במידה וצפיתם בפרזנטציה של Electronic Arts בתערוכת Gamescom 2017, בוודאי יכולתם להבחין במכונית ה-BMW M5 החדשה שתפסה את מרכז תשומת הלב בסרטון ההדגמה. אז אחרי שנגמרה הפרזנטציה, הייתה לנו את ההזדמנות להתיישב מאחורי ההגה של החמודה הזו.

אז לא, לצערנו לא מאחורי ההגה של מכונית BMW M5 אמיתית, אלא על הגרסא הדיגטלית שלה, בכותר הבא בסדרת Need for Speed: Payback, ושאנחנו אומרים הגה – אנחנו מתכוונים לבקר ההגה של ה-Xbox One.

יכולנו לבחור מבין 2 מצבים שונים. בחרנו להתנסות קודם בקמפיין השחקן יחיד. הקטע שיכולנו לשחק היה הקטע שראינו יותר מוקדם השנה בתערוכת E3 2017. בקטע זה היינו צריכים להשיג משאית משוריינת שנוהגת בצורה מסוכנת בדרך מדברית, ולפני שיכולנו להגיע למשאית, היינו צריכים להיפטר מהליווי שלה. בשלב זה ניתנה לנו ההזדמנות לחוות את היכולת לנגח את היריבים שלנו במהירות גבוהה. הדרך לנטרל את היריבים היא בעצם ע"י דחיפתם לתוך מכוניות אחרות או עמודי טלפון, והם ינסו לעשות זאת גם לכם. נכון לעכשיו אין יכולת ניגוח מיוחדות או מכניקת האטת זמן, ועליכם לבצע את הניגוח בצורה מדויקת על מנת שתצליחו לנטרל את האויבים שלכם, מבלי להתנגש בעצמכם באובייקט אליו אתם דוחפים אותו. ברגע שתצליחו לרסק רכב אויב על מכשול, תוכלו לצפות בהתרסקות שלו בהילוך איטי, דבר מספק ללא ספק.

במשחק קיים סיפור עלילה כלשהו, ובמהלך המשימה 3 הדמויות הראשיות – טיילור, ג'ס ומאק שוחחו ביניהם, אבל הדבר לא ממש נטמע בזכרוננו, או הותיר כל רושם. כלומר בזמן שהאקשן מתרחש, סביר להניח שתתעלמו מהסיפור כמעט כליל.

ברגע שהצלחנו להיפטר ממכוניות הליווי של המשאית, היינו צריכים לנהוג בסמוך לרכב של ג'ס, כדי שנוכל לקפוץ למשאית עצמה. בעוד שלהדביק את המשאית הייתה משימה קלה, דווקא החלק שהצריך אותנו לנהוג בצמוד אליה מספר שניות מבלי להתנגש בתנועה המגיעה מכיוון החזית הייתה הרבה יותר קשה משציפינו.  ברגע שהצלחנו לעשות זאת, הדמו הסתיים – ג'ס קפצה על המשאית וגנבה את מכונית העל שהייתה בבטנה, ואז זכינו לנהוג במכונית זו מספר שניות לפני שהמשטרה הגיעה והדמו הסתיים.  נציין כי המכונית החדשה הרגישה שונה מהקודמת – התנהגות הכביש שלה הייתה טובה יותר, והיא לא הייתה רק מהירה יותר, דבר שהרגיש מרענן וניכר כי המפתחים השקיעו מאמץ בכך שכל מכונית תרגיש שונה מהאחרת.

עם סיום ההדגמה של מצב השחקן היחיד, ניסינו את המצב השני שהיה זמין – מירוץ. מצב זה הוא די פשוט, ואין כל כך מה לפרט. במצב זה זכינו לנהוג במכונית ה-BMW M5. בעוד שבתחילה המירוץ היה יחסית קל – עקפנו ללא בעיה את כל המתחרים, ניגחנו אותם הצידה מדרכנו, והצלחנו לפתוח עליהם פער משמעותי, כנראה שצברנו יותר מדי ביטחון והתנגשנו בתמרור, והכל היה אבוד. סיימנו את המירוץ במקום החמישי.

לא רק המכוניות השונות מתנהגות באופן שונה, אלא גם היריבים הממוחשבים ששולטים במכוניות המתחרות נגדכם: בעוד שחלק מהיריבים נתנו לנו לעקוף אותם ללא כל בעיה, חלקם היו אלימים יותר, וניסו להוריד אותנו מהדרך. זה נתן תחושה שאנו בעצם מתחרים מול שחקנים אמיתיים בשר ודם.

שלא תבלבלו, לאור מה שאמרנו על ההבדל בנהיגה בין המכוניות. סדרת NFS אינה מתיימרת להיות ריאלסטית כמו סדרת Forza. השליטה ברכבים היא מעט סלחנית, אינטואיטיבית, והושם דגש רב יותר על ה-Fun Factor מאשר על הסימולציה. חלק משחקני המירוצים יאהבו זאת, חלקם בטח פחות.

המשחק יצא ב-10 לנובמבר, ויהיה זמין ל-PC, Xbox One ו-PS4.