Psychonauts 2 ממוקם יחד עם The Last Guardian ו-FFXV כאחד מהמשחקים המצופים ביותר. אחרי קמפיין גיוס המוני מהיר דרך Fig, טים שייפר והסטודיו שלו, Double Fine Productions, הכריזו על משחק מגשר בין המשחק המקורי להמשך המצופה, והוא נקרא Psychonauts in the Rhombus of Ruin. משחק הפאזל ממבט ראשון היחודי הזה הוצג בסופ"ש זה בכנס IndieCade 2016 וכתבנו בחו"ל קייל מקריי קיבל הזדמנות לשחק בו עם מכשיר ה-PlayStation VR.

בתחילת ההרפתקה, שחקנים ימצאו את עצמם מרחפים בריק האינסופי עם כתמים צבעוניים בצורת דמויות מהמשחק. באותו ריק יזכירו לשחקנים את סוף המשחק הראשון כשראז, גיבור המשחק (מדובב שוב על ידי ריצ'ארד סטיבן הורביץ) יחשוב לעצמו את האירועים החשובים. אחרי שראז חזר להכרה במטוס בו הוא טס בסוף המשחק הראשון, כתבנו קיבל דמו קצר אך מלא סיפור רקע.

3081174-psychonauts-ror-e32016-002

כל הדמו מתרחש במטוס הקטן והחמים עם לילי, הסוג-של-חברה של ראז, והסייקונאטים סאשה ניין, מילה וודלו והמאמן אולנדר. החוויה היא רגועה וכל הדמויות נשארות ישובות במקומן במהלך הדמו (פחות או יותר). אתם משתמשים בטלקינזיס, היכולת להזיז חפצים בעזרת כוח המחשבה, ופיירוקינזיס, שריפת חפצים בעזרת כוח המחשבה, כדי לשנות את הסביבה,ומשנים את נקודת המבט שלכם בעזרת קליירבוינס, הכוח לראות דברים מנקודת מבטם של אחרים. במהלך הדמו שחקנים יוכלו לשרוף או לזרוק דברים בסביבה התלת מימדית ואף להפחיד סנאי מסתנן.

מעריצי הסדרה ישימו לב מהר מאוד להבדלים המשמעותיים במשחקיות של רומבוס ביחס למשחק הישן. הם דומים במובן הת'מטי, כלומר אותו עולם וכוחות, אבל משחק הרפתקאה המדומה אמור להיות סוג שונה לגמרי של חוויה בכל מה שקשור למשחקיות. המשחק משוחק בישיבה (גם של ראז וגם של השחקן) מה שמדגיש את התנועות המיוחדות. אמנם לא תקומו כשתשחקו במשחק, אך תוכלו לסובב את הראש, או להישען כדי להסתכל מסביב ואפילו להסתכל מבעד לחלונות המטוס. כל זה משתלב ליצירת אחת מחוויות המציאות המדומה הטובות יותר שאנשים יכולים לנסות מבלי לקבל סחרחורת או בחילה.

הסיפור של משחקון זה הוא בבסיסו על ראז והצוות מנסים להגיע למפקדת הסייקונאוטים. בזמן הטיסה הם מתוודעים לדבר חטיפתו של טרומן זאנאטו (אביה של לילי וראש מפקדת הסייקונאוטים) על ידי מסר שהוא השאיר ללילי אשר מזהיר אותה לשמור מרחק מהמפקדה. אחרי שהחבורה מחליטה להתעלם מההודעה המבשרת רעות המטוס מותקף ומתרסק, מה שמביא לסוף הדמו.

3081191-psychonauts-ror-e32016-005

למרות אורכו הכמעט זניח של הדמו, העיצוב והסגנון של Psychonauts המקורי נמצאים פה ומוצגים בצורה נפלאה בעזרת כוחו של ה-PS4. הודות לאומנות הלא פוטוריאליסטית, ה-PSVR מציג את המשחק בצורה חלקה ובקצב פריימים יציב, זאת בזמן שהמשחקיות מתנהלת באופן חלק גם היא.

בסופו של דבר, המאפיין הבולט ביותר ביותר ב-Rhombus of Ruin הוא הכתיבה. טים שייפר חזר עם השנינות היצירתית שלו כשהתוכן המוקלט מראש אשר מקדים את החוויה האינטראקטיבית לא רק מדגיש כל דמות ודמות במשחק, אלא גם נותן טיזרים להמשך המצופה.

אף על פי ש-Psychonauts 2 עדיין נמצא בפיתוח, Psychonauts in the Rhombus of Ruin מספק תוכן לשחקנים שמחכים כבר 12 שנה לרמז הדקיק ביותר לחזרתו של ראז. מעריצי הסדרה לבטח יהנו ממה ש-Double Fine מספקת, שכן עכשיו הם יוכלו לחוות את העולם בצורה שרק מציאות מדומה יכולה לממש.