סוניק מאניה עוד בקושי מאחורינו וכבר זכינו לשחק במשחק הגדול הבא בסדרה. במסגרת Gamescom 2017, קפצנו למתחם של Sega וזכינו לשחק בדמו חדש דנדש של המשחק, מאחורי דלתות סגורות. המשחק, שמפותח על ידי אותו צוות שעבד גם על Sonic Generations ו-Sonic Colors המעולים, עתיד לצאת בהמשך השנה, וממה שזה נראה, הוא הולך להיות גדול. ההיילייט – מצב המשחק החדש, Tag, המאפשר לסוניק לשחק לצד דמות האווטאר שהשחקן יצר.

אבל פרה פרה (או קיפוד קיפוד), שיחקנו בדמו המורכב מ-4 שלבים, וכן מספר קונפיגורציות שונות של דמות האווטאר. בשלב הראשון ששיחקנו, שיחקנו את Modern Sonic בשלב הנקרא Park Avenue. את השלב הזה ראינו כבר בטריילרים המוקדמים – השלב מורכב מרחובות של עיר בסגנון בניה אירופאי, אשר הוחרבו על ידי צבא עצום של הרובוטים של דוקטור אגמן.

לאלו מכם שפחות מכירים את המשחקיות של Modern Sonic (אם נניח חזרתם לסדרה בזכות סוניק מאניה), היא לא מאוד מסובכת, אך מפמפמת אתכם באדרנלין – התנועה היא בתלת מימד, וסוניק מסוגל להשתמש ב-boost על מנת לתקוף יריבים ולנוע מהר, בשונה מהגלגול המוכר מהמשחקיות של סוניק הקלאסי. סוניק יכול להנעל על יריבים מרחוק ולקפוץ לעברם באמצעות יכולת הנקראת Homing Attack, ולשרשר התקפות כאלו על מנת להתקדם בשלב. השלב מתפצל לכל הכיוונים והמשחקיות במצב זה, בעיני, מאוד מגוונת ומהנה. המשחקיות במצב זה מחליפה באופן רציף בין חלקי דו מימד לתלת מימד.

השלב אינו ארוך, ולא מציג משחקיות חדשה במיוחד, אבל אנחנו כן רואים חזרה של ה-White Wisps. החל מ-Sonic Colors, ה-Wisps, חייזרים צבעוניים אשר מעניקים לסוניק כוחות שונים, הפכו לחלק בלתי נפרד מהמשחקיות. במקרה הזה, ה-White Wisps הם חפץ שממלא את ה-Boost של סוניק עד המקסימום, ועוזרים לצבור מהירות לאורך השלב. בנוסף השלב נותן לנו מבט לסיפור – סוניק וחבריו מנסים למצוא את Shadow, אשר ככל הנראה אחראי לחלק מההרס בעיר.

בשלב השני לדמו, שיחקנו את Classic Sonic, הסוניק הקטן והקלאסי, שיכול לקפוץ ולהתגלגל. השלב שזכינו לשחק בו במסגרת הדמו היה קרב בוס מול דוקטור אגמן. דוקטור אגמן משתמש בחללית עם כדור הריסה, קרב בוס קלאסי מהמשחקים, אך לאחר 4 מכות, הוא בורח, וחוזר עם הרובוט הענקי, ה-Egg Dragoon, שהופיע לראשונה ב-Sonic Unleashed.

ה-Egg Dragoon מזנק לרקע המסך ותוקף את סוניק באמצעות מקדחות שהוא משגר, ובאמצעות סלעים וכדורי ברזל שהוא משליך לעברנו. על מנת לפגוע בו, אנחנו נרדשים להתגלגל או לקפוץ על כדורי המתכת. במצב משחק זה אנחנו נחשפים ליכולת החדשה ביותר של סוניק הקלאסי, Drop Dash, אשר הופיע לראשונה ב-Sonic Mania, ומאפשרת לסוניק לבצע גלגול איך שהוא נוחת מהאוויר.

כעת אנחנו עוברים לשני השלבים שמציגים משחקיות חדשה וייחודית ל-Sonic Forces, המשלבים את הדמות המעוצבת שהשחקן יוצר, ה-Avatar. האווטאר אינו מסוגל לבצע Boost, והשלבים שלו מעוצבים בדומה לשלבים של Modern Sonic, אך באמצעות ה-Wispon, נשק אשר משתמש בכוחות של אחד ה-Wisp, הוא מקבל 3 יכולות חדשות.

היכולת הראשונה היא וו טיפוס, אשר האווטאר מסוגל לשגר על יריבים על מנת למשוך את עצמו לכיוונם ולתקוף אותם, או על מטרות תלויות על מנת להתלות מהן. היכולת השניה של האווטאר היא התקפה באמצעות ה-Wispon. כתלות בסוג ה-Wisp שהשחקן בוחר לפני הכניסה לשלב, הוא מקבל יכולת התקפתית אחת, המאפשרת לו לפגוע ביריבים ברדיוס גדול יחסית. היכולת השלישית היא שימוש בכוחות ה-Wisps בהתאם לסוג ה-Wispon שהשחקן בחר, לצורכי התקדמות.

בדמו זכינו לבחור אחד מ-3 סוגי Wispon: כחול (קוביה) אשר מסוגל להפוך יריבים ברדיוס גדול לקוביות, ולאחר מכן להפוך אותם לטבעות, אדום (פיצוץ), אשר מאפשר לאווטאר להשתמש בלהביור על מנת לתקוף יריבים בקו ישר מולו, וכן לבצע פיצוצים על מנת להקפיץ את האווטאר למעלה, ושנהב (ברק), אשר משמש כשוט חשמלי התוקף יריבים בקשת ממול השחקן וכן מקפיץ את דמות השחקן מעט למעלה, מה שעוזר להגביה את קפיצות השחקן, ובנוסף מאפשר לשחקן לגלוש דרך שורות טבעות, על מנת להגיע לגבהים חדשים.

הבחירה בכל Wispon הופכת את השלב לשונה לגמרי, וחלק מהטבעות האדומות, הניתנות לאיסוף במשחק, ניתנות להשגה רק באמצעות כוחות מסויימים. בנוסף לשלושת הכוחות הללו, ניתן לזהות בפוסטר המשחק את ה-Wispon לילך, המעניק לדמות את היכולת להפוך לחור שחור.

בשלב, אשר מבוסס על השלב הקלאסי Green Hill Zone, על דמות האווטאר להתחמק מרגלי רובוט עכביש ענקי, תוך כדי שהיא מתקדמת בשלב. רוב השלב הינו בדו מימד, אך אנחנו יודעים ששלבי האווטאר יכולים להיות בדו מימד ובתלת מימד. ללא ספק לוקח זמן להתרגל למשחקיות של דמות האווטאר. הקפיצות שהדמות מבצעת שונות בגובהן לפי כמות הזמן שכפתור הקפיצה לחוץ, וזה הוביל אותי למות בערך 10 פעמים לפני שהתרגלתי לדמות. לאורך השלב מתנגנת מוזיקה אלקטרונית עם שירה, ומאוד נהניתי מפסקול השלב.

בחלק האחרון של השלב, האווטאר שלנו עוקף את רובוט העכביש, וזה בתורו מתחיל לרדוף אחרינו בחלק תלת מימדי של השלב, ועלינו להתחמק לכיוונים השונים על מנת לא להפגע מסלעים שנופלים. לבסוף עלינו לתזמן לחיצה על כפתור הקפיצה על מנת שהדמות שלנו תקפוץ ותקשור את העכביש בסגנון מאוד ספיידרמני. רובוט העכביש מתרסק באופן סינמטי ואנחנו מסיימים את השלב.

אציין שלא אתפלא אם מצב משחק זה יהיה החלש יותר במשחק המלא, מאחר ולקח לי זמן להתרגל למשחקיות בו, אבל את זה נגלה במשחק המלא. כמובן שתכנון השלב (שהיה מעניין) והקטע הסינמטי בסוף עם רובוט העכביש הם ללא ספק נקודות לציון לשבח של השלב.

לבסוף, שיחקנו במוד המשחק החדש שהוכרז, Tag, שבו השחקן מפעיל את סוניק ואת האווטאר בו זמנית. מצב משחק זה הזכיר לי במקצת את Sonic Heroes, אך הרבה יותר מוצלח. כאשר הפעלתי יכולת של סוניק, הוא זה שעמד מקדמיה ומאחוריו עמד האווטאר, וכאשר השתמשתי ביכולת של האווטאר, הם החליפו מקומות בצורה זורמת, והוא זה שעמד מקדימה.

מצב זה הוא בעצם שילוב בין המשחקיות המהירה של השלבים של Modern Sonic יחד עם היכולות של האווטאר וה-Wispon שלו. בנוסף, כאשר הצמד מגיע במהירות לפניות, האווטאר מפעיל את וו התפיסה שלו על מנת לעזור להם בפניה. החלק הכי איקוני בשלב כנראה, היה נקודה שבה התבקשתי ללחוץ בזריזות על הכפתור ל-Boost, וכאשר לחצתי מספיק, סוניק והאווטאר שניהם יחד התפרצו ב-Double Boost. במצב זה, סוניק והאווטאר רצים במהירות גבוהה מזו של סוניק לבד כשהוא מבצע Boost, והם משמידים את כל האויבים שעומדים בדרך שלהם, תוך כדי שמתנגן שיר הנושא של המשחק, Fist Bump.

בשלב אנחנו משחקים את הצמד כאשר הם מחפשים את הבסיס הסודי של דוקטור אגמן, אשר באופן מאוד נוח מוחבא בתוך פירמידה ענקית. החלק הראשון של השלב מרגיל את השחקן למשחקיות בצמד, ומסתיים ב-Double Boost כאשר שני הגיבורים מגיעים לראש הפירמידה. לאחר מכן, סוניק והאווטאר צוללים לתוך הבסיס תוך כדי שהם מתחמקים מלייזרים, ומתחילים לנוע דרכו, ודרך גלים של אויבים, שורות של טבעות, או פשוט מתפרצים בקו ישר באוויר, כתלות בכוח של האווטאר שבחרנו. לבסוף סוניק והאווטאר מגיעים למרכז הבסיס ושם נגמר השלב. מה הם ימצאו שם? כנראה שנגלה כשהמשחק יצא.

מצב ה-Tag מאוד מצא חן בעיני, ואני מצפה בקוצר רוח לראות מה עוד יחשף לגביו ולגבי המשחק בהמשך. Sonic Forces עתיד לצאת בתקופת החגים הלועזיים ל-Xbox One, PlayStation 4, Switch ו-PC.