כאשר התחלתי לשחק את Azure Saga: Pathfinder לא ממש ידעתי למה לצפות. זהו משחק RPG שנוצר על ידי חברה אינדונזית עצמאית ומתיימר להיות כמו משחקי ה-RPG של פעם. על כן נשאלת השאלה, האם המפתחים מצאו את הדרך או הלכו לאיבוד?

עלילת המשחק היא שילוב בין פנטזיה למדע בדיוני. בתחילת המשחק הגיבור והאנדרואיד הנאמן שלו טסים בחללית לעבר כוכב בשביל לפגוש את אביו של הגיבור שנמצא על הכוכב, החללית שלהם מתרסקת והם מוצאים את עצמם בעולם בו בני האדם ניצודים על ידי יצורים מוזרים. מכאן המשימה שלהם היא למצוא את אביו של הגיבור ולחזור חזרה הביתה, וכיאה לז'אנר הם ימצאו את עצמם מעורבים באירוע שעשוי לשנות את גורל העולם.

העלילה לא ממש מנצלת את החיבור בין הז'אנרים השונים וכל מיני תגליות חשובות תוך כדי המשחק די ברורות מאליהן חמש דקות לתוך המשחק. כמו כן העלילה בעלת עומק מוסרי ברמה של סרט דיסני, עם צד אחד מרושע בצורה מובהקת וצד שני קורבן שפשוט לא מבינים את כוונותיו. העלילה הרגישה סך הכל די ממוצעת אבל במיוחד הפריעו לי כמה חורים בעלילה בקשר לרעים במשחק והמטרה שלהם.

גם כשזה מגיע לדמויות במשחק, המצב די ממוצע, והבעיה המרכזית היא שהמשחק לא באמת משקיע זמן בפיתוח הדמויות. הוספת עוד קטעי דיבור בין הדמויות במשחק או סצינות שבהן הדמויות פשוט מדברות על עצמן או על נושאים לא חשובים היתה מוסיפה עוד עומק לדמויות ומפחיתה מהבעיה הזאת. אני לא מתכוון שהמשחק צריך להיות נובלה, אבל גם אחרי שסיימתי את המשחק אני מרגשי שאני לא יכול להגיד שום דבר על האישיות של חצי מהדמויות בו, וזה די חבל כי יש כמה דמויות שיש להן בסיס טוב להרחיב עליו.

מבחינת מערכת הקרב המצב הרבה יותר טוב – הקרבות במשחק מהירים והבוסים מאתגרים. מערכת הקרב היא סטנדרטית למשחק RPG: אנו שולטים על שלוש דמויות בקרב כאשר כל תור אנו בוחרים פעולה לבצע כמו התקפה או מהלך מיוחד. תוך כדי הקרב אפשר להחליף דמויות באופן חופשי מהקו הקדמי, ואם כל הדמויות בקו הקדמי מגיעות לאפס חיים, מפסידים בקרב (שלא ממש מסתדר מבחינה הגיונית, משום שיש עוד דמויות עם חיים מלאים שמוכנות לקרב). למשחק יש אלמנט נוסף מעניין בקרבות – שילובים ספציפיים של התקפות עשויים ליצור מהלכים מיוחדים עוצמתיים עם אפקטים מיוחדים. רק חבל שהרבה מהמהלכים הללו צריך למצוא דרך ניסוי וטעייה, וזה יכול לקחת הרבה זמן וסבלנות.

הבעיה הגדולה שלי עם מערכת הקרב היא שהיא הרבה פעמים מוגבלת מדי. למשל, אם אני מחזיר דמות לחיים, המשחק לא מאפשר לי לרפא אותה עם חפץ עם דמות אחרת באותו תור כי "טכנית" היא עדיין עם אפס חיים, וזאת על אף שהסדר של הקרב קבוע מראש. זה יוצר הרבה מצבים מתסכלים בקרבות כשמנסים להחזיר דמות והיריב הורג אותה מיידית ונוצרת לולאה מעצבנת.

בעיה נוספת עם מערכת הקרב היא האיזון בין הדמויות. במיוחד כשקיימת רק דמות אחת במשחק שיכולה לרפא את כל הדמויות במהלך אחד (מנגד, חפצים לריפוי של כולם לא ניתנים לקנייה בחנויות). זה אומר שחייבים לקחת את הדמות הזאת לקרבות בוסים, וזה מגביל את בניית הצוות. בסוף המשחק פשוט מצאתי את עצמי משתמש בצוות מאוד מצומצם של דמויות עם אסטרטגיה מאוד חד גונית של התקפות מיוחדות וריפוי על כולם בכל תור.

מחוץ לקרב, התזוזה היא במבוכים שבנויים מחדרים מחוברים. המבוכים לא ארוכים מדי ולא מצאתי את עצמי הולך לאיבוד, אבל הבעיה הגדולה כאן היא שהקרבות במשחק מתחילים רנדומלית וזה מעצבן במיוחד כאשר רק רוצים להגיע מנקודה א' ל-ב'. במבוכים יש מדי פעם פאזלים שהיה עוזר לשים רמז לידם. במיוחד זכור לי פאזל של יער שצריך ללכת בו בדרך ספציפית. דווקא בחידה הזו יש רמז, אבל הוא כל כך מעורפל וחלקי שמצאתי את עצמי מסתבך עם החידה הזו למשך יותר מדי זמן. עם זאת נראה שהמפתחים שמו לב לזה ויתקנו לפחות את החלק הספציפי הזה. עוד בעיה של המבוכים היא שהמפה במשחק מאוד ריקה ממידע. אין שום אינדיקציה לגבי חפצים, חנויות או משימות שיש במבוך וזה הופך לבעייתי אם פספסתם חפץ בחדר שכבר ביקרתם בו או אם אתם צריכים למצוא דמות שנותנת משימות במפה ספציפית.

בנוסף, באופן כללי המשחק מאוד מתקמצן על הכסף שהוא נותן לכם בתחילת המשחק וזה יוצר מצב מוזר שאי אפשר לקנות כלום בשעות הראשונות, פשוט כי לא מרוויחים מספיק מכל קרב.

מבחינת גרפיקה המשחק נראה טוב מאוד עם ציורים מאוד מפורטים של דמויות בקטעי דיאלוג, ומודלים יפים של הדמויות בתוך קרב, עם אנימציה חלקה למדי שמרגישה נעימה לעין. לאורך המשחק לא היו לי האטות על אף שאני משחק על לפטופ בן שנה.

מבחינת סאונד, המוזיקה במשחק נשמעה לי סבירה, אבל מהר איבדתי בה עניין, ובסופו של דבר, מצאתי את עצמי מקשיב למוזיקה ממשחקים אחרים בזמן ששיחקתי. כמו כן הדמויות עצמן אינן מדובבות.

לסיכום, Azure Saga: Pathfinder הוא משחק שהייתי מתאר אותו כממוצע למדי. אם אתם מחפשים משחק RPG קלאסי להעביר איתו את הזמן, הוא בהחלט יכול להיות נחמד, אבל עם זאת לא חסרים משחקים שעושים את העבודה שלהם יותר טוב ובצורה יותר זכורה.

המשחק הוא באורך של בערך 25 שעות, ואפשר להשקיע עוד כמה שעות נוספות על משימות צדדיות ומבוכים חדשים. המשחק Azure Sage: Pathfinder זמין למחשב דרך Steam.