המשחק הקודם בסדרה: The Evil Within, היה אמור להיות לדעת רבים המשחק שיבשר על חזרתו של Shinji Mikami לז'אנר האימה-הישרדות. בעוד שהמשחק היה כותר אקשן מכובד, הוא סבל מבעיות רבות שמנעו ממנו להפוך למשחק מוצלח באמת. הוא לא הפך להיות ה-Resident Evil 4 הבא שכולם ציפו ממנו להיות.

לעומתו, המשחק החדש בסדרה: The Evil Within 2, מצליח לשלב הפחדות שיגרמו לכם לקפוץ במקום מהסוג הפשוט ביותר, ועד למשחקי מוח מעוותים ופסיכולוגיים שיגרמו לכם לנשוף בעצבנות. כמובן, תוך שילוב אקשן מתוח והמון gore. כל אלה גורמים לכך שהמשחק השני יעלה על קודמו במספר מונים, כשהבולט בהם הוא העלילה של המשחק והדרך בה הסיפור מועבר: אחרי האירועים של המשחק הראשון, הגיבור Sebastian Cantellanos, הוא שבר כלי. אף אחד לא מאמין לו בנוגע לסיפורים שלו על Ruvik, Mobius ועל Stem. סבסטיאן מוצא את עצמו ללא כלום – ללא עבודה, חברים או משפחה. אבל אז, השותפה שלו לשעבר Juli Kidman מיידעת אותו כי הבת שלו עדיין בחיים, ו-Mobius מנצל אותה לצרכיו המרושעים. ממש מיד אחרי זה, סבסטיאן בלי לחשוב פעמיים קופץ אל תוך הגרסא החדשה של STEM – המערכת שמאפשרת את קיומו של העולם השטני. סבסטיאן עושה זאת על מנת למצוא ולהציל את ביתו.

אכן, ההתחלה של המשחק מאוד נמהרת, אבל זה דבר טוב כי כך אנחנו יכולים לקפוץ אל תוך האקשן מהר יותר. בעוד שבמשחק הראשון הסיפור היה קצת לא ברור וטיפה משעמם, ההמשך פורס סיפור אישי יותר עבור סבסטיאן, כזה שהשחקן יכול להזדהות איתו. אתם תפגשו זוועות רבות במהלך המסע שלכם דרך Union – העיר שמהווה את מרכזו של העולם המעוות שנוצר על ידי ה-STEM, כל זאת על מנת להציל את בתכם – המניע העיקרי מאחורי הסיפור, שימשיך לדחוף אותכם הלאה. אורכו של הסיפור הוא כ20 שעות, ועיצוב השלבים והאויבים במשחק מעניין ומגוון.

בדומה למשחקים רבים אחרים בז'אנר האימה, המפלצות והעולם שבו אנו נמצאים משתנים על מנת להתאים לרשע העיקרי איתו אנו מתמודדים. המשמעות היא שהשלב מסביבכם יכול להשתנות בצורה דרסטית ככל שתתקדמו בו. בעוד שחלקם ייחודים ומטרידים מאוד, חלקם מעט גנריים וחוזרים על עצמם. בעוד שבשלב אחד תוכלו למצוא את עצמכם מסתובבים הלוך ושוב במסדרונות זהים לחלוטין, בשלב אחר תמצאו את עצמכם קופצים ומסתתרים ממבט של עין ענקית שרודפת אחריכם. ניתן לומר שהגיוון או השוני לא אחידים גם במפלצות בהם נלחמים: לפעמים זה יהיה עוד זומבי עם שינוי קל. אך הבוסים והמיני-בוסים – מציגים עיצוב מאיים ומעניין המושפע מהרשע אליו הם משתייכים. זה קצת צורם בלב לראות כיצד הרעיונות המוצלחים של המשחק נבלעים על ידי האחרים, הפחות מעניינים ודי שגרתיים.

רעיון אחד שמאוד מצא חן בעינינו, הוא עיצוב השלבים הפתוחים. חלק מהאזורים במשחק הם איזורים קטנים הפתוחים לחקירה ובהם תוכלו למצוא אף משימות צד. אהבנו מאוד כיצד איזורים אלה מצליחים לשמור על תחושת האימה והפחד, למרות המרחב והגמישות של השחקן. הרחובות של האזורים מלאים במפלצות, ובעוד שתוכלו לנסות ולהרוג אותם, סביר להניח שתמצאו את עצמכם נסים על נפשכם לאחר שמספר רב של מפלצות יופיעו להילחם בכם. כלומר – בזמן שתנסו לתור אחרי חפצים ואוצרות, תצטרכו לעשות זאת בפחד מתמיד.

לעומת זאת, גם הסביבות הסגורות לא רעות בכלל. המשחק חוזר לאותם טריקים מהמשחק הראשון – מסדרונות ארוכים, צרים וקלסטרופוביים, עם המון רגעי אימה מתוזמנים מראש. השילוב בין שתי סגנונות הסביבה – הפתוחה והסגורה, יוצר שינוי מרענן, וכל אחת מהן משפיע על קצב המשחק דבר המשפיע על חווית האימה הנוצרת כתוצאה מהשינוי והאתגרים שהוא מביא עימו.

המשחק מתאפיין באלמנטים רבים של משחק אימה הישרדותי. לרוב להילחם ראש בראש מול האויבים שלכם הוא לא הרעיון הכי טוב, ותצטרכו להתגנב דרכם, או להוריד אותם בשקט אחד אחד. כמו כן – תחמושת, ערכות עזרה ראשונה וחומרים ליצירת חפצים שונים – כל אלה נמצאים בחוסר, ותצטרכו לשים לב לכל פריט שתצטרכו. כן – המשחק התחדש במערכת חדשה ליצירת חפצים כגון תחמושת, ערכות עזרה ראשונה וכלי נשק. המערכת די בסיסית, אבל תשתמשו בה פעמים רבות לאור העובדה שהאויבים מפילים חומרים ליצירת חפצים בלבד, ולא את החפצים עצמם. בין כלי הנשק השונים שתוכלו למצוא – רובה ציד, מבחר אקדחים, רובה צלפים, להביור, וה-Agony Crossbow חוזר, ונקרא הפעם Warden Crossbow, שיכול להיות מאוד שימושי במהלך המשחק, במהלך הקרבות ומחוצה להם.

המשחק מנסה להקשות עליכם עוד יותר ע"י כך שהמצלמה צמודה לכתפיו של סבסטיאן ומגבילה את היכולת שלכם לראות מה קורה בעולם, וסבסטיאן בעצמו הוא לא הדמות הכי זריזה וגמישה שיצא לנו לפגוש. בעוד שזה עובד במסדרונות הצפופים, באיזורים הפתוחים זה חסרון משמעותי והדבר מקשה מאוד על הלחימה באויבים במשחק. למרות זאת, ולאור העובדה שכל כלי הנשק הם אפקטיביים ומהנים לשימוש, והודות לקול המפליא שלהם והפגיעות באויבים – הקטעים הקצרים של הקרבות כיפיים ומהנים, ואתם תמצאו את עצמכם נהנים מהם לא מעט.

המשחק The Evil Within2 הוא דוגמא טובה למשחק אקשן-הישרדות-אימה, המשלב בין השלושה בצורה מוצלחת. הוא לא מתבסס רק על הפחדות פשוטות של מפלצות שקופצות עליכם וגועל, אלא גם מנסה להתהדר באימה פסיכולוגית שתטריד אותכם זמן רב אחרי שתכבו את המשחק ותלכו לישון. נקודת החוזק המרכזית שלו היא בסיפור, שהפעם יגרום לכם לחזור למשחק שוב ושוב עד שתסיימו אותו. בעוד שהרעיונות הטובים במשחק לא הבשילו לכדי יצירת אומנות של ממש, והדיבוב בינוני, המשחק מציג שיפור משמעותי מאז קודמו, ומצליח להתבלט מעל לכל שאר המשחקים בז'אנר שמציפים כרגע את השוק. אגב – אין צורך ממשי לשחק במשחק הראשון טרם משחק בכותר הנוכחי. פשוט תצפו בתקציר הסיפור.