ביום שישי ה-15.12 נערך טורניר עשירי במספר של הקהילה הישראלית של משחק ה-MOBA (זירת קרב מרובת משתתפים מקוונת) מבית Blizzard העונה לשם – Heroes of the Storm(או HotS בקיצור). בעוד שיום קודם לכן התקיים אירוע השקת ליגת הספורט האלקטרוני הישראלית של GameIN 2018 באיצטדיון ע"ש סמי עופר בחיפה בקול תרועה גדולה, בשקט בשקט הרימה הקהילה הישראלית, אשר אני אחד ממנהליה, אירוע צנוע אך עם זאת גדול בקנה מידה מקומי.

הטורניר התרחש ב-Hype Gaming Lounge(עליו תוכלו לקרוא כאן) אשר ממוקם בת"א. לטורניר התייצבו 7(!) קבוצות, שהתמודדו אחת מול השנייה בסבב בשיטת Round Robin. בשיטה זו כל קבוצה משחקת נגד כל אחת מהקבוצות האחרות בקרב אחד, והקבוצה שצוברת את מספר הניצחונות הרב ביותר – היא המנצחת של האירוע.

מכיוון שמארגני האירוע לא צפו היענות כזו גדולה של קבוצות (יומיים קודם לכן עוד היו רשומות רק 4 קבוצות, וקיום הטורניר היה מוטל בספק), הטורניר נמשך ממש עד לרגעים הספורים שלפני כניסת השבת, דבר שחייב את הקהילה לסייע לשחקנים השונים להגיע הביתה – דבר שתרם לגיבוש, והראה את כוחה. לאירוע הגיעו, מלבד ל35 השחקנים, גם 5 צופים נוספים אליהם הצטרפו כעוד 30 צופים מהבית, דרך Twitch בסטרים של משחקים נבחרים שזכו לקריינות מצידו של BarWild. בנוסף, חלק מהקבוצות אף הגדילו והביאו שחקן שישי נוסף על מנת לבצע חילופים בין המשחקים ולאפשר מנוחה לשחקנים בלו"ז הקרבות הצפוף.

הטורניר התרחש מספר ימים בודדים לאחר שהמשחק זכה לעדכון משמעותי, דבר שהקשה על חלק מהקבוצות להסתגל למצב החדש, בעוד ששתי הקבוצות הבולטות – Leo's W בהובלתו של עמרי-Rabbit ו-MVPBlack בהובלתו של יוחאי-GoG הספיקו להסתגל לשינוי בזמן הקצוב לפני הטורניר ופשוט דרסו את שאר הקבוצות. שתי קבוצות אלו זכו במקומות הראשונים והשונים בהתאמה, לאחר שבקרב ביניהם יצאה הקבוצה Leo's W כשידה על העליונה, אחרי שניצלה טעות של MVPBlack והצליח לדחוף כל הדרך אל ה-CORE ולניצחון בטורניר. קרבות מעניינים נרשמו גם בין הקבוצות האחרות בטורניר, ודווקא הקבוצות הפחות מקצועיות הציגו קרבות ארוכים יחסית עם תהפוכות רבות. דבר אחד בלט – בסיום כל קרב 2 הקבוצות התאספו ללחיצות ידיים ושיח נלהב על הקרב שהיה עם חיוכים עליזים מצד שתי הקבוצות. תוכלו למצוא את התוצאות המלאות בעמוד ה Challonge של הטורניר.

מלבד ההזדמנות לשחק אחד נגד השני, הטורניר היווה רקע למפגש קהילתי ראשון גדול, וכלל המשתתפים סיפרו כי נהנו לפגוש סוף סוף חברים שעד כה הכירו רק דרך ה-BattleTag, ומבלים איתם זמן רב במהלך השבוע בצורה מקוונת. ב-Down Time שבין הקרבות המשתתפים יכלו להנות ממשחק על גבי מחשבי הגיימינג המדהימים של Hype דבר שהיווה צ'ופר בפני עצמו. כמו כן, בימים שלאחר הטורניר מרבית השחקנים מדווחים על דיכאון עם החזרה למשחק על גבי המחשבים שלהם בבית, ובהתאם לכך מרביתם התחילו לחסוך כסף על מנת להצטייד בחומרה וציוד היקפי טובים יותר. כמובן, אי אפשר בלי פרסים – גם לקבוצה המנצחת וגם לקבוצה שהגיעה למקום השני, ובנוסף הוגרלה בובת POP של BB8 בין כלל המשתתפים באירוע.

צוות העובדים של Hype היה שותף אף הוא לתדהמתם של שלושת מנהלי הקהילה שלא האמינו לכך שהתייצבו 7 קבוצות ללא טורניר או שלב בתים מקדים, והאירוע היה רגע חסר תקדים עבורם, בו למדו דברים נוספים על אירוח טורניר בסדר גודל שכזה. הירתמותם והתלהבותם של חברי הצוות ניכרה במאמץ הרב שהושקע מצידם על מנת לאפשר לבאי הטורניר חווית גיימינג ללא דופי. כמו כן, בגלל כמות המשתתפים אליה לא יכולנו להיערך מראש, האירוע סבל מקשיי התנעה בתחילתו, ולקח זמן מה עד שהדברים נכנסו לקצב הנכון. חלק מהמערכות התומכות בשחקנים כשלו אף הן מסיבות טכניות אותן חוו לראשונה אנשי הצוות של Hype ושלא היו בשליטתם, אך כעת הם פועלים לתיקונם על מנת שבאירועים עתידיים המקרה לא ישנה והאירוע היווה הזדמנות למידה מאלפת לכלל הנוגעים בדבר.

למזלם של המארגנים – קהילת המשחק הישראלית היא קהילה בוגרת ומגובשת, שידעה להביע את הביקורת בצורה עניינית, קיבלה את התקלות בהבנה ובאהבה, ואף רבים מן החברים והחברות הציעו לעזור בעתיד כחלק מתחושת השייכות החזקה והוקרת התודה. זכינו לראות גם השתתפות יפה מקרב השחקניות בקהילה, וכמעט כל קבוצה מנתה שחקנית, וכל זה לגמרי במקרה.

עם סיום התייצבות ה-META של המשחק לאור השינויים הרבים, תתחיל הקהילה להתארגן על טורניר נוסף, הפעם ככל הנראה בצורה מקוונת בלבד, על מנת לאפשר לכמה שיותר שחקנים להשתתף בטורניר. אנחנו כאן ב-GamersPack שותפים לתקוות הקהילה כי האירוע יהווה הזדמנות לגדילת הקהילה, וכי נחזה במשיכת שחקנים נוספים אל משחק ה-MOBA המצוין הזה.

אתם מוזמנים לקרוא עוד על המשחק Heroes of the Strom באתר שלנו, ולהצטרף לקבוצת הפייסבוק של הקהילה הישראלית HotS-IL. מנהלי הקהילה מבקשים להודות לצוות Hype ולכלל משתתפי הטורניר על התמיכה המדהימה והענקת הרוח הגבית להמשך פעילות משותפת.

נתראה בנקסוס!