Home PC

Rise and Fall: ההרחבה הראשונה ל-Sid Meier's Civilization VI

כשנה לאחר יציאת Sid Meier's Civilization VI, הכריזה החברה המפתחת Firaxis על ההרחבה הראשונה למשחק, "Rise And Fall". מטרת ההרחבה, לדברי מפיק המשחק אנדרו פרדריקסן בריאיון עם PCGamer, ליצור תחושה של עליות ומורדות במהלך התפתחות האימפריה של השחקן במקום התקדמות תמידית קדימה עם שינויים במהירות ההתקדמות. ב-Rise And Fall, יתווספו למשחק מאפיינים כמו Golden Ages ו-Dark Ages ועוד רבים אחרים אשר ישפיעו על עולם המשחק ומהלכו באופן משמעותי.

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שיתווספו עם ההרחבה הוא מערכת הנאמנות (Loyalty). ב-Rise And Fall לכל עיר יש ערך נאמנות שעולה ויורד בעקבות ההחלטות והפעולות שלך ושל שאר השחקנים על המפה. עיר עם נאמנות גבוהה מקרינה את הנאמנות שלה על ערים שסובבים אותה בעוד ערים עם נאמנות נמוכה עלולים לעזוב את האימפריה של השחקן ולהפוך לערים עצמאיות. ערים עצמאיות מפתחות צבא משל עצמן אך הן שונות מערי מדינה (City States) בכך שאינן בעלות "אישיות" משל עצמן ואינן מאפשרות לשחקנים לעזור להן באמצעות משימות או להתחרות על שליטה בהן. המטרה של ערים עצמאיות היא בעצם לאפשר לשחקנים אחרים לכבוש אותן באמצעות כוח צבאי או באמצעות הגברת הנאמנות של העיר לאימפריה של השחקן, מה שמאפשר השתלטות על ערים בדרכים נוספות חוץ מאשר כיבוש צבאי. עיר הבירה של האימפריה מקרינה נאמנות כלפי הערים שבאזורה כך שאימפריות קטנות יהיו יותר יציבות בעוד אימפריות שבונות ערים רבות ייאלצו להשקיע משאבים על מנת לשמור על הערים המרוחקות מהבירה מרוצות ובעלות נאמנות גבוהה.

על מנת לשלוט בנאמנות של הערים תחת שליטתך התווספו למשחק גם מושלים (Governors), דמויות שמשויכות לעיר ומגבירות את הנאמנות שלה. בנוסף לכך המושלים יכולים להשפיע גם על היבטים שונים של האימפריה שלך – ישנם 7 סוגים של מושלים בעלי מאפיינים שונים כמו פיתוח צבאי, דתי, תרבותי וכו'. ניתן לגייס מושל אחד מכל סוג ולכל אחד מהם יש אפשרויות לקידום שפותחות בפני השחקן אפשרויות ויכולות חדשות בעיר שבא הוא נמצא. בראיון עם פרדריקסן הוא חשף כי למושל אחד תהיה היכולת לאפשר לשחקן לקנות מחוז (District) באמצעות כסף בעוד מושל אחר יאפשר לייצר יחידות שדורשות משאב אסטרטגי (Strategic Resource) גם אם אין ברשותך את המשאב הזה.

בנוסף למערכת הנאמנות, ההרחבה מוסיפה למשחק גם עידנים שונים: Golden Ages, Dark Ages ו-Heroic Ages. העידנים מתחלפים כאשר אימפריה כלשהי משלימה את התנאים לסיום העידן הקודם. לכל אימפריה ניתן ציון בכל עידן שמבוסס על הישגיה במהלך העידן הנוכחי ולפיו נקבע העידן הבא שאליו תעבור האימפריה. בתחילת עידן חדש השחקן בוחר עבור האימפריה שלו את תחום העיסוק בעידן הבא (Dedication), השפעת התחום משתנה לפי סוג העידן שאליו נכנסים.

אימפריה בעלת ציון גבוה תיכנס ל-Golden Age בתחילת העידן החדש, בעידן זה היא תקבל בונוסים לנאמנות של הערים שלה ולתחום שבחרה לעסוק בו במהלך העידן הזה. מנגד, אימפריות בעלות ציון נמוך ייכנסו ל-Dark Age, במהלך העידן הזה הנאמנות של הערים שלה תדעך. בניגוד ל-Golden Age, תחום העיסוק ב-Dark Age לא מקבל בונוסים אך הוא מאפשר לאימפריה להגדיל את הציון שלה בעידן הנוכחי על מנת שתוכל לעבור לעידן יותר טוב. בנוסף, במהלך עידן זה יתאפשרו שימוש במדיניות אפלות (Dark Policies) אשר מאפשרות לשחקן לפגוע באספקט של האימפריה שלו על מנת לשמר אספקט אחר, לדוגמא, הגבלה על סחר או דיפלומטיה עם אימפריות אחרות על מנת להגדיל את הפיתוח בתוך גבולות האימפריה.

אימפריות שהצליחו לעבור Dark Age עם ציון גבוה יגיעו בעידן הבא ל-Heroic Age. העידן דומה ל-Golden Age אך מעניק בונוסים אפילו גדולים יותר. לכן, Dark Ages אינם בהכרח הפסד ואפילו ניתן לנצל אותם על מנת להגיע לבונוסים שמתאפשרים רק על ידי ה-Heroic Age.

ההרחבה מעדכנת את מערכת הבריתות שכבר קיימות במשחק – כעת ניתן לבחור בברית מדעית, כלכלית או צבאית. הבריתות בהרחבה מתחזקות ומעניקות לבני הברית בונוסים הולכים וגדלים ככל שהברית מחזיקה מעמד זמן רב יותר.

ב-"Rise And Fall" מתווספים גם מקרי חירום (Emergencies). מקרי חירום הינם אירועים גלובליים אשר מאפשרים לאימפריות השונות לעבוד ביחד על מנת לעצור אימפריה שמאיימת עליהi. מקרי חירום אפשריים הינם השתלטות על עיר קדושה, מה שיאפשר לאימפריות שמאמינות בדת הזו לחבור יחדיו ולכבוש אותה בחזרה, או שיגור פצצת אטום בפעם הראשונה, מה שיהווה תמרור אזהרה לאימפריות האחרות שאולי כדאי להן לכרות ברית זמנית כדי לעצור את השחקן המאיים. המנצח במקרה החירום, בין אם זו הברית שמטרתה לעצור את השחקן השני ובין אם זהו השחקן שגרם למקרה החירום, יקבל בונוס לשארית המשחק.

נוספו גם מספר ציוויליזציות ומנהיגים חדשים וביניהם קוריאה בהנהגת המלכה סאונדאוק (Queen Seondeok). קוריאה מקבלת בונוסים למדע ותרבות בערים שבהן מוצב מושל. מחוז הקמפוס של קוריאה הוא ייחודי וקוראים לו Seowon, ניתן יהיה לבנות מחוז זה רק על גבעות והוא מביא כמות גדולה וקבועה של מדע אך כמות זו יורדת כאשר מוקמים מחוזות אחרים בצמוד אליו. מכרות שמוצבים סביב ה-Seowon מוסיפים לאימפריה בפיתוח מדעי, בעוד חוות שמוצבות סביבו מוסיפות עוד אוכל לעיר. לקוריאה יש יחידה רחוקת טווח ייחודית בתקופת הרנסאנס וזוהי ההוואצ'ה, יחידה זו בעל כח אש רב יותר מאשר היחידה המקבילה לה בתקופה לשאר הציוויליזציות אך בניגוד אליהן היא אינה יכולה לזוז ולתקוף באותו תור.

ההרחבה פותחת תוכן רב נוסף כמו מחוזות חדשים וביניהם מחוז הממשלה (Government District) אשר פותח בפני השחקנים מדיניויות חדשות ויחידות חדשות וביניהן שדרוג של נושאי החנית, של החובש, של הסייר, ושל בלון התצפית.

לסיום, הפרסומים המקדימים מעידים שההרחבה מוסיפה תוכן רב למשחק ופותחת אפשרויות חדשות רבות ומעניינות, נראה שגם לשחקנים חדשים וגם לוותיקים לסדרה יש למה לצפות בהמשך. ההרחבה תהיה זמינה ב-8 לפברואר 2018.