Home Hot

Titanfall 2: מלחמת הטיטאנים – ביקורת

כמשחק ההמשך לאחד ממשחקי היריות מגוף ראשון האמביציוניים ביותר של 2014, לטיטאנפול 2 והמפתחים שלו ב-Respawn Entertainment היתה משימה ענקית לפניהם. האתגר לא רק היה להתייחס לתלונות שלגיימרים היו על האפשרויות המולטיפליי במשחק, אלא גם לקדם חוויית שחקן יחיד חדשה ומרעננת. למזלנו, אחרי שנתיים של עבודה קשה, Respawn הביאו את כל זה ויותר עם משחק המשך פנטסטי.

טיטאנפול 2 הוא המשחק הראשון בסדרה עם קמפיין לשחקן יחיד, ולכן באופן טבעי שם התחלנו. בקמפיין שרבים חיכו לו, שחקנים נכנסים לתפקיד של חייל פשוט בשם Jack Cooper. לאחר שהוא שרד מספר קרבות בקווים הקדמיים, קופר תופס את תשומת ליבו של טייס מנוסה בשם Tai Lastimosa, שמחליט לבחון את הפוטנציאל של קופר כטייס. הדרכה קצרה מלמדת אתכם בזריזות את המכיניקות הבסיסיות לירי והליכה על קירות, ומדרג את הכישורים שלכם אל מול טייסים אחרים בצבא החזית. עם זאת, לפני שאתם יכולים להתקדם לחלק בסימולציה בו אתם אמורים ללמוד להשתמש בטיטאן, הצבא נקרא לפעולה. לאחר נחיתת אונס בכוכב לא ממופה, לאסטימוסה מקריב את עצמו כדי להגן על קופר משכירי חרב של ה-IMC. בכדי להמשיך את המשימה, לאסטימוסה מעביר את השליטה על טיטאן ה-Vanguard הנסיוני שלו לקופר.

titanfall-2-review-3

באורך של קצת פחות מ-6 שעות, הקמפיין ממש כל פנטזיית טיטאנפול בעוד שחקנים מצטוותים עם רובוט עוזר ענקי כדי להציל את הגלקסיה מאיום של תאגיד מסוכן. החסרון היחיד הוא שזה נגמר בסופו של דבר. הפוקוס המרכזי הוא על היחסים בין קופר וטיטאן החלוץ הנסיוני, BT-7274, או BT בקיצור. השניים מפתחים ביניהם דינאמיקת צמד שוטרים בעוד הם מנסים לעבוד יחד כדי להבין מה ה-IMC זוממים להם. לאורך הדרך, הם לומדים יותר אחד על השני ויוצרים קשר חזק יותר משל טייס וטיטאן. אנחנו זוכים לחוות את רוב אלו דרך סדרת דיאלוגים מתפצלים. לעולם אין יותר משתי אפשרויות, ותמיד אחת מהן היא ה"נכונה", אבל אם בוחרים באפשרות ה"לא נכונה", מקבלים דיאלוג רחב יותר שחושף עוד מידע על הדמויות. בסופו של דבר, האפשרויות נמצאות שם כדי לתת רובד של אישיות לקופר מאשר BT. כתלות באפשרות שבה אתם בוחרים, ג'ק קופר יכול להיות שנון וכיפי בסגנון Nathan Drake, או סופר רציני וקשוח סטייל Call of Duty. כך או כך, ג'ק יודע איך לכייף לאורך הדרך.

לאורך 9 המשימות במשחק, שחקנים מחליפים ללא הפסקה בין 4 סוגים של תרחישים. תרחישים אלו כוללים משימות שדורשות מכם לטוס ב-BT, משימות שדורשות מכם להשאיר את BT מאחורה, משימות שנותנות לכם את האופציה לעשות גם וגם, ולבסוף – קרבות בוס. ההבדל המרכזי בין סוגי המשימות השונות הוא סדר הגודל של השלב. בעולם עתידני בו מכאות ענקיות הן דבר שכיח למדי, לוקח לבני אדם רגילים קצת יותר זמן לנווט ממקום למקום, אפילו יחד עם השדרוגים של חבילת הזינוק של הטייסים. זה מוביל לכך שמשימות ה"טייס בלבד" מרגישות ארוכות ומורכבות יותר כאשר הן דורשות משחקנים לסרוק מתקן IMC ענקי או לפנות דרך עבור BT להתקדם.

titanfall-2-review-2

אחת ההפתעות הנעימות של טיטאנפול 2 היא הוריאציה הרבה במשחקיות בתור טייס. כשנכנסים עמוק יותר לעלילה, קולטים כמה באמת גדולה הסכנה מאשר מלחמת התשה פשוטה. לאורך הדרך, תרכשוו יכולות שונות ומגוונות שמשדרגות את יכולות התנועה ממקום למקום בדרכים שמתחרות במשחקים כמו Assassin's Creed או סדרת Arkham של Batman. אתם יכולים לנצח יריבים בתמרון במהירויות מדהימות וקפיצות מסובכות ולהפתיע אותם בכל פעם מחדש. בנוסף, ישנן פעמים במשחק בהן הפלאטפורמינג פשוט מדהים אתכם. מבלי להרוס יותר מדי, ריצה על קירות דרך שתי נקודות בזמן היא מקטעי הפלאטפורמינג הכיפיים ביותר שאי פעם שיחקתי.

מצידו השני של טיטאנפול 2, יש לנו את משחקיות הטיטאן. על אף שלהטיס את BT מרגיש נהדר, קצת מפתיע לגלות שהטיטאנים יכולים לחטוף הרבה פחות נזק הפעם, מה שמוביל להרבה איומים ששחקנים צריכים להיות קשובים אליהם וזה כולל את הבריונים. במשחק המקורי, רוחות ובריונים היו מטרדים שוליים, בעיקר הודות למגן המתחדש של הטיטאנים. בטיטאנפול 2, שחקנים יאלצו לטעון מחדש את המגן על ידי כך שהם אוספים סוללות שאויבים מפילים, בעוד הם נשארים פגיעים להתקפות האוייבים. כל זה נהיה עוד יותר מסוכן עכשיו כששחקנים לא צריכים נשק נגד טיטאנים על מנת לפגוע בטיטאנים. כן, אפילו אקדחים יכולים לפגוע בטיטאנים עכשיו.

התוספת הטובה ביותר לחווית הטיטאנפול הם קרבות הבוסים בקמפיין. גיבור שווה משהו רק אם הנבל שלו טוב, ובטיטאנפול 2 שחקנים מוצבים מול שכירי חרב קטלניים של IMC. חובבי המשחק המקורי יזהו את בליסק הדרום אפריקאי, שעכשיו מוביל את אספסוף הנבלים. כל שכיר חרב מייצג סוג אחר של טיטאן אשר תתקלו בו במולטיפלייר, מלבד כמה טויסטים מינוריים. חלקם מצויידים בתיקים סילוניים בעוד שחלק משמעותית יותר חזקים או מהירים מכם. מה שמאחד את כולם לבסוף, היא ההרגשה המדהימה שמרגישים אחרי שלבסוף מגלים איך להפיל אותם וזוכים לאנימציית הריגה חולנית.

titanfall-2-review-5

עד כמה שהקמפיין לשחקן יחיד מעולה, החלק הכי חשוב בטיטאנפול 2 הוא המולטיפלייר. סך הכל, זה מרגיש ש-Respawn הלכו שלושה צעדים קדימה וצעד אחד לאחור. התאמה למשחקים השתפרה מאוד החל מטעינות מהירות יותר ואיזון יותר טוב של קבוצות, והמפות מעוצבות מעולה ומאוד מגוונות. עם זאת, ההסרה של ה-Burn Cards, העובדה שכל משחק ממולא מחדש בשחקנים חדשים ושאתם לא תמיד מובטחים לשחק במפה שונה, גורעים במידה מסויימת מהחוויה.

החדשות הטובות הן שפיצ'רים אלו הוחלפו כולם על ידי שלל יכולות טקטיות שדורשות מכם להתגבר על עקום למידה קטן. נעלמו הימים בהם הייתם משתמשים בקלף "משחק חוזר" כדי להתחדש במיקום בו מתתם לאחרונה ובכך מפתיעים את הורגכם עם כדור לאחורי הראש. זהו העידן של יכולות טקטיות הניתנות לשימוש חוזר. כבאופן מסורתי, Burn Cards היו ניתנים לשימוש חד פעמי ואז נעלמים אחרי שאתם מתים. במקרה של יכולות טקטיות, צריך רק לפגוע עוד כמה פעמים בטיטאנים אויבים והנשק שלכם מתחזק שוב. זה מוביל לקרבות הרבה יותר זורמים, ואנחנו חושבים שאנחנו מעדיפים למדי את המערכת החדשה הזו.

titanfall-2-review-1

מנגנון עליית הרמות קיבל שכלול גם הוא, כך שהוא טוב יותר באופן מוחלט מהמקורי. כל אחד מהנשקים שלכם ואפילו הטיטאנים עולה רמות בפני עצמו, לצד הרמה הכללית של הטייס שלכם. העדפה של נשקים מסויימים על פני אחרים אומרת שאתם תוכלו לקבל שדרוגים ותוספים לחפצים האהובים עליכם. אתם גם יכולים לקנות כמעט כל חפץ, סקין, דגל וסמל באמצעות כסף משחק, אבל לוקח הרבה זמן לאסוף אותו. עדיין, בעודכם מעלים את הטייס שלכם רמות, משדרגים מספר נשקים שונים וטיטאן בו זמנית תמיד גורמים לכם להרגיש שיש עוד לאן לשאוף ודברים להשיג.

מפות המולטיפלייר השונות שקיימות מרגע יציאת המשחק מציעות סביבות מגוונות ואיזורים בצורות וגדלים שונים. הסידור של המפות כולו מתוכנן היטב ומאפשר לטייסים למספיק מקום בשביל להתחמק מטיטאנים אויבים, לחבור יחד, ולאגף אותם מכיוון אחר. מצד שני, טיטאנים זוכים גם הם להרבה יותר שטח לרוץ להם באמצע הקרב ואפילו זוכים להרבה עמדות מסתור חדשות, שמאוד מסייעות עכשיו כשטיטאנים כבר אינם בעלי מגינים. כפי שהוזכר קודם, טיטאנים הרבה יותר פגיעים הפעם, וזה הופך את טיטאנפול 2 להרבה יותר מאוזן. בעוד שחקנים עשויים להרגיש פחות חזקים או מוגנים בתוך הטיטאן שלהם, הם גם לא מרגישים כל כך חסרי עונים  כטייסים.

טיטאנפול 2 הוא שיפור כל כך עצום שהוא גורם למשחק המקורי להרגיש כמו בטא. חובבי טיטאנפול ישמחו לראות שכל מה שהם רצו אי פעם קיים עכשיו, כולל חוויית מולטיפלייר משופרת וקמפיין מדהים בהחלט. שחקנים חדשים יזכו לחוות את המשחק איך שהוא יועד להיות במקור. על אף מספר חסרונות קטנים, אנחנו 100% מאוהבים בטיטאנפול 2.