CD Projekt RED, החברה שהביאה לנו את סדרת המשחקים המעולה Witcher, סיפקה עוד כמה הודעות בנוגע למשחק הקלפים Gwent במהלך כנס Gamescom 2017.

ההודעה הראשונה ששמענו עליה, בנוגע להיכנסות המשחק לסצנת ה-eSports כבר דווחה בכתבה קודמת. ההודעה השנייה היותר מעניינת לאלו עם מעט זמן פנוי בידיהם הוא בנוגע ל-Gwent Thronebreaker – הקמפיין לשחקן יחיד שיהיה למשחק.

בקמפיין זה נשחק בתור Meve – המלכה של שתי ממלכות לירייה וריבייה. ריבייה הינו המקום ממנו גרלט בה ממי שתמיד שאל מה מקור השם Geralt of Rivia. מעניין אם תהיה הופעת אורח שלו או של דמויות אחרות במשחק אך הסיכוי נמוך שכן הקמפיין עצמו מתרחש לפני המשחק הראשון בסדרה.

החברה שחררה טיזר לקמפיין שאפשר לראות כאן למטה ואף ניתן היה לשחק בחלק ממנו במתחם שלהם בתערוכה.

לחימה

בתור Meve נוכל לחקור כמה מפות, לאסוף משאבים וקלפים ולהילחם נגד פלישה מתקרבת. לצערינו בדמו היה ניתן להילחם רק נגד כנופיית שודדים המונהגת על ידי "דוכס הכלבים".

כל קרב בקמפיין מוצג בתור משחק Gwent. הקרבות כאן קצת שונים ממה שיש במצב מרובה משתתפים. למשל יש בוסים עם כוחות מיוחדים שיכולים לשנות את חוקיי המשחק בדרכים לא צפויות.

המטרה לא תמיד תהיה להביס את הצד השני במשחק כמו במשחק נגד שחקן רגיל. לפעמים נצטרך להרוס רק קלף/יחידה ספציפית, להגן על קלף בצד שלך של המגרש או פשוט לשרוד מספיק זמן נגד היריב. Thronebreaker מתבל את הקרבות בו בשביל לייצר חוויה יותר מיוחדת ואפית.

זה למה חלק מהקלפים בה נשתמש במהלך הקמפיין חזקים יותר מגרסתם במשחק הרגיל. Thronebreaker מוסיף 20 קלפים חדשים למשחק, כאשר כולם יהיו זמינים גם מחוץ לקמפיין וחלקם, כמו Meve עצמה, יהיו הרבה חלשים יותר כאשר משחקים נגד שחקנים אחרים, בשביל לשמור על איזון במשחק.

Gwent Thronebreaker

חקר עולם

בין משחקי קלפים נוכל להזיז את Meve על המפה כאשר אנו מוזמנים לחקור דרכיי התקדמות שונות. זה לא עולם פתוח, אבל יש הרבה אוצרות חבויים ומשימות צדדיות מחוץ לסיפור הראשי. אנו עדיין לא יודעים האם ניתן יהיה לחזור למפות ישנות ומשימות צדדיות לאחר התקדמות למפה חדשה.

אנחנו כן מצאנו כמה אוצרות על המפה תוך כדי חקירה. האוצרות הם קלפים יותר חזקים וחפצים שעוזרים במשחק, אבל דרכי ההגעה לחלק מהאוצרות מסובכות ויוצרות פאזלים של ניווט ואינטרקציה עם הסביבה שמתגמלים אותך על פתרונם.

חקירה היא גם דרך טובה להשיג כסף וקבלת קלפים חדשים. כמו כן אפשר להשיג קלפים חדשים דרך הקרבות במהלך הסיפור.

Gwent Thronebreaker

סיפור ובחירות

קרבות בסיפור מוצגים כסדרה של אפשרויות דיאלוג מדובבות לחלוטין ב-10 שפות שונות. בדוגמה שהוראתה לנו, Meve מגיעה לכפר קטן שעזר לשודדים אותם אנו מנסים לתפוס. יש לנו בחירה בין להיות נחמדים כלפי האנשים בכפר או לאיים עליהם בשביל שיתנו לנו את מיקום מנהיג השודדים. לאחר מכן החלטנו מה יהיה גורלם.

האופציה אותה בחרנו היא לגייס את כל הגברים בכפר לצבאינו, בחירה שלא הלכה כל כך טוב עם המשפחות שנותרו מאחור. סוג זה של בחירות ישפיע על התקדמות הסיפור ואיך Meve נראית בעיני נתיניה ואויביה.

למרות שאנשי הכפר לא אהבו את הרעיון של לצאת למלחמה, על ידי צירופם קיבלנו סוג חדש של משאב – אנשי צבא. ניתן לאמן אנשי צבא במחנה ולצרפם ליחידות שונות.

Gwent Thronebreaker

מחנה ודמויות

המחנה הינו אזור חשוב במשחק. ניתן לעצור בו בכל נקודה על המפה. מלבד גיוס עוד אנשים לצבא, המחנה הוא גם אזור בו ניתן לסדר את החפיסה שלך, לשנות את הציוד של המנהיג (Meve) ולדבר עם הדמויות העוקבות אחריך.

הדמויות הללו יופיעו תוך כדי הסיפור או כחלק ממשימות צדדיות. האם דמויות אלו בסוף יצטרפו לצבא שלך תלוי בבחירות שעשית. דיבור עם דמויות שהצלחת לגייס יכול לגלות עוד דברים על העולם או לתת טיפים ורעיונות לאסטרטגיות במשחק. בין הדוגמאות לרעיונות, המלצות לחפיסות שמבוססות על יותר כוח או לחילופין חפיסות המבוססות על ריגול ומלכודות.

נתינת טיפים לשחקנים כיצד אפשר לשחק בדרכים שונות תוך כדי הקמפיין הוא רעיון נחמד ובצירוף עם העובדה שניתן לקבל יחידות שונות עם בחירות אחרות במשחק ולקבל סופים שונים, לשחק כמה פעמים בקמפיין לא רק מייצר חוויה ייחודית מבחינת עלילה אלא גם מבחינת האופציות העומדות לרשותך כשחקן.

קמפיינים עתידיים:

Thronebreaker לא צפוי להיות הקמפיין היחידי אותו אנו נקבל. CD Projekt RED אישרה שיש עוד בדרך.

כל זה כמובן תלוי במעריצים. אם הקבלה של הקמפיינים תהיה חיובית, נוכל לצפות לכמה קמפיינים עם עלילה ראשית המחברת ביניהם, כולל אחד בכיכובו של גרלט.

בניגוד למשחק המקור, Thronebreaker לא יהיה בחינם ונצטרך להוריד אותו כהרחבה חיצונית במחיר שעדיין לא ניתן. עם זמן משחק משוער של 15 שעות וכמה דרכים לפתור קטעים בו כולל סופים שונים, נראה שיש הרבה השקעה מצד המפתחים, וכנראה תהיה תמורה לא רעה למחיר כל עוד הוא בתחום הגיוני.

Gwent Thronebreaker יהיה זמין מאוחר יותר השנה ל-PC, Xbox One ו-PlayStation 4.