אז השנה, כמו בכל שנה EA מביאים לנו גרסה חדשה ומשופרת של המשחק האהוב פיפא.

כבר כמה שנים שאנחנו תוהים, איך כבר אפשר לשפר את המשחק ובכל שנה מפתיעים אותנו מחדש. המשחק נבנה באמצעות  הגרסה האחרונה של מנוע Frostbite, שמשאיר אותנו המומים איך המשחק התקדם במהלך השנים, ועם אותה הרגשה שאין יותר לאן להתקדם.

למי מאיתנו שאינו בקיא במשחק, קיימים מספר מצבי משחק שונים. הראשון מביניהם הוא כי פופלארי והכי פשוט – משחק ידידות (Kick Off). רק תבחרו קבוצה והופ אתם משחקים נגד חבר על הספה או אונליין. כפי שהשם רומז, משחק ידידות לא משפיע על סטטיסטיקות, גביעים, פרסים וכודמה. מאוד ממולץ כשאתם מוגבלים בזמן ורוצים לשחק משחק זריז בלי לתכנן יותר מדי דברים.

אם כן בא לכם משהו תחרותי יותר, יש את מצב הטורניר (Tournament). שם תוכלו לשחק עם 2 חברים או יותר, ובעצם לערוך טורניר של ממש. כל אחד בוחר קבוצה, והמשחק יוצר עבורכם טבלה וקובע מי ישחק נגד מי. המנצחים יעלו לשלב הבא ויתמודדו אחד נגד השני עד שמוכרז מנצח סופי. אתם יודעים – טורניר.

אם בא לכם לנסות משהו אחר, חוץ מלשחק נגד חברים, תוכלו לנסות את מצב Ultimate Team. במצב זה אתם מתחילים עם קבוצה של שחקנים רנדומלים שנבחרים מתוך חפיסת קלפים. כל קלף כזה מתאר שחקן מאחת הקבוצות שבמשחק עם השמנו התפקיד שלו והציון הכללי שלו. המטרה היא, כמובן, להשיג קלפים של שחקנים חזקים יותר, וככה להרכיב קבוצה טובה יותר. בנוסף לקלפי שחקנים, קיימים גם קלפי אימון שמחזקים לכם את הקלפים הקיימים.

איך משיגים עוד חבילות אתם שואלים? ישנן שתי אפשרויות: האחת, לנצח, והרבה! נצחונות מקנים לכם חבילות ולכן בהתחלה קצת קשה להתקדם עם יש לכם קבוצה לא-מי-יודע-מה. האפשרות השניה היא לרכוש בכסף. כמובן שהדרך השניה יותר קלה, אבל גם הופכת את המשחק ליותר מדי קל.

אבל הבשר של פיפא 18 נמצא דווקא בחוויה לשחקן יחיד, עם שני מצבי משחק – מסע (Journey) וקריירה (Career).

המסע מחזיר אתכם לנעליו של אלכס האנטר, אותו כדורגלן צעיר מהמשחק הקודם. אתם ממשיכים מאותה נקודה בו המשחק הקודם הפסיק, ואפילו תשמרו את הבחירות שעשיתם במידה ואכן שחקתם במסע של המשחק הקודם. כמו מקודם, המטרה היא "להגיע לפיסגה" ולהפוך לשחקן הכי מגניב בעולם כולו. אתם קובעים את הכל, אבל הכל! מתחילים בבחירת הקבוצה בה אתם רוצים לשחק, דרך המשכורת אותה תקבלו עבור העונה והבונוסים אותם תקבלו בהתאם לביצועים שלכם על המגרש. ברמת העיקרון, זו חוויית המשחק המקיפה ביותר עבור מי שעבורו פיפא היא כמו אוויר לנשימה.

מצב קריירה הוא קצת יותר פתוח ממצב המסע. אתם בוחרים אם להיות שחקן או מאמן, ומשם מתחילים לעקוב אחרי היעדים שלכם. תצטרכו לעקוב אחרי משחק הנצחונות בבית או בליגה, גודל החשיפה שלכם, היבטים פיננסים כמו מסכורות, בונוסים ותקציבים, שווי המועדון וכו'.

לפי כל זה תוכלו ממש ליצור את הדמות שלכם – בין אם מדובר בדמות חדשה לחלוטין שאתם מעצבים מאפס, או שחקן מוכר שמופיע במשחק. זה קצת דומה מידי למשחקי הסימס, אבל עשוי טוב ובטוב טעם.

אם אתם מרגישים קצת חלודים מאז שנה שעברה – אל דאגה. אף אחד לא נולד מסי (חוץ ממסי כמובן), והמשחק מציא לא מעט מצבי אימון הכוללים תרגול של דברים בסיסיים כמו מסירות, בעיטות, התקפה, הגנה ועוד (מרמת מתחיל עד רמת מתקדם). על כל אימון תקבלו מדליית זהב, כסף או ארד וככה תדעו מה אתם צריכים עוד לשפר.

במידה ואתם כבר שולטים בתרגילים הבסיסיים, יש גם זירת אימון. שם תעלו על מגרש פתוח המאפשר לכם להתאמן על הדברים שלמדתם או אפילו לנסות להשוויץ בכמה תרגילים כמו הקפצות, כדרורים ועוד.

פיפא 18, כמו תמיד, הוא משחק מהנה. החוויה הגדולה ביותר היא ההשוואה בין המשחקים הקודמים למשחק החדש. לראות איך הטכנולוגיה השתפרה במהלך השנים ולהנות מגרפיקה שלא נופלת ממשחק כדורגל המשודר בטלויזיה. לצערנו, שום דבר לא באמת השתנה השנה. או יותר נכון – מעט מאד משתנה וזה לא מספיק. לא משנה עד כמה הגרפיקה משתפרת, בסופו של יום פיפא זה פיפא.

אז נכון שהמשחק נהדר במיוחד אם תארגנו טורניר עם חבריכם ועוד יותר אם אתם אוהדי כדורגל מושבעים. אך במידה ואתם לא – רצוי לשלב את הפיפא האגדי עם משחקים אחרים כדי להוסיף גיוון לחיי הגיימיניג שלכם. אבל כמה משחקים אתם מכירים שהחזיקו כל כך הרבה שנים? ולכן מגיע לו קרדיט. עד כמה שזה נשמע טיפשי, פיפא 18 הוא משחק לאוהדי פיפא. ובתור משחק לאוהדים בלבד, הוא בהחלט מספק את חווית הכדורגל הכי טובה שתמצאו על קונסולה.