Serial Cleaner, Iron Crypticle ו- DeadCore הם שלושה משחקי אינדי חדשים שיצאו השבוע וזמינים לרכישה גם דרך ה-Steam, ה-Xbox Store, וכמובן ה PS Store. למי שלא מכיר את המושג משחק אינדי, נסביר כי אינדי, או באנגלית Indie, הוא קיצור למילה independent=עצמאי, והמשמעות המסתתרת מאחורי משחק אינדי היא כי המשחק פותח באופן עצמאי, ללא תמיכה פיננסית מצד מו"ל כזה או אחר, טרם גמר פיתוח המשחק, ורק בסוף מצטרף המו"ל שמסייע בהפצתו. כלומר, המפתחים משקיעים מכספם וזמנם האישי במשחק, ולוקחים על עצמם את עלויות הפיתוח במלואן. לרוב המשחק יהיה זמין לרכישה בצורה דיגטלית בלבד. שיטת פיתוח זו קיימת גם בתעשיית המוסיקה, הסרטים וכו'. כמובן שסגנון פיתוח זה התחזק עם הופעת ה-Crown Funding: פרוייקטים המסתמכים על מימון המונים דרך רשת האינטרנט.

כידוע, או שלא, במהלך הקיץ יוצאים משחקי אינדי רבים, ולעומת זאת אנו כמעט ולא זוכים לראות כותרי Triple A חדשים – ההפך המוחלט ממשחקי Indie. נסביר, כי משחקי ה-Triple-A הם המשחקים בעלי תקציבי העתק לפיתוח והפצה, וביחס ישר דורשים מספר רב של מכירות על מנת לכסות את ההוצאות וליצור רווח. לרוב משחקים אלו יצאו בתקופת נובמבר או מרץ, עקב חג המולד והפסחא בהתאמה המהווים אירועי מכירות שלעצמם ברחבי העולם(וכן, גם ראש השנה ופסח אצלנו, בישראל).

לפניכם שלושה ממשחקי האינדי שיצאו בשבוע האחרון.


Serial Cleaner

מפתחת:  iFun4All S.A מו"לית: Curve Digital.

Serial Cleaner הינו משחק אקשן/התגנבות מהיר, המבוסס על סיפור, ושואב את השראתו מסרטי וסדרות הפשע של שנות ה70. במשחק תכנסו לנעליו של מנקה מקצועי של המאפיה, שעבודתו היא לנקות זירות רצח על ידי השלכת הגופות, ניקוי כתמי דם, והסתרת כלי הרצח וראיות מפלילות נוספות. המשחק הוא מעין פאזל, שבו תצטרכו לבחור מתי להתגנב ברחבי הזירה, או לנוע במהירות וברעש, היכן לנקות את הראיות, לבצע קבלת החלטות מהירה, ועוד, מבלי להתפס על ידי המשטרה כמובן. המשחק מלא בהומור שחור ומקאברי, ולא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. המשחק ידרוש מכם להפעיל כלים ואמצעי ניקוי שונים על מנת לעמוד במשימה שהשלבים השונים ידרשו מכם, לגלות אזורים ושלבים סודיים, ועוד.


Iron Crypticle

מפתחת: Confused Pelican מו"לית:  Tikipod Ltd.

Iron Crypticle הוא משחק Arcade-Shooter, המתרחש בשלבים המעוצבים כצינוק (Dungeon). המשחק כולל בתוכו אלמנטים של משחק תפקידים (RPG) כדוגמת פיתוח דמות, איסוף כלי נשק ועוד. ייחודו של המשחק הוא בשילוב בין מבט-על ומבט צידי (Side-Scrolling), ובאפשרות למצב מרובה משתתפים של עד 4 שחקנים (Co-Op).


DeadCore

מפתחת: 5 Bits Games מו"לית: BANDAI NAMCO Entertainment.

DeadCore הינו משחק פלטפורמה ממבט ראשון (Platformer-FPS), שיקח אתכם למסע במעלה מגדל לא ברור, שתצטרכו לפתור חידות תנועה על מנת להתקדם (בדומה למשחק Portal 2). במשחק תמצאו את עצמכם מתעוררים כאשר הזכרון שלכם נמחק, ללא ידיעה מה אתם עושים בעולם המשחק, ומה הסיפור מאחוריו. אתם תקבלו הודעות מוצפנות שידחפו אתכם להתקדם ולטפס אל עבר מגדל עצום שמגיח בין הערפילים, כשבפסגתו תמצאו את התשובות לשאלותיכם.

בראשית המשחק יעמדו לרשותכם יכולות מוגבלות, וה-Switch Gun, רובה שמאפשר לכם להפעיל מתגים ברחבי העולם, וכמובן להשמיד אויבים. עם ההתקדמות במשחק, תפתחו יכולות ושדרוגים חדשים שיסייעו לכם בפתרון הפאזלים שיוצבו בפניכם. בנוסף, תוכלו להתחרות מול חבריכם באמצעות לוח-תוצאות מקוון במצב Speedrun. המשחק מתהדר בגרפיקה מרשימה מאוד, ובפס-קול קצבי ועתידני, שיכניס אתכם לקצב שהמשחק ידרוש מכם.

המשחק יצא כבר ב-2014 ל-PC, והפך להצלחה וזכה לביקורות מהללות, וכעת מגיע גם ל-Xbox One ול-PS4.