שנה זו הייתה בין השנים הטובות ביותר בז'אנר של משחקי אקשן. הרבה כותרים מגניבים וצבעונים (ולא רק בצבעים אדום וחום) אשר מחזירים את הז'אנר לימי העבר של הרבה אקשן ופחות אלמנטים אשר שחוקים מכמות השימוש. הבחירה הייתה כל כך גדולה שהתחילה מריבה בצוות למי מבין המשחקים מגיע לעמוד בגאווה בין המנצחים ומי לא. אלה סיפורם של המנצחים:

Battlefield 1

battlefield1_4

מפתחת: DICE

מוציאה לאור: EA

פלטפורמות: PC, PlayStation 4, Xbox One

באטלפילד 1 חוזר בזמן למלחמת העולם הראשונה, ובכך מקפיץ את כל הסדרה קדימה מבחינת איכות ומשחקיות. קשה לתאר בדיוק מה עשה הכותר האחרון כל כך טוב. בין אם זה הקמפיין אשר מביא מספר נקודות מבט שונות לבין הקונפליקטים המעניינים בהיסטוריה, או אולי המולטיפלייר המושקע המציע מגוון מצבים – כאשר כל אחד יותר מהנה מהקודם (למעשה זה כנראה המולטיפלייר). כמה אנשים אולי יתאכזבו מכך שהמפתחת הקריבה חלק מהאותנטיות של תקופת הזמן לטובת משחקיות, אבל בסופו של יום משחקים בסדרה בשביל אקשן מהיר, לא בשביל להיות תקוע בחפירות במשך כמה שבועות עד שרצים למוות (זה עבודה למשחקי האינדי).

DOOM

DOOM

מפתחת: id Software

מוציאה לאור: Bethesda

פלטפורמות: PC, PlayStation 4, Xbox One

DOOM מצליח לתפוס מחדש את ההרגשה של משחק אקשן טהור בלי להיכנע לאלמנטים המשעממים של משחקיי יריות מודרניים. התוצאה היא מבין משחקי האקשן הטובים ביותר ששיחקתי בשנים האחרונות ובייחוד למעריצי הסדרה הישנה. העיצוב אויבים מושקע ומביא גרסאות חדשות למפלצות הקלאסיות של הסדרה, במיוחד כאשר הן נקרעות לגזרים. האקשן מהיר ואלים מאוד, עיצוב השלבים נהדר ומעודד חקירה, הנשקים לא רק מגניבים אלא מרגישים חזקים והעלילה, שטובה באופן מפתיע, הופכים את המשחק לאתגר מספק ביותר לשחק בו שוב ושוב.

Overwatch

is-this-overwatch-s-new-character-1000218

מפתחת: Blizzard

מוציאה לאור: Blizzard

פלטפורמות: PC, PlayStation 4, Xbox One

קשה למצוא דברים חדשים לספר על Overwatch שלא כבר נאמרו מאתיים פעם (לפחות). המשחק יכול מאוד להיות הפופולרי ביותר של שנת 2016 עם הרבה פרסים לזקוף לשמו. אנו יכולים להבטיח שתמצאו את המשחק בכמעט כל רשימת "המשחקים הטובים של 2016". המשחק בנוי מעולה, בין אם אלה המפות, הדמויות או האיזון בין היכולות של כל דמות. מבינ אלו בולטות במיוחד הדמויות שקל לאהוב, כל אחת עם משחקיות שונה משלה, שנעשית כך שכל שחקן יוכל להתחבר לפחות לדמות ספציפית אחת. והמשחק יכול בקלות לגרום לשחקנים להתמכר אליו. המשחק צפוי להמשיך לשלוט גם מעבר ל2016.

Shadow Warrior 2

s3

מפתחת: Flying Wild Hog

מוציאה לאור: Devolver Digital

פלטפורמות: PC

זהו משחק שיקר לנו, רוכב על רגשות נוסטלגיה, כמות לא קטנה של חומר נפץ ובדיחות גסות. כן, Shadow Warrior 2 הוא משחק גס (בשני המובנים) אבל הוא גם טיול מהנה בעולם יפיפה, עם אויבים מעניינים וכמות נשקים גדולה יותר מלכל משחק אחר שיצא השנה. כך צריך להיות משחק יריות מגוף ראשון, המקדש את הז'אנר עם כל כדור שנורה, ברמה שלא ניתן היה להניח את המשחק עד שסיימנו אותו – כל 15 שעות המשחק של הקמפיין. כאשר אחריו ניתן לשחק במצב קו-אופ עם חבר ולהציל את העולם יחד תוך כדי משחק בשלבים רנדומליים למחצה.

Titanfall 2

Titanfall 2 review

מפתחת: Respawn Entertainment

מוציאה לאור: EA

פלטפורמות: PC, PlayStation 4, Xbox One

טיטאנפול הראשון היה טוב, אבל לא נהדר – משחק יריות שהתמקד על משחקיות מולטיפלייר מהירה ושום דבר מלבד. ההמשך שלו, לעומת זאת, הוא עלייה מאסיבית ברמה. לא רק שהיא משפרת את משחקיות המולטיפלייר במשחק (שהיתה טובה כבר מקודם), אבל גם מציע קמפיין מהנה ואימרסיבי לשחקן יחיד שמראה את העולם מסביב לטיטאנים. השילוב במשחק בין הטייסים שנעים מהר ובאופן זורם עם מספר טיטאנים לשימוש ממש פותח את אפשרויות הגיימפליי ומענג לכל שחקן מולטיפלייר. לצערינו תהליך היציאה הבעייתי של המשחק סיבך אותו מבחינת מכירות אבל זהו משחק שחובה למעריצי משחקי מולטיפלייר מגוף ראשון לנסות.