משחקי פוקימון החדשים, Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon, זכו להכרזה בת 20 שניות לפני כחודשיים. להזכירכם, משחקי פוקימון של העבר נהגו להוציא לאור גרסא שלישית, כדוגמת Crystal, Yellow וכו'. משחקים אלו לרוב כללו את אותו המשחק כמו בשתי הגרסאות הבסיסיות עם שינויים מינימאליים, אך כל זה השתנה כאשר הגיע הדור החמישי ואיתו משחקי המשך הייחודיים Black 2 and White 2. בדומה להם, אני מניח ש-Ultra Sun and Ultra Moon יהיו שונים בתחליט מהמשחקים הקודמים.

בעוד מעריצי הסדרה ממתינים בקוצר רוח לטריילר חדש למשחק עם עוד פרטים (אשר עשוי להופיע בעוד שבוע או בעוד חודש), גיבשתי עבורכם מקבץ של רמזים שאני ראיתי במשחקים אשר עשויים להצביע על מה אנחנו אולי עשויים לראות במשחקים הבאים.

המשך הכתבה הולך להכיל ספוילרים ל-Pokemon Sun and Moon, עם אפשרות לספוילרים עבור Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon.

שבעה איים לשבעה צבעים

בדומה ל-Black 2 and White 2, אחת הציפיות מהמשחקים החדשים היא שהם יציגו מקומות חדשים, ואכן ראינו מקומות חדשים שכאלו בטריילר. אחת האפשרויות לדעתי היא שנראה איים חדשים, בהתאם לתבנית הנוכחית.

המתעמקים מביניכם בוודאי בדקו את משמעות שמות 4 האיים בהם מבקרים ב-Sun and Moon – האי הראשון, Mele-Mele משמעותו הצבע הצהוב, האי השני, Akala, נקרא על שם הצבע הורוד, האי השלישי, Ula Ula נקרא על שם הצבע האדום, והאי הרביעי Poni, נקרא על שם הצבע הסגול.

אחד הדברים שמשותים לארבעת הצבעים הללו הוא שכולם נכללים בשבעת צבעי הקשת המקובלים. באופן מאוד לא מקרי, שם הקוד של Pokemon Sun and Moon היה Pokemon Rainbow והוא גם המשחק הראשון בדור השביעי של פוקימון.

אם נתבונן נשים לב שיש עוד לא מעט מופעים של המספר 7 לאורך המשחק: לפוקימון מיניור יש 7 צבעים שונים, בהתאם ל-7 צבעי הקשת, לאורך המשחק מקבלים 7 פוקדורים מיוחדים וצבעוניים העשויים מ-Apricorns, מספר ה-Island Trials במשחק הוא 7, וקיימים כ-7 Ultra Beasts.

בנוסף לנוכחות המחשידה של המספר 7 בשלל מקומות במשחק, לצבעים יש נוכחות רבה במשחקים ב-Pokemon Sun and Moon: למיניור יש 7 צבעים שונים על פי צבעי הקשת השונים, כל שומר אי (Tapu) צבוע בצבע המתאים לאי שלו, ובאופן מתאים, גרסת השייני של כל אחד מהם הינה בשחור (נטולת צבע), ובכל אי קיימת ערוגת פרחים בצבע המתאים לאי, אשר הצוף שלהם הופך את הפוקימון Oricorio לצורה בצבע המתאים לאותו אי ופרח. ייתכן ואם ממש נתאמץ, אפשר גם להתאים כל אחד מה-Trial Captains לצבע מסויים, וכן את הקריסטלים אשר הם מחלקים, את ה-Ultra Beasts, ועוד.

כמו כן, אחד מאורחי הכבוד במשחקים החדשים הוא Necrozma אשר מבוסס על פריזמה. בטריילר הוצגו לנו צורות המשלבות בינו לבין הפוקימונים האגדיים מ-Sun and Moon, סולגאליאו ולונאלה, אשר מייצגים את מאורות השמיים. על אף שאנחנו לא יודעים עדיין מה פשר השילוב הזה, כולנו יודעים מה קורה כאשר מעבירים אור דרך פריזמה (מנסרה) – מקבלים את צבעי הקשת השונים!

אז אם כל המשחק סובב סביב 7 צבעי הקשת והמספר 7, איך זה שראינו רק 4 איים המתאימים ל-4 צבעים? לפי דעתי, קיים סיכוי שנראה עוד שלושה איים חדשים במשחקים הבאים, ואיתם, בהתאם, עוד 3 צורות חדשות לפוקימון אוריקוריו, ועוד 3 פוקימונים אגדיים אשר ישמרו עליהם. אני מתאר לעצמי שאלה לא יהיה עוד 3 פוקימוני Tapu מאחר ואלו מבוססים על 4 אלילים הוואיים, אך אולי נראה 3 שומרים חדשים המתאימים לצבעים כחול, ירוק וכתום בהתאמה. כמו כן אני מאמין שנזכה לראות 3 איים מתאימים לאותם 3 צבעים, אשר יקראו בהתאם Polū (כחול), ʻōmaʻomaʻo (ירוק), ו-Alani (כתום).

פוקימונים אגדיים אפשריים שמתאימים לשלושת הצבעים הללו עשויים להיות: Landorus, Thundurus ו-Tornadus, או אולי שלישיית המוסקטרים Cobalion, Terrakion ו-Virizion.

את הסיכום של כל הפוקימונים השונים שדיברתי עליהם והצבעים אליהם הם משוייכים תוכלו לראות בתמונה הבאה:

קולרס מכה שנית

קולרס, אשר היה אחראי לאירועי המשחקים Black 2 and White 2, כבר הופיע באופן מסתורי במשחקים הקודמים, Sun and Moon. ב-Black 2 and White 2, הוא היה האחראי למזימה אשר ערבה את השילוב בין Reshiram או Zekrom, דרקוני היאנג והיין בהתאם, עם Kyurem. מאחר וראינו שגם המשחקים הבאים יערבו שילוב בין פוקימונים אגדיים, ומאחר וראינו גם אותו, ייתכן ונראה אותו מעורב גם כאן.

עוד מחשבה לגבי קולרס היא שהשם שלו נגזר מהמילה Colorless, ואנחנו שוב פעם חוזרים לצבעים! מאחר וצורות השייני של הטאפואים היא בשחור (נטולי צבע), ייתכן ואפילו נראה מזימה שנועדה לגזול את הצבע מהם, או משהו בסגנון הזה.

צורות אלולה חדשות

מניסיון העבר, לא ראינו אף פעם פוקימונים חדשים באמצע דור, אבל כן ראינו צורות (Forms) חדשות לפוקימונים, כמו למשל Primal Kyogre ו-Primal Groudon. בשנה שעברה כש-Sun and Moon יצאו, קיבלנו גרסאות ל-Virtual Console של Pokemon Red, Blue and Yellow, ובהתאם קיבלנו צורות אלולה חדשות לרבים מהפוקימונים במשחקים אלו. בחודש הבא אנחנו צפויים לראות גרסאות Virtual Console של Pokemon Gold and Silver (ואולי בהמשך גם של Crystal), ולכן זה מעלה חשד שאולי נראה צורות אלולה של פוקימונים מהדור השני. פורסמו באינטרנט הדלפות המעידות על צורות חדשות לפוקימונים Slugma, Quilfish, Snubbull ו-Granbull, אך עד שלא יוכחו כנכונות, הן בסבירות גבוהה מאוד להיות שקריות.

פיצ'רים נוספים ואייטמים

קיים סיכוי גבוה ש-Ultra Sun ו- Ultra Moon יהיו המשחקים האחרונים לקונסולת ה-3DS וכיאה למשחק האחרון בקונסולה ובדומה למשחקי עבר כגון Emerald ו-Black 2 and White 2, אנחנו עשויים לראות בו תוכן post game רב אשר נועד להעסיק את השחקנים למשך התקופה הארוכה בדרך כלל עד הקונסולה הבאה והמשחק הבא.

מעבר למתקנים נוספים במשחק כגון ה-Battle Frontier שראינו ב-Emerald וה-PWT שראינו ב-Black 2 and White 2, יש סיכוי טוב שנראה יותר פוקימונים אגדיים לתפיסה, אבני מגה נוספות להשיג (מעבר למבחר המצומצם אשר היה ניתן להשיג ב-Sun and Moon), ואולי גם מורה מתקפות (Move Tutor) בדומה למשחקים שהוזכרו.

המשחקים Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon יצאו ב-17.11.2017 ל-Nintendo 3DS, ואני אישית לא יכול לחכות.