השנה בפסטיבל GameIN 2017, שננעל היום, נערך לראשונה אירוע לילה לבן שיועד לגילאי 18+. קפצנו לבקר ולסקור את האירוע ולשאול את השאלה הברורה – האם יש קהילת גיימינג גדולה מספיק על מנת להצדיק אירוע כזה?

התשובה היא חד משמעית – כן!

בעוד שלא נצפו עומסים כמו בשני ימי הפסטיבל, הייתה תנועה ערה של אנשים, ותורים הצטברו סביב עמדות המשחקים המבוקשים – Cuphead, AC: Origins וכמובן איך לא – התור למתחם של משחק הרשת שמשגע את סצינת המשחקים בישראל בחודשיים האחרונים – PlayerUnknown's Battlegrounds, שהוקם בשותפות עם Legion, מותג הגיימינג החדש של Lenovo.

+

אז במה שונה אירוע ה18+ משאר אירועי הפסטיבל? אז כמתבקש, הכניסה הוגבלה למבקרים בגילאי 18 ומעלה, דבר שאיפשר להפקת האירוע למכור בירות, והמבקרים יכלו להיכנס עימם למתחם. אך האם רק בשביל בירה באנו? ברור שלא. כצפוי, הביתן היה פחות צפוף אל מול מחזורי הבוקר והצהריים, ובגרותו של הקהל השרתה אווירה נעימה. חלק מהסדרנים ששוחתנו עימם אמרו שבעוד שבמהלך היום הם נאלצו לבקש ממבקרים לפנות את העמדה, באירוע ה18+ לא היה בכך צורך משתי סיבות: הראשונה – פחות מבקרים על אותו מספר עמדות והשנייה – המבקרים פשוט פינו בנימוס לאלו שעמדו אחריהם בתור.

בנוסף, הצטבר לא מעט קהל מסביב לטורנירים שנערכו, וזה לא פחות ממדהים לראות בישראל אנשים יושבים עם כוס בירה וצופים בתחרויות של ספורט אלקטרוני שנערכו במהלך האירוע – Rocket League ו-League of Legends. במת ה-Lets Dance לא ממש המריאה.

אך האם הכל היה מושלם? לצערנו לא. למעט משחק אחד שנכח באירוע הערב ולא בשאר הימים – Buck, עליו נרחיב מיד, לא היה שינוי בהרכב המשחקים או הסימולטורים, וגם לא בטורנירים שנערכו. מעבר לזה – כאשר מדובר בקהל בוגר יותר, למרות הניסיון לזכור כי אנחנו עדיין צופים בחבלי הלידה של אירועים מסוג זה, היה צפוי כי רמת ההשקעה תהיה גבוהה יותר: שינוי המוסיקה והתאורה דבר שישפיע על האווירה, פתיחת מתחם לאונג' וצ'יל שהיה כה חסר, קיום משחקים או תחרויות אחרות על מנת לגרום לקהל לקחת חלק פעיל, ועוד. לצורך העניין – לא נערכה תחרות קוספליי, למרות שהגיעו לא מעט קוספליירים, חלקם מושקעים מאוד.

בנוסף, עושה רושם שלמרות הניסיון ליצור עניין ב-eSports באירוע הם לא קיבלו את מרכז האולם לכך על גבי במה מוגבהת, והקריינות עבור משחקי ה-Rocket League הייתה מעט חובבנית. במתחם ה-LOL הקריינות הייתה מקצועית יותר, אך היא נבלעה ברעש ההמולה שמסביב.

נדמה כי גם דוכני המכירות שנכחו באירוע לא הגדילו לנצל את העובדה שלרוב קהל מבוגר יותר נוטה לבצע רכישות בסבירות גבוהה יותר (מאשר ילדים שמסתמכים על הוריהם). מעבר לכך הרגיזה אותנו העובדה שדוכני המכירה טורחים לציין כי יש מחירי מבצע לכבוד היריד, אך לא טורחים לציין מחירים על גבי המוצרים, דבר שהרתיע אותנו מלהתעניין.

עמדה שבלטה לחיוב, ומשכה אותנו ישר – עמדת ההתנסות במשחק האינדי הישראלי Buck המפותח ע"י גל כפיר. למי שלא שמע על Buck, מומלץ לקפוץ ולקרוא את הריאיון עימו שפורסם באתר. נעדכן כי גל סיפר לנו שהוא והצוות שמאחורי המשחק עובדים קשה על מנת להתקדם בפיתוח המשחק (שכרגע עולה רק 9$ ב-Early Access), ושייתכן ובימים הקרובים ייחתם חוזה להפקת תוכנית אנימציה המבוססת על עולם המשחק וסיפורו, ותשפוך לנו אור נוסף על הסיפור. מבחינת המשחק עצמו, למי שעדיין לא התנסה, מדובר ב-Side Scroller המתרחש בעולם אפוקליפטי, והמשחק מציג רמת קושי גבוהה מאוד, כולל מנגנון Healing over time – כלומר, בכל פעם שתשתמשו באמצעי ריפוי כלשהו, לא תקבלו ישר את כל ה-Health Points שלכם, אלא תראו את קו החיים שלכם מתמלא לאיטו. אם זה נשמע לכם קצת נבזי – אכן כך הדבר.

לסיכום אירוע ה18+, נציין כי למרות שבמהותו הקונספט שמאחורי האירוע חיובי מאוד: הוא איפשר לקהל בוגר יותר להגיע ולהנות מהיריד בשעה הנוחה לו כאשר היריד פחות צפוף. אך יחד עם זאת יצאנו מהאירוע בתחושת החמצה על כך שמארגני האירוע יכלו לקחת את הביצוע כמה שלבים קדימה בקלות יחסית כפי שפרטנו בכתבה.

נתראה בשנה הבאה!