לאחר המתנה לא כל כך ארוכה מגיעה אלינו הבטא של Destiny 2. מאוד אהבתי את המשחק הראשון ואני משחק בו עוד בימים אלו ככה ששמחתי שנפל בחלקי לשחק בבטא של המשחק החדש בסדרה כמה ימים לפני כולם. כמובן שכולכם תוכלו עכשיו לקרוא על הרשמים שלי.

עם ההתחברות למשחק הדבר הראשון שמבקשים מהשחקן לעשות הוא לבחור את סוג ה-Guardian אותו נרצה לשחק כאשר הבחירה היא בין שלוש דמויות מקונפגות מראש : צייד, טיטאן ומכשף.

לא מופיעה שום אופציה של בניית הדמות והתאמה אישית ויותר מכך הדמות בה תבחרו כבר תהיה ברמה 20, מצוידת במבחר כלי נשק ושריונות שנבחרו מראש ולא ניתן לעלות רמות או לצבור ניסיון נוסף במהלך הבטא. אחרי הכל, מדובר בבטא ולכן כל הבחירות לעיל מובנות ואף תורמות למעבר מהיר וחלק לתוך המשחק עצמו.

מכאן נקפוץ היישר לתוך המשחק עצמו, ולמשימת הפתיחה של המשחק. מבלי להיכנס לספוילרים, אציין שאמנם העלילה נחמדה אבל מרגישה לי קצת לעוסה ואני מקווה שהחברה בבאנג׳י ייקחו אותה למקום קצת יותר טוב עם ההתקדמות במשחק המלא.

אם נשים את זה בצד, המשימה עצמה שופעת באקשן איכותי שמפומפם לשחקן בקצב מספק, עם בוסים אזוריים והמון המון לחימה . השלב מעוצב יפה ולמרות שהמשימה כולה מוגבלת לאזור מאוד ספציפי ולא נרחב ושראינו השנה כבר משחקים עם רקעים ועולמות מעוררי השתאות נהניתי מאוד מהויזואליות של המשחק וההקפדה על פרטים בעיצוב הסביבה.

כמו שציינתי כבר קודם, הדמות אותה תבחרו מקונפגת ומצויידת מראש ולא ניתן לצבור ניסיון ולעלות רמות, אבל בשביל הבטא זאת החלטה מעולה כי ככה ניתן לנסות את כלי הנשק והיכולות השונות ולהתרשם מהם ישר מהרגע הראשון של המשחק.

מערכת הקרב אמנם נשארה דומה אבל הנשקים החדשים והיכולות מוסיפים ומשדרגים את הנוסחה הקודמת. מצאתי את עצמי משתמש לא מעט במשגר הרימונים בקרבות הבוס והוא אכן תוספת מבורכת וחסרה מהמשחק המקורי.

גם מבחינת יכולת נשיאת הנשקים יש כאן שינוי – אקדחים ותתי מקלע מתחלקים עכשיו בין שני סלוטים, אחד לנשק קינטי ואחד לנשק אנרגיה. מנגד נשקים כבדים יותר כמו רובי צלפים, רובי צייד , משגרי רימונים וכו׳ יושבים בסלוט של נשקי כח. השינוי הזה הוא כביכול מינורי, אבל יכול להשפיע רבות על הגיוון בבניית הדמות שלכם במשחק המלא.

עד עכשיו סיימתי לשחק עם שתי דמויות – הטיטאן והצייד, ואני חייב לציין שלא התרשמתי מספיק ממערכת תתי ההתמחויות. כל תת התמחות מכילה עץ יכולות קטן בו תוכלו בין היתר לבחור את סוג הרימונים בהם תצטיידו ויכולת קפיצה מיוחדת. בנוסף, לכל תת התמחות מתקפה מיוחדת המאפיינת אותה וכן יכולות פסיביות.

כרגע כל דמות מגיעה עם שתי תתי התמחויות שבעיני קל לסווג אותן כבעלות דגש על יכולות הגנתיות/התחמקות או התקפיות. אני אישית ציפיתי לקצת יותר שינוי ומשמעות בין כל סוג של תת התמחות ולא הרגשתי שמעבר ביניהן השפיע על אופי המשחקיות בצורה מורגשת מדי.

אולי במשחק המלא, כשיוצגו לנו עוד סוגי אתגרים ואויבים, זה יהיה משמעותי יותר. מה שמאוד בלט בחוסר איזון היה הזמן שלוקח ליכולת להיטען מחדש. נקווה שעד יציאת המשחק המלא זה יסודר.

עם סוף המשימה הראשונה נפתחות בפני השחקן אפשרויות משחק מרובה משתתפים.

האפשרות הראשונה נקראת The Inverted Spire. זהו מצב משחק אשר מאפשר לעד שלושה משתתפים לשתף פעולה במשימה התקפית בה נצא לחקור את מעשי ה-Cabal באזור מסוים. המשימה אמנם הרגישה די רפיטטיבית אבל כיפית ומאתגרת , ואפילו די ארוכה.

יחסית למשימת מולטיפלייר המכניקות היו ממש מעניינות (למשל מכונת חפירה שמצריכה מעין משחקיות פלטפורמה כדי לעבור) וכמות האויבים היתה יותר ממספקת. אפילו הבוס האחרון היה די מרשים והיה מספק מאוד להביס אותו. אין כאן משהו שכבר לא ראינו במשחקים קודמים, אבל זה עדיין כיף במיוחד כשמשחקים עם חברים.

מצב רב משתתפים נוסף נקרא The Crucible. זהו מצב קרב של 4 על 4 שחקנים. סך הכל מדובר במשימת מוטיפלייר שגרתית בה כל קבוצה משתלטת על נקודות אסטרטגיות במפה וצוברת ניקוד, כאשר הקבוצה עם הניקוד הגבוה ביותר כשנגמר הזמן מנצחת. אני אישית פחות נמשך לקרבות PvP, ולכן באופן טבעי פחות הקדשתי זמן למצב זה, אך בסך הכל המשחקיות נראתה מאוזנת ויציבה ודי נהניתי.

לסיכום מאוד נהניתי לשחק בבטא ולפחות כרגע נראה שהמשחק יספק את מה שהוא התיימר לספק כהמשך למשחק הקודם, הן מבחינת עלילה והן מבחינת משחקיות. סביר להניח שמי שאהב את המשחק הקודם לא יתאכזב, אך עם זאת – כל מי שיצפה כאן לשינויים וחידושים משמעותיים עשוי לצאת מעט מאוכזב, משום שכרגע לפחות זה מרגיש כמו חבילת תוכן ושיפורי גרפיקה למשחק הראשון.