשחק של כל שחקן במצבי המשחק השונים.

ללא ספק אפשר לומר ש-Treyarch מנסה לשלב כמה אלמנטים ממשחקים מצליחים אחרים וכל מה שנשאר לנו זה לשבת ולראות האם השילוב יוצר משהו מקורי, או שעטנז לא מוצלח במיוחד. בנוסף, אחרי שמרבית אוהבי הסדרה ציינו כי הם מעדיפים את סגנון המשחק "הרגוע" יותר במצב המולטיפלייר של CoD: WWII, שלא כלל יכולת טיפוס קירות, Jetpacks ועוד, גם הפעם (למעט חריגות קטנות פה ושם), למרות הסביבה העתידנית של המשחק, מצב המולטי-פלייר שם דגש רב יותר על משחק טקטי בשיתוף פעולה בין שחקנים.

מצב ה-Zombies

אולי כדי לפצות על המחסור במצב הקמפיין לשחקן יחיד (או במצב Co-Op), עם השקתו של Black Ops 4 הוא יכלול 3 מפות חדשות של מצב ה-Zombies. המפה או הפרק שיקרא Blood of the Dead שעבורנו קיבלנו טיזר קצרצר יאפשר לנו לשחק שוב עם אותה רביעיה מטורללת שפגשנו לראשונה ב-Call of Duty: World at War. הרביעייה מנסה להתחקות אחרי Group 935. נכנס שוב לנעליהם של Edward Richtofen המדען המטורף, Tank Dempsey גיבור המלחמה האמריקאי, Takeo Masaki חייל הצבא היפני האימפריאליסטי, ו-Nikolai Belinsky חייל צבא האדום עם בעיות שתייה חמורות. הם הופיעו לראשונה במפה Shi No Numa, שמבחינה כרונולוגית היא המפה השלישית בסיפור (או הפרק השלישי בסיפור). 

שתי המפות האחרות Voyage of Despair, שמתרחשת על גבי הפלגת הטיטניק, ו-IX, שמתרחשת איפשהו ברומא העתיקה, יציגו לנו רביעיית גיבורים חדשה. שון, שנראה כמו סוג של אלכימאי, סקרלט, המשוחקת על ידי Courtney Talyor, ברונו הבריון, שמזכיר לנו בקצת את השחקן Liev Schreiber, ודייגו, מחזר ללא חת, החמוש בשתי סכינים. ככל הנראה כל אחד מהדמויות תחזיק בכח על כלשהו אותו תוכל להפעיל, בדומה למצב הזומבים שראינו ב-Call of Duty: WWII. נזכיר לכם שמבחינה עלילתית הם לא מחוברים אחד לשני, ומצב הזומבים של Black Ops 4 קשור לאלו של קודמיו בסדרה, כאשר סדר העלילה שלהם אינו תואם לסדר הופעתם, דבר שמגביר את המסתוריות ומאפשר את פריחתם של אתרי ה-Wiki השונים שמנסים למצוא את כל ה-Easter Eggs השונים שמפוזרים ברחבי השלבים על מנת להשלים את הסיפור לכדי עלילה שלמה ורחבת יריעה.

למרות כל המידע והסרטונים שקיבלנו באירוע, המשחק עדיין שרוי באפילה מסויימת (גיחי גיחי), אז יש למה לצפות להצגה של Activision ב-E32018. המשחק צפוי לצאת ב-12 לאוקטובר 2018 על גבי ה-PC, ה-PS4 וה-Xbox. הוא יופץ על ידי Activision, חברת בת של שותפות Activision-Blizzard, ומפותח על ידי Treyarch, בשיתוף עם Raven Software שמסייעת בפיתוח, ו-Beenox שתהיה אחראית על ה-Port לPC. כרגע לא פורסם אם אחת מהקונסולות תזכה לעדיפות מסויימת על פני האחרת בשחרור התכנים. בעבר זו הייתה Microsoft עם ה-Xbox, ובשנים האחרונות Sony גנבה את הבכורה עם ה-Playstation 4 שלה. שימו לב כי לא מדובר באקסקלוסיביות, אלא רק בתקופה מסויימת בה התוכן החדש יהיה זמין רק על גבי פלטפורמה אחת.