לפי הדיווחים האחרונים שרצים ברשת, Microsoft עובדת על מערכת הישגים חדשה לחלוטין עבור ה-Xbox. הרעיון המרכזי מאחורי המערכת החדשה: תגמול הלם כלפי אותם שחקנים שבוחרים להתמקד בצורה מעמיקה במספר קטן יחסית של משחקים – כלומר השחקנים המקצועיים. המערכת החדשה שתקרא קריירה(Career) תעבוד במקביל למערכת ה-Gamerscore העובדת כיום ומתגמלת את השחקנים על השלמה של יעדים שונים במשחקים שונים. במצב הנוכחי, רוב המשחקים מכילים מספר מסוים של הישגים וסכום נקודות סופי שניתן לצבור.

המערכת הקיימת מתגמלת שחקנים שמשחקים ומשלימים מספר רב יחסית של שחקנים, אך מנגד לא מתגמלת שחנים שמשחקים במספר קטן של משחקים, כמו שחקני eSports. לפי ההערכה שלנו, המערכת החדשה תתבסס על מערכת הדרגות והרמות הפנימית של המשחקים, שכיום לרוב מזכות את השחקן בקופסאות שלל המכילות פרטים קוסמטיים שונים. ייתכן כי המערכת החדשה תעבוד בצורה זהה גם בתחום זה, ונראה את חזרתו של ה-Avatar המפורסם מה-Xbox 360 שנעלם לו עם הופעתו של ה-Xbox One.

מיקרוסופט עדיין לא אישרה באופן רשמי את המערכת החדשה, אבל אתרים שונים מדווחים כי החברה כן מודה בכתיבת והכנסת קוד חדש ומערכות חדשות שיתמכו במערכת ה"Career" החדשה. Mike Ybarra, סמנכ"ל ניהול תוכנית ה-Xbox של Microsoft, צוטט כשאמר: "אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר על מנת לשקף ולתת לשחקנים להראות ולחגוג את היסטוריית המשחקים שלהם ואת הסטטוס בו הם מחזיקים. לדוגמא שחקן ששיחק רק במצב מרובה המשתתפים המקוון של Halo 5 באופן מקצועי וברשותו רק 2,000 נקודות Gamerscore – אתה רוצה לתת לאותו שחקן את היכולת לחגוג ולציין את ההישגים. אתה רוצה ששאר השחקנים ידעו זאת."

עדיין לא ידוע מתי המערכת תוצג במלואה, וכיצד תשתלב עם משחקי ה-Windows PC.