תוכנת ההסטרמה Kodi, שבעבר הייתה ידוע כ Xbox Media Center (או XBMC בקיצור), חוזרת חזרה למקורות. למרות השם – לא ניתן היה להתקין אותה על ה-Xbox One. אך כעת, עם השקת גרסאת האלפא עבור ה-Xbox One, ניתן להסטרים דרכה קבצי וידיאו ומוזיקה. האפילקציה זהה לחלוטין לזו של ה-Windows 10, אך היא אינה יציבה, ולא ניתן לגשת דרכה להתקני זיכרון נוספים – כמו כונן קשיח שניתן לחבר דרך חיבור ה-USB 3.0.

מסתבר שדווקא בגלל ה-Universal Windows Platform (מערכת UWP שאמורה להקל על מפתחים להעביר משחקים ואפליקציות בין ה-Xbox ל-PC), המפתחים לא יכולים להשתמש בחלק מהאופציות של האפליקציה בקונסולה. המפתחים עובדים קשה על מנת להביא את האפליקציה למצב תקין.

למי שלא מכיר את ההיסטוריה של ה-XBMC, נספר כי בעבר, בגלל שה-Xbox היווה פלטפורמה זולה מאוד עם חיבור טלוויזיה, הוא זכה להיות הפלטפורמה הראשונה עליה האפליקציה פותחה. אבל כלל שהטלפונים החכמים, טאבלטים ו-Raspberry Pi החלו להיות נפוצים (יחד עם מכשירי הסטרמה נוספים שניתן לרכוש היום באינטרנט), הם הפסיקו לעבוד על הגרסא ל-Xbox, והחלו לפתח פורטים לפלטפורמות אחרות. השם XBMC נשאר לתקופה מסוימת, עד שהוחלף ב-Kodi.

המפתחים תמיד חלמו לחזור למקורות, ולאחרונה הצליחו לעשות זאת באמצעות ה-UWP. כאמור, האפליקציה עדיין לא מושלמת ונכון לעכשיו יש אופציות טובות יותר. אתם תוכלו למצוא את האפליקציה בחנות של ה-Xbox One. אם אתם מחפשים פתרונות אחרים להסטרמה – אתם יכולים להשתמש בגרסא החינמית של Plex, או ב-VLC app. חשוב לציין, שמבחינת הצרכן הישראלי, שגם ככה סובל בגלל הפיגור של הגעת שירותי הסטרים השונים לארץ, אין מדובר בבשורה של ממש, במיוחד לאור העובדה שקיימים המון פתרונות מוצלחים יותר בשוק.