Home Hot

קפוץ יא כוכב – שיחקנו ב-Super Mario Odyssey ונהננו ממש

Mario Odyssey

מריו, השרברב האיטלקי האהוב עלינו, יוצא למסע מרהיב ב-Super Mario Odyssey, ובגיימסקום 2017 זכינו להכנס לביתן של נינטנדו ולשחק גם בו. במשחק מריו מקבל כובע קסום אשר הוא יכול לזרוק כמו בומרנג ואף להשתלט על אויבים וחפצים שונים.

בהפעלת הדמו, התבקשנו לבחור בין שלב המדבר הקפוא, Desert Oasis ושלב העיר המרהיב, New Donk City. לאחר בחירת השלב אנחנו ניתנים להסתובב ולשחק באופן חופשי לפרק זמן לא ארוך, ואז נגמר הדמו, ולכן אמנם לא זכינו לבקר בכל פינה בשלב, אך מצד שני לא נמנענו מלהנות ממנו במלואו.

בסיבוב הראשון בדמו, בחרתי ב-Desert Oasis, שלב מדברי קפוא אשר מאכלס כפר קטן והריסות של טירה עתיקה. את השלב התחלתי בקרבת הכפר הקטן שיושב לו באמצע העולם. רצתי לכיוונו, תוך כדי שאני מתנסה ביכולות החדשות של מריו – את הכובע שלו הוא יכול לזרוק בזמן קפיצה או כשהוא על הריצפה, ללא הגבלה, ובדמו למשחקים קודמים בסדרה, הוא יכול להתקופף על מנת לזנק קדימה בקפיצה או שרשרת קפיצות רחוקות.

חלפתי על פני העיר מבלי לבדוק אותה יותר מדי (אך אני בטוח כי גם בה הסתתר ירח, ה-Collectible של המשחק הזה) והלכתי ישר קדימה, לעבר חומת לבנים. מולי הופיעו מספר גומבה, המפלצות האיקוניות מהמשחק שבצורת פטריות, וזרקתי את הכובע שלי על שניים, ולאחר מכן המשכתי לקפוץ על עוד אחד ולזרוק את הכובע שלי על עוד אחד. מאוד זורם וכיף להלחם ביריבים במשחק, ומספר הדרכים שבהן אתם יכולים להביס אותם הוא רב.

היתה לי אפשרות להתקדם קדימה או לפנות שמאלה, ובחרתי לפנות. מה שיפה הוא שאם הייתי ממשיך קדימה, הייתי מוצא את עצמי מתקדם למקום אחר לגמרי. מולי היה בור שבתחתיתו חול טובעני, ומלפני היו משגרים של Bullet Bill, עוד יריב איקוני של מריו. בדומה למה שראינו בטריילר, זרקתי את הכובע לכיוון בולט ביל, ומיד קיבלתי שליטה עליו. כעת, כאשר הייתי בצורת בולט ביל, יכולתי לעוף ולעבור את הבור, או לחזור אחורה ולנסות לראות אם אהיה מסוגל להגיע למקום אחר שלא יכולתי להגיע אליו. לכשהגעתי למקום שרציתי, בלחיצת כפתור שחררתי את מריו חזרה והמשכתי להתקדם.

ראוי לציין שהמנגנון להשתלטות על יריבים הוא מאוד נוח, בעיקר משום שעל מנת לזרוק את הכובע אפשר גם לנער את אחד השלטים ולכן לא חייבים אפילו להזיז את האצבעות מהמקום, וכנ"ל לגבי התקפות באמצעות הכובע.

בהמשך השלב מצאתי צינור ירוק אשר הפך את מריו לדו מימדי, והתקדמתי לאורך קיר של מגדל. המשחקיות הזו היא אלמנט שלקוח ישירות מ-Legend of Zelda: A Link Between Worlds, והוא משחק באותו אופן – מריו הופך לגרסא הדו מימדית הרגילה שלו, ומתקדם כמו שהוא היה מתקדם במשחקים הקלאסיים, עד אשר אני מגיע לקצה המקטע. בראש המגדל עליו טיפסתי, חיכה ירח, שכאשר אספתי אותו נרשם התאריך והמשחק נשמר.

מאחר ויכולתי להמשיך כל עוד נשאר לי זמן, זכיתי להתקדם קדימה מנקודת ההתפצלות שציינתי מוקדם יותר. דרך זו הובילה אותי למסלול המורכב מפלטפורמות זזות אשר הייתי צריך לקפץ ביניהן, להתחמק מפיצוצים, ולשגר את הכובע שלי דרך משגרים על מנת לאסוף מטבעות ושבבים סגולים, אשר משמשים כמטבע לקניית תחפושות שונות בחנות הבגדים. לצערי לא זכיתי לסיים את המסלול הזה, מאחר ונגמר זמני והדמו התאפס, אך אני מסוקרן לראות במשחק המלא לאן הובילה אותה דרך.

בסיבוב הבא בחרתי לשחק ב-New Donk City. גורדי שחקים, קווי חשמל, פיגומים, רחובות סואנים – כל אלה מאפיינים את העולם היפהפה הזה. אם בעולם הקודם יכולנו להתקדם קדימה או לצדדים, כאן אפשר גם להתקדם למעלה. מצאתי את עצמי מגיע לכבל חשמל, שכאשר זרקתי לכיוונו את הכובע, מריו הפך לזרם חשמל אשר זרם לאורך הכבל.

המשכתי לטפס על הבניין, בעוד אני הולך על קורות מתכת ואפילו מקפץ בין קירות קרובים, עד שהגעתי לדלת. בתוך הבניין שאליו נכנסתי, נדרשתי ללחוץ על כפתור ואז מהר לאסוף תווים מוזיקליים לפני שנגמר לי הזמן. לאחר שהצלחתי באתגר, קיבלתי ירח (אך הפעם בצבע שונה, בהתאם לעולם השונה).

העיר עצמה עצומה ומלאה בדברים לעשות. בעוד אתם רצים, מקפצים ומתגלגלים (כן כן, הגענו לזמן שבו מריו המודרני יודע להתגלגל וסוניק מצד שני לא יודע), אתם יכולים לטייל ברחבי העיר, להכנס לבניינים שעוברים שיפוצים כאלה או אחרים ולטפס על גורדי השחקים בחיפוש אחרי ירחים. אפילו אפשר לקפוץ בחבל עם כמה ילדות בפארק.

נראה ש-Super Mario Odyssey יהיה משחק ההרפתקאות שאנחנו מחכים לו, ואמנם לא זכינו בשלב הזה להשתלט על הטי רקס כפי שראינו בפרסומת, אבל אני מצפה בקוצר רוח לטייל בשלל הדרכים שלא הגעתי אליהם בדמו. Super Mario Odyssey יוצא ב-27.10.2017 ל-Nintendo Switch.