קתולהו מאמץ את הלך הרוח של משחקי התפקידים של חברת Choasium, המשוחקים בעט ונייר ומביא את החוויה למחשב ולקונסולות. לפחות זה היה הרושם שקיבלנו לאחר שיצאנו מההדגמה של המשחק ב-Gamescom.

הדמו החי שקיבלנו נעשה בחדר סגור במהלכו הראו את הפרק השני במשחק. הגיבור אדוארד פירס בדיוק מגיע לאי דארקוואטר ומתחיל בחקירת הרצח המסתורי של משפחת הוקינס.

כבר מההתחלה יש תחושה שמשהו לא כשורה באי, מקבל את פנינו פגר מבותר של לוויתן קטלן המוטל על החוף. חקירת זיהוי פלילי זריזה לא חושפת הרבה מלבד שהפציעה לא נגרמה על ידי אף יצור ימי מוכר.

למעשה חקירת זיהוי פלילי היא אחת מהמיומנויות שיש לאדוארד, הסיבה שלא הצלחנו לדלות הרבה מידע בשלב זה היא שהמיומנות הזו עדיין לא מספיקה. פיתוח מיומנויות שונות כמו פריצת מנעולים, יכולות על-טבעיות וגופניות יפתחו מסלולים שונים, מידע ואפשרויות משחק שונות.

המטרה העיקרית בהדגמה הייתה לחקור מחסן נטוש על האי. בנוסף היו מספר מטרות צדדיות שיכלו לגלות לנו מידע נוסף או להרוויח נקודות זכות אצל המקומיים. המפתחים החליטו להיכנס לפונדק מקומי על מנת להדגים לנו איך היחסים עם דמויות הרקע משפיעים על המשחק.

לדוגמה, בעל הפונדק לא אהב אותנו כל כך בתחילה אך אם משלימים מספר משימות צדדיות עבורו, הוא יגלה מעבר סודי למחסן.

היחסים עם הדמויות משפיעים גם על הדיאלוגים עם מספר דמויות, חלקן אפילו לא ידברו איתנו וחלקן יספקו בהדרגה יותר מידע. בנוסף תפתחו אפשרויות דיאלוג נוספות במידה ותחקרו את הסביבה ותמצאו רמזים שתוכלו לדבר עליהם עם אנשים.

לאחר שזכינו באמונו של בעל הפונדק ושוחחנו עם עוד מספר דייגים, הלכנו לכיוון המחסן דרך המעבר הסודי שהזכרנו.

בנקודה זו התחלנו להרגיש את תחילת הסיפור, לא נפרט מעבר כדי לא להרוס את ההפתעה, אך נאמר שהמפתחים מצאו דרך לשלב שפיות (ואי שפיות) בתור מנגנון משחק.

קתולהו הוא לא משחק עבור שחקנים עם לב חלש, כפי שניתן לדמיין תראו דברים מוזרים, מזעזעים ובלתי מוסברים, אדוארד הוא בן אדם בסך הכל. עם התקדמות המשחק השפיות שלו מדרדרת, ותתחילו לראות הזיות ולשמוע קולות, ועל פי המפתחים הקו בין מציאות ודמיון הולך ומיטשטש ככל שהעלילה מתקדמת. מה שראינו בהדגמה בדרך למחסן היה בהחלט מוזר ולא הגיוני- אבל זה אפילו לא קצה הקרחון של מה שבא בהמשך.

העניין הוא שלא היינו זקוקים בהכרח למפגש עם בעל הפונדק. המעבר התת קרקעי הוא רק אחת מהדרכים להיכנס למחסן. יכלנו למשל לאיים על מספר שומרים או להתגנב פנימה, הכל תלוי איזה סוג שחקן אתם רוצים להיות ואילו מיומנויות אתם מפתחים.

אחרי חיפוש במחסן גילינו שמישהו (או משהו) גר שם, עזבנו מיד כדי להמשיך בחקירה אבל מישהו חיכה לנו בחוץ. מסתבר שאם אתה לא יכול לפלס את הדרך שלך החוצה בדיבור תוכל לפלס את הדרך באלימות. אין דרך לשלוט על הקרב ונראה שתוצאות הקרב תלויה ברמת המיומנות.

לצערנו הקרב לא נגמר בהצלחה מרובה והדמו הסתיים.

קתולהו בהחלט מרגיש כמו משחק שנעשה מכל הלב, הוא מוסיף אלמנט של חקירה ו-RPG למשחק. הוא מבוסס על משחקי תפקידים קלאסיים (של עט ונייר) של חברת Chaosium, ואף מספר כותבים מהחברה הזו עבדו על הסיפור של המשחק.

קתולהו יצא בדצמבר ל-PC, PlayStation 4 ול-Xbox One. ע״פ דיווחי המפתחים הקמפיין יקח בין 12-15 שעות לסיום.