בשישי האחרון, המשחק Pokemon Crystal, שיצא במקור ל-Gameboy Color ב-2001, קיבל פורט ל-Virtual Console של ה-3DS. במחיר נמוך למדי של כ-10$, ועם תאימות ל-Pokemon Bank ולהחלפות בין מכשירים, המשחק הזה הוא כנראה קנייה מיידית לחובבי משחקי פוקימון רציניים, בעיקר לאור העובדה שהמשחקים הקלאסיים היו בעלי חיי סוללה מוגבלים, ועל כן בעלי אורך חיים מוגבל.

עוד לא משוכנעים? לגיטימי, משחק ישן אחרי הכל ולא מתאים לכולם, אבל אנסה לסקור כמה דברים שאולי לא ידעתם, על פוקימון קריסטל ועל משחקי הגיימבוי הישנים באופן כללי, כולל גליצ'ים ועד פוקימונים זוהרים (שייני), ואיך אפשר להפיק את המיטב מהמשחקים האלה.

תוכלו לתפוס את הפוקימון המיתי Celebi

כשהמשחקים המקוריים יצאו, סלבי, שהוא הפוקימון ה-251, היה חלק מהמשחק, אבל היה זמין אך ורק עבור שחקנים ביפן שהשתתפו באוונט מסויים ביותר. שחקנים מערביים, ובפרט שחקנים בארץ, מעולם לא זכו לתפוס את הפוקימון הזה בצורה רשמית, והוא היה מושא לשמועה בלבד.

ובכן, בגרסאת ה-Virtual Console של Crystal, כאשר תביסו את הליגה במשחק, תוכלו להגיע למרכז הפוקימונים במרכז העיר Goldenrod, שם תקבלו חפץ מיוחד בשם ה-GS Ball. את פוקדור זה תוכלו לקחת אל Kurt, נפח הפוקדורים אשר מתגורר בעיירה אזליאה, אשר ינתח אותו עבורכם למשך יום. כאשר תחזרו אליו, הוא ינחה אתכם להגיע למקדש הקטן בלב היער אילקס, שליד העיר, וכאשר תבצעו אינטרקציה עם המקדש, תוכלו להלחם מול הפוקימון המיתי Celebi. לראשונה במשחקים, סלבי מסוגל להמצא בצורה הזוהרת שלו, ואם תרצו, תוכלו לנסות למצוא אותה בסיכוי של אחד ל-8192.

הביצה המוזרה

כנראה שכל שחקני הפוקימון הוותיקים מכירים את הביצה המיסתורית (Mystery Egg) שתוענק לכם לאורך הסיפור במשחקי Gold ו-Silver, אשר ממנה בוקע הפוקימון החמוד, טוגפי. מה שאולי חלקכם לא הכיר, הוא הביצה המוזרה (Odd Egg), אשר תקבלו כחלק מהמשך ההתקדמות בקריסטל. מביצה זו, עשוי לבקוע אחד מהפוקימונים Pichu, Elekid, Magby, Smoochum, Cleffa, Igglybuff, או Tyrogue.

מה שמיוחד בביצה זו הוא שהפוקימונים שבוקעים ממנה הם בעלי סיכוי של 14% להיות זוהרים, שזה סיכוי גבוה מאוד. בנוסף כל פוקימון אשר בוקע מהביצה הזו ידע את המהלך Dizzy Punch, שאף אחד מאלה לא יכול ללמוד בצורה אחרת. כל אלה הופכים את הביצה המוזרה לתוספת מעניינת וייחודית לאוסף.

תוכלו להתחיל עם כל שלושת הפוקימונים ההתחלתיים

זו לא תוספת חדשה של קריסטל, והיא זמינה גם בגרסאות האחרות, אבל עכשיו היא רלוונטית יותר מתמיד. מאחר ובמרבית משחקי הפוקימון, תוכלו לקבל רק אחד מהפוקימונים ההתחלתיים, לשחקנים רבים היה את החלום להתחיל עם שלושתם. במשחקים הללו בזכות גליץ' פשוט למדי לשימוש שנותן להעתיק פוקימון לתוך המחשב במרכז הפוקימונים, מבלי לשמור את המשחק, ניתן להשיג את שלושת הפוקימונים ההתחלתיים מבלי לבצע החלפות.

אז איך זה בדיוק עובד? זה לא כל כך פשוט, והאמת שהייתי ממליץ להעזר בוידאו מיוטיוב, אבל בקווים כלליים – תרצו לשמור לפני בחירת פוקימון, לבחור אחד מהם, ולהתקדם עד השלב שתוכלו לתפוס פוקימון נוסף. תתפסו פוקימון, ותנו לפוקימון ההתחלתי הראשון להחזיק פוקדור, ושימו אותו במחשב. כעת תחליפו קופסא, ותבצעו reset למשחק בערך חצי שניה אחרי שהמשחק מדפיס "please don't turn off the power." אם עשיתם את הכל כמו שצריך, תוכלו לטעון את השמירה שלכם מחדש לפני שבחרתם פוקימון, כאשר הפוקימון הראשון שבחרתם יושב כבר בתוך המחשב, ותוכלו לחזור על התהליך כדי להשיג את הפוקימון ההתחלתי השלישי גם כן.

 תוכלו להעביר הכל למשחקים החדשים

בין אם סיימתם את המשחק או אם תפסתם משהו שבא לכם להעביר ל-Ultra Sun and Ultra Moon, זה לא יקח לכם יותר מכמה דקות. זה כמובן בהנחה שיש לכם את האפליקציות Pokemon Bank ואת Pokemon Transporter מותקנות על המכשיר שעליו אתם משחקים. ה-Transporter ימשוך את כל הפוקימונים אשר נמצאים בקופסא מספר 1 אצלכם במשחק ויביא אותם לחשבון הענני שלכם ב-Bank, שממנו תוכלו למשוך את הפוקימונים שתרצו לתוך המשחק שלכם.

וזה לא הכל כמובן – כל פוקימון שתביאו יקבל את היכולת הנסתרת שלו, שזוהי יכולת בדרך כלל חזקה יותר, ובאופן כללי נדירה יותר לאותו פוקימון. כמו כן הפוקימונים יבואו עם לפחות שלושה ערכי IV מושלמים – שזה אומר שיש להם פוטנציאל תחרותי גבוה, וכן תוכלו להעזר בטבלה באחד מאתרי האינטרנט האהובים עליכם בשביל לראות איזה טבע הפוקימון יקבל. בשורה התחתונה – קל לדאוג שהפוקימונים שתעבירו מה-Virtual Console למשחקים החדשים יהיה עם פוטנציאל תחרותי גבוה, שזה טוב מאוד עבור אלה שמשתתפים בקרבות מדורגים או בתחרויות החודשיות.

כמובן שיחד עם נקודות אלו, מגיע גם סיפור משודרג, פוקימונים רבים שזמינים במשחק, וכמובן עוד גליצ'ים ונקודות קטנות ומגניבות, ומה שרשמתי פה זה רק קצה הקרחון. המשחק הזה הוא כנראה אחד מהמשחקים הכי אהובים על חובבי משחקי פוקימון, ואם לא שיחקתם בו, סביר להניח שתהנו ממנו, בייחוד כי יש לו את הקסם ה-אולד-סקולי הזה שמרגיע אתכם ומזכיר לכם שאין לחץ, הכל טוב ורגוע.

המשחק Pokemon Crystal זמין ל-Virtual Console של משפחת מכשירי ה-Nintendo 3DS.