אתמול זכינו לפסטיבל חדש מבית Game In mako, אשר פתח את ליגת ה-E-Sports החדשה של mako. הפעם mako, עיריית חיפה, ו-Log In כולם עומדים מאחורי הליגה, והתוכנית היא להפוך את ענף ה-E-Sports לענף רשמי בארץ.

לאלו מכם שלא היו שם, מדובר באירוע גדול שנערך ב-14.12 באצטדיון סמי עופר בחיפה, ובו נכחו כ-2500 משתתפים (לא כולל עובדים, שחקנים, עיתונות וצוות ההפקה), שפתח את הליגה הישראלית אשר תחל החודש ותסתיים באפריל.

במסיבת עיתונאים בתחילת האירוע, עופר שטרית, מנכ"ל חברת ההפקות כפיים, אשר אחראית לאירועים מבית Game In, דיבר על הליגה ועל התוכניות העתידיות. לדבריו, הליגה שתתחיל בימים הקרובים תכיל ארבע ליגות שונות: League of Legends, Counter Strike: Global Offensive, PlayerUnknown's Battlegrounds, ו-FIFA 2018.

ההרשמה לליגות הינה בחינם, והיא תערך במהלך שלושת החודשים הקרובים במשך 12 מחזורים, כאשר כל יום במחזור יוקדש למשחק אחר. מבין המשחקים האחרים אשר יערכו תחרויות קטנות יותר: Rocket League, Overwatch, Tekken 7, ו-Hearthstone.

כמו כן, עופר ציין שמאקו השיקו אולפן טלויזיה שדרכו המשחקים ישודרו, ובהמשך מתוכנן אף ערוץ ייעודי לגיימינג בטלוויזיה.

כן כן, אנחנו חיים בזמנים מרגשים, ואני באופן אישי באמת סבור שאם הדברים יתנהלו בקצב הזה, בתוך שנים בודדות יגיע היום שבו תוכלו לבוא לצפות במשחק E-Sport באצטדיון מלא באנשים.

בנוסף לעופר שטרית, שמענו גם מספר נוכחים חשובים נוספים: שמענו את דבריה של אילנה טרוק מעיריית חיפה על הפן החינוכי ועל ההשפעה החיובית המוערכת של ענף ה-E-Sport העולה על הנוער; דנה כהן מ-Lenovo עלתה להציג את שיתוף הפעולה החדש עם דיסני ישראל וההשקה של משחקי ה-Augmented Reality של מלחמת הכוכבים בשיתוף Lenovo; יעל ורשבסקי מ-HP סיפרה לנו על ליגת LoL שאותה HP מארחים; מיכל מדר מ-Xbox ישראל סיפרה לנו על ההשקה המעולה של ה-Xbox One X בארץ; ולבסוף אורי רוזן, מנכ"ל מאקו הביע את דבריו על האירוע וההתחלה המרגשת של ענף ה-E-Sports.

באירוע ראינו במות של שלושה מהמשחקים המשתתפים בליגה: במה של PUBG, במה של CS:GO, ובמה של LoL.

בנוסף באירוע היתה כמות גדולה של עמדות משחק (ואפילו תורים קצרים מבעבר). ראינו עמדות של המשחקים: PUBG, Hearthstone, Tekken 7, Just Dance, Forza Motorsport 7, Injustice 2, Assassin's Creed Origins, Super Lucky's Tale, Lego Marvel Superheroes 2, Cuphead, Minecraft, Star Wars: Battlefront II, The Surge, Fortnite, ועוד.

כולי תקווה לראות את ענף ה-E-Sport ממשיך לגדול ולהתפתח. אולי בקרוב *אתם* תהיו השחקנים המפורסמים שילדי בית ספר יאספו מדבקות שלהם!