Cuphead שיצא בקול רעש וצלצולים ממש לאחרונה הוא כותר אינדי (מפותח ומופץ באופן עצמאי), שלקח על עצמו את המשימה להראות "כמו-פעם" ככל האפשר. המשחקיות מזכירה את הפלטרפורמרים של שנות ה90 המוקדמות, ומורכבת בעיקר מריצות מצד לצד על המסך תוך קפיצות, התחמקות וירי לעבר האויבים שמצויים בשפע על גבי המסך. שלביו של המשחק כולם הם דו-מימדים (מימד גובה ומימד רוחב בלבד), עם שלבי בוסים אכזריים במיוחד. למי מכם שהדבר הראשון שעולה לכם לראש הוא Contra או Gunstar Heroes – אתם לא טועים באסוסיאציה. אבל בעוד המשחקיות היא משנות ה-90, מבחינה ויזואלית המשחק הלך הרבה יותר אחורה בזמן.

מפתחי המשחק StudioMDHR החליטו לעצב את המשחק בסגנון הסרטים המצויירים של שנות ה-30 של המאה הקודמת, כאשר ההשפעה מאולפנים כמו Fleischer ואולפנו של דיסני בשלביו המוקדמים ניכרים לעין, והתוצאה מרהיבה ומשחקת לידי המפתחים בכך שכעת המשחק מזוהה מיד לאור הגרפיקה הייחודית, ובולטת בין כל שאר משחקי האינדי הנפוצים כיום.

סגנונו הויזואלי הייחודי של המשחק מהווה את המשיכה הראשונית שלו: הכל צוייר באופן ידני – החל מהדמויות המטורללות ועד לרקעים הצבעוניים, והכל פשוט יפה ומושלם. האנימציות חלקות ומשעשעות, והתחושה שאתה משחק בסרטון מצוייר ישן אכן מועברת, והכל מרגיש פשוט נפלא. חלק מזה בזכות מוזיקת הג'אז הקצבית שמלווה את המשחק ודוחפת את השחקן קדימה דרך הבוסים הקשים של המשחק, גם אם זו הפעם ה-20 שבה אתה מנסה להביס אותו, וכמובן – מאפיינת מאוד את התקופה אליה סגנון האנימציה הויזואלי לוקח אותנו.

אבל, אל תתנו לאנימציות הצבעוניות והעליזות לבלבל אתכם. המשחק הוא אחד מהמשחקים הקשים שיש. סביר להניח שתמותו מספר רב של פעמים, ותנסו לשחק שוב ושוב באותם השלבים בניסיון להביס את הבוס של השלב או לשפר את הניקוד הסופי. המשחק לא יוותר לכם, ותאלצו להשתפר בשליטה בכלים השונים שהמשחק מעניק לכם על מנת להתקדם. הקושי של המשחק יכול להיות מסתכל לעיתים, ולא רבים השחקנים אשר נהנים לשחק שוב ושוב את אותו השלב. אבל, והאמינו לנו, ברגע שתתגברו על מה שהפריע לכם להתקדם במשחק – תחושו תחושת סיפוק אמיתית. נא לא לטעות – אין מדובר במזל כלל, אלא בהשתפרות של כישורי המשחק שלכם בלבד!

ותאלצו לגייס את כל כישוריכם האפשריים על מנת לגבור על הבוסים ב-Cuphead. הם לא רק קשים, אלא שכל אחד מהם מציג אתגר שונה לחלוטין מקודמיו. נכון, המשחקיות עצמה לא משתנה – אתם תירו עליהם ללא הפסקה, תבצעו את המהלכים המיוחדים שלכם, ותנסו ככל שביכולתכם כדי לא להפגע, אבל כל בוס יפתיע אתכם מחדש.

מאז שעלה הרעיון למשחק, הוא נסב סביב הבוסים הקשים והמאתגרים שלו. אבל, ככל שהפיתוח התקדם, והמשחק צבר תשומת לב מקרב השחקנים והתקשורת, הסטודיו מאחוריו החליט להוסיף תוכן נוסף. כך נוספו שלבי ה-Run & Gun למשחק. בעוד שהם די כיפים שלעצמם, הם מרגישים כדבר שנעשה לאחר יד, דרך להוסיף נפח למשחק. אך עם זאת – זה נפח שהמשחק היה זקוק לו. הם הפסקה מבורכת מבין כל קרבות הבוסים, והם גם הדרך היחידה להשיג עוד מטבעות על מנת לקנות כלי נשק חדשים.

הסיפור, די שטחי. Cuphead ואחיו, Mugman, מפסידים בהתערבות לשטן, ועכשיו צריכים לטייל ברחבי Inkwell Isles (העולם בו מתרחש המשחק), על מנת לאסוף את נשמותיהם של "מתערבים" אחרים, על מנת להציל את של עצמם. זה מרגיש יותר כמו תירוץ ללכת ולהילחם בחבורה של בוסים ענקיים למראה, דבר מובן במשחק מסוג זה. פשוט אל תצפו לעלילה מכל סוג, ולא תתאכזבו. במילא לסרטים מצויירים אלה מעולם לא הייתה עלילה עמוקה בכל מקרה.

ההכללה של דמותו של Mugman במשחק משמעותה שהמשחק תומך במצב co-op שני שחקנים, כך ששחקן שני יכול להצטרף ולצאת מהמשחק כרצונו, והמשחק יתאים את רמת הקושי למספר השחקנים. למען הסר ספק, המשחק הרבה יותר מהנה כאשר משחקים בשניים, אבל כפי שאמרנו, קשה יותר. בנוסף, היריות של השחקן השני שמתווספות לבלאגן על גבי המסך יכולות לבלבל, והאובים יכולים לספוג יותר נזק כאשר יש שני שחקנים, דבר ההופך כל קרב בוס לארוך הרבה יותר. אבל, נדמה כי המשחק תוכנן למצב co-op והדברים הרבה יותר זורמים, ובשיטה זו ניתן להגיע לתוצאה גבוהה יותר.

אבל, למרות שהמשחק מהנה ויפה, ל-Cuphead יש מספר פגמים. בתור משחק שמסתמך אך ורק על כישוריו ויכולתו של השחקן, השליטה ותגובת הבקרים במשחק הייתה צריכה להיות טובה יותר. לדוגמא – ייתכן כי תפלו ממשטחים כי המשחק לא קלט את הקפיצה שביצעתם, או שתחליקו ממשטחים בגלל שנחתתם קרוב מדי לקצה. לעיתים הדבר גורם לכך שהמוות במשחק מתסכל ומרגיש לא הוגן, דבר שיוביל לתסכול מצטבר, המוביל למיתות נוספות. כמו כן סבלנו ממספר לא מועט של באגים שאילצו אותנו להפעיל את המשחק מחדש לפני שיכולנו להמשיך לשחק. למזלינו, הבאגים התרחשו לאחר שמתנו, ועל כן ההפסד היחידי היה הצורך לקום מהכורסא ולהדליק מחדש את ה-Xbox.

בסופו של יום, למרות ש-Cuphead הוא משחק קשה, הוא הוגן. יש לכם מספר חיים ללא הגבלה, ואתם לא מפסידים את הנשקים או את הכסף שלכם כאשר אתם מתים, כך שתוכלו להרגיש חופשי לנסות שוב ושוב עד שתצליחו לבסוף. ייתכן והמפתחים יכלו לספק שליטה טובה יותר במשחק, אך ייתכן שלא תשימו לב לכך. כמו כן, אנו ממליצים לכם לתפוס חבר לשחק איתו, וללכת להראות לבוסים מי הבוס.