המשחק Shovel Knight ידוע לא רק כפרויקט קיקסטארטר מוצלח, אלא גם אחד שמקיים הבטחות. הוא הבטיח קמפיינים נוספים שגיבורם הראשי יהיה בוס מסוים, והוא מתכוון לקיים. Plague of Shadows יצא בסתיו 2015, וSpecter of Torment יצא באביב הקרוב, יחד עם מצב. לא רק זה, אלא גם מתוכנן קמפיין שלישי, ויחד עם כל קמפיין הגיע מצב נוסף: אתגרים נוספים, מצב Gender Swap ומצב קרב לארבעה משתתפים. והדובדבן שבקצפת? כל הרחבה כזו ניתנה עד היום בחינם לכל אדם שקנה את המשחק, בין אם הוא תמך בפרויקט או לא. ובכן, באביב הקרוב זה טיפה ישתנה…

ראשית החדשות הטובות: כפי שאפשר לראות בכותרת, Shovel Knight מגיע לקונסולה החדשה של נינטנדו, Nintendo Switch. בנוסף מצב הקו-אופ המקומי, שעד עתה היה זמין רק לWii U בקניית אמיבו של האביר החפרן יהיה זמין לכל הקונסולות. לבעלי גרסת ה3DS וPS Vita, מצטערים. לאלו שקנו את האמיבו, לפחות יש לכם אמיבו מגניב… סיימו לעבוד על מצב הGender Swap, התמונה למטה. והחדשות הטובות האחרונות הן שכל מי שקנה את המשחק עד היום יקבל את כל ההרחבות כפי שתוכנן.

bodyswapsk

אז מה השתנה בעצם? השם של המשחק, והדרך בו הקמפיינים הנוספים יימכרו. בקרוב כל משחק שנמכר ישתנה לShovel Knight: Treasure Trove. זו הגרסה המלאה של המשחק שמקבלת את כל הקמפיינים, גם את אלו שלא מוכנים עדיין. אחרי זה יהיה אפשר לקנות את המשחק עם השם החדש או כל אחד מהקמפיינים שיצאו עד עכשיו בנפרד. למשל אדם ששמע על המשחק אך מעוניין בקמפיין האסטרטגי של Plague Knight יוכל לקנות רק את Plague of Shadows בלי הקמפיינים הנוספים. אדם שירצה לקנות רק את משחק הבסיס יוכל לקנות את Shovel of Hope, הקמפיין המקורי. הקאץ'? הקמפיינים הנפרדים יימכרו בזול ורק לקונסולות החדשות, כלומר למחשב (כולל Mac ולינוקס), PS4, Xbox One ולסוויץ'. Treasure Trove יימכר ביותר מ15 דולר.

אז למה השינוי? ובכן הסיבה הרשמית היא שכל קמפיין מספק חוויות שונות. קמפיין אחד הוא מאוד מגה מן-י, קמפיין אחד הוא איטי ואסטרטגי, קמפיין אחד הוא מהיר, מצב קו-אופ אחד הוא ארוך ומחייב, ומצב קרב לארבעה הוא קצר ומצויין למסיבות. ככה כל שחקן שירצה לקנות את המשחק ייקנה מה שמתאים לו אישית, ואולי בבוא היום הוא ייקנה את כל המשחק חתיכה חתיכה. הסיבה הפחות רשמית (שמצויינת בכתבה בקצרה) היא שהמשחק נהיה גדול מאוד. המשחק בגרסתו הראשונית היה קצת קצר, יש שיגידו שהוא לא שווה 15 דולר. כיום אי אפשר להגיד למשחק המכיל את כל הטוב המתוכנן שווה הרבה יותר מהמחיר הראשוני, וYacht Club Games רוצים לנצל זאת, בלי לפגוע באלו שתמכו במשחק לפני זה. אחרי הכל הם פיתחו את Plague of Shadows ללא תמורה (מלבד ההגעה לstrech goal בפרויקט הקיקסטארטר, שרץ ב2013). אני אישית לא יכול להאשים אותם, ובמקרה הרע הם הפכו לחברה שמוכרת משחק בחלקים וגרסת season pass, רק שאותו season pass נמכר בחמישה עשר דולר ובא יחד עם המשחק.

logo_lineup2

אם ההסבר שלי עדיין מבלבל אתכם, Yacht Club Games פרסמו שו"ת לגבי העניין המבולגן הזה. אני מרגיש שהוא הסביר את הכל. בנוסף, הוא חשף כי הצוות נשבע להתחיל את העבודה על משחק חדש לגמרי עד סוף השנה, כנראה אחרי סיום העבודה על התוכן לShovel Knight.

בשורה התחתונה: Shovel Knight מגיע לסוויץ', ואם עדיין לא קניתם את המשחק ומעוניינים לקנות אותו, קנו אותו עכשיו, כל עוד הוא עולה רק 15 דולר.