EA סוגרת את סטודיו המשחקים Visceral Games, הידוע בין היתר עבור סדרת המשחקים המדהימה Dead Space והספינאוף לסדרת Battlefield -המשחק Battlefield Hardline.

החברה עד עכשיו עבדה על משחק "מלחמת הכוכבים" חדש. על פי הצהרה רשמית מטעם EA' נראה כי זה מה שסתם את הגולל על הסטודיו.

ההשערה הפופולרית הינה ש-EA רצתה לשנות את הכיוון שהמשחק התפתח מכיוון של "ממוקד בסיפור והרפתקה לינארית" למשהו שיותר יהיה לכיוון עולם משחק יותר פתוח, בסגנון Witcher 3 – "חוויה פתוחה יותר שמציעה יותר מגוון ועצמאות לשחקן". נקווה שהמגוון המדובר בציטוט אינו לגבי loot crates.

"תוך כדי תהליך הפיתוח (של המשחק), בדקנו את הקונספטים במשחק עם השחקנים, האזנו לפידבק בנוגע לאיך וכיצד הם רוצים לשחק, ועקבנו אחרי השינויים בשוק", נכתב בהצהרת EA. "זה נעשה ברור שכדי להעביר את החוויה שתגרום לשחקנים לחזור למשחק ולהנות ממנו גם אחרי הרבה זמן נדרש לבצע שינוי משמעותי בעיצוב".

"אנחנו נשמור את העיצוב המדהים, האותנטיות של יקום מלחמת הכוכבים, ונתמקד בלהביא את הסיפור במשחק לחיים. במיוחד נעביר חוויה פתוחה יותר שמציעה יותר מגוון ועצמאות לשחקן, נישען על היכולות של מנוע Frostbite ונדמיין מחדש את האלמנטים המרכזיים במשחק בשביל לתת לשחקנים חווית מלחמת הכוכבים עם עומק גדול יותר ויותר קלות לחקור".

בינתיים נותר לנו לחכות ולראות למה בדיוק מדובר בהצהרה. כמו שנאמר, ההשערה הינה שינוי המשחקיות לעולם פתוח בשביל ליצור חוויה מודולרית שיהיה אפשר להרחיב בעתיד… כנראה בתשלום. כאשר חוויה לינארית היא חד פעמית ולא תעודד שחקנים לחזור למשחק.

עם סגירת סטודיו Visceral Games, האחריות למשחק תעבור לצוות גדול שיפוזר סביב המשרדים העולמיים של EA. מי שתיקח את האחריות עליו תהיה EA Vancouver, מכיוון שהיא הייתה כבר מעורבת בפיתוח המשחק. הצוות של Visceral יפוזר בין המחלקות האחרות ב-EA.

כרגע לא ברור מה יהיה תפקידה החדש של Amy Henning במשחק. הכותבת המוצלחת אשר בין היתר כתבה עבור סדרת משחקי Uncharted הצטרפה לסטודיו ב-2014 בשביל לעבוד על המשחק. על פי אתר קוטקו, EA כרגע "בדיונים עם איימי על הצעד הבא".

עם כל הבלגן יש סיכוי לא רע שהמשחק יפספס את חלון השיחרור ב-2019. EA כרגע מצפים לתאריך שחרור שיוכרז בעתיד.